juno 106 voor 100€

EDP

elke dag pannekoeken
staat een juno 106 op interface voor 100€:

Te koop: Roland Juno 106. Gaat weg omdat deze vreselijk verouderd is.

14 november 2002 Prijs: € 100,- E-mail sturen

:)

vraag me af of het geen geintje is

Zal inderdaad wel weer een flauw geintje zijn. Het heeft weinig zin om dit soort tips te melden denk ik eerlijk gezegd.

Mijn eerste gok is dat 't 'n geintje is, mijn tweede gok is dat ALS het geen geintje is, dat ie de bekende Juno-problemen met dooie stemmen/filters heeft. Dan heb ja altijd nog 'n goedkope monosynth of masterkeyboard.

als een van de 6 voice chips kapot is, dan wens ik je heel veel geluk om nieuwe chip te vinden...is namelijk een veel voorkomend probleem bij juno 106...en chips worden niet meer gemaakt en zijn zeer zeldzaam. Ik heb twee keer die ellende meegemaakt. De eerste keer wist ik een chip te regelen in New York, de tweede keer na heel lang wachten via service connection....en daar had ik de laatste...

Die ellende met die chips is de reden waarom ie bij mij daarna de deur uit is gegaan...

nou...was het maar zo....wat je krijgt is dat een stem blijft resoneren...het is te herkennen aan het volgende. speel opeenvolgend zes noten, de zevende die je speelt klinkt 'harder' en blijft resoneren..enzovoorts enzovoorts...je juno is totaal onbruikbaar, soms alleen nog wel monofoon......

hahahaha de stemmen kunnen het wel gewoon doen maar misschien is er wel een filter stuk in de stem

het is een chip waar 2x een BA662 in zit en 1x een 3109 filter jajaja allemaal in een chip
vaak is het zo dat de VCA niet meer dicht gaat en dat kan soms verholpen worden als je er een weerstand tussen zet dat de VCA weer dicht gaat maar heel vaak lukt het ook niet

hoe dat werkt met die weerstand op die stem moet ik nog eens uitzoeken

het type chip waar we over praten is de AH80017A

die chips zijn tegenwoordig niet te betalen en je kan er zeker op rekenen dat je 100 euro kwijt bent voor 1 chip en dan moet deze er nog ingezet worden en gecalibreerd

dure grap die juno 106 als ze stuk zijn

Back