Laag volume bij bouncen in Logic

Dime73

Stamgast
Hallo,

Als ik een nummer exporteer/bounce met Logic Express is het uiteindelijke volume veel lager dan in Logic Express zelf als ik het nummer 'realtime' afluister, terwijl ik er toch voor zorg dat de output zo maximaal mogelijk is en net niet in het rood. Als ik naast mijn nummer een ander nummer luister zijn deze vaak harder. Voorheen compenseerde ik dit door mn output gewoon in het rood de laten gaan, maar dat zorgt voor vervorming. Weet iemand hoe ik dit lage volume probleem kan oplossen?

Re: Laag volume bij bouncen in Logic

Origineel geplaatst door Dime73
Hallo,

Als ik een nummer exporteer/bounce met Logic Express is het uiteindelijke volume veel lager dan in Logic Express zelf als ik het nummer 'realtime' afluister, terwijl ik er toch voor zorg dat de output zo maximaal mogelijk is en net niet in het rood. Als ik naast mijn nummer een ander nummer luister zijn deze vaak harder. Voorheen compenseerde ik dit door mn output gewoon in het rood de laten gaan, maar dat zorgt voor vervorming. Weet iemand hoe ik dit lage volume probleem kan oplossen?

zet eens een compressor of limiter op je master...

Je zal versteld staan ;)

gr,
Marc

Re: Re: Laag volume bij bouncen in Logic

Re: Re: Laag volume bij bouncen in Logic

Origineel geplaatst door mavn
zet eens een compressor of limiter op je master...

Je zal versteld staan ;)

gr,
Marc

dat vraagt om precisie .. belangrijkste is om dynamiek te houden !

Ik heb op m'n eindsignaal een compressor. Een limiter gebruik ik niet omdat deze pas gaat reduceren bij een minimum output. Misschien gebruik ik mijn limiter verkeerd, maar bij mij zorgt het ervoor dat de lead vaak wordt overstemd door de bassdrum. (Hardstyle/Hardcore/Hardstyle etc) Ik ga nu even checken of mijn masterfader op '0' staat. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Re: Re: Re: Laag volume bij bouncen in Logic

Re: Re: Re: Laag volume bij bouncen in Logic

Origineel geplaatst door MadR
dat vraagt om precisie .. belangrijkste is om dynamiek te houden !

duh.....

Het was ook een beetje met een knipoog bedoeld.

Back