Hoe vertel ik SoundDiver dat ik een 2.0 MicroWave I heb en dat hij dat niet vergeet??

bikkel

Everything is on the One
Hoe vertel ik SoundDiver dat ik een 2.0 MicroWave I heb en dat hij dat niet vergeet??

GRMBL.

Voor de zoveelste keer is SoundDiver geswitcht naar 1.x modus voor de MicroWave I. Continu meldingen dat ik op dit en dat knopje moet drukken voor de meest simpele handelingen. Terwijl dat op het moment dat het ding snapt & onthoudt dat het een 2.0 is het allemaal automatisch gaat.

HOE ZET IK DAT TERUG? HOE LOCK IK DIE PARAMETER????? JE KUNT WEL VAN 2.0 AUTOMATISCH EN ONGEVRAAGD TERUG NAAR VERSIE DEBIELTJE MAAR JE KOMT NOOIT MEER IN 2.0 TERECHT

AAAAHHHH!!!!

Origineel geplaatst door dsil
ik heb geen flauw idee, maar ik vond je andere avatar leuker (daar heb je lekker veel aan he ;) )

Dat zegt ie nou pas! Nu is ie weg! WHAAAAARRTRRGHHHH!!! :(

Irritant probleem dat ik inderdaad ook ken. Dat herkennen van de 2.0 software gaat automatisch wanneer je waves ed opvraagt. Dus je midi-out van de MW moet verbonden zijn met SD. Er is dus geen handmatige instelling ergens in SD om te vertellen dat het gaat om de MW1 met 2.0 software.

Mijn workaround is dat ik SD de MW 1x laat scannen zodat hij de 2.0 software van de MW herkent, zodat ook alle extra wavetables en waves herkent worden. Dan "Save Preferences". Bij opstarten SD staat trouwens "Check device connections at startup" *niet* aangevinkt. Dit veroorzaakt alleen maar ellende en zou een reden kunnen zijn dat de MW editor naar 1.0 software gaat ivm niet herkennen van de 2.0 software als de midi connectie ontbreekt.

Origineel geplaatst door bronswerk
Irritant probleem dat ik inderdaad ook ken. Dat herkennen van de 2.0 software gaat automatisch wanneer je waves ed opvraagt. Dus je midi-out van de MW moet verbonden zijn met SD. Er is dus geen handmatige instelling ergens in SD om te vertellen dat het gaat om de MW1 met 2.0 software.

Mijn workaround is dat ik SD de MW 1x laat scannen zodat hij de 2.0 software van de MW herkent, zodat ook alle extra wavetables en waves herkent worden. Dan "Save Preferences". Bij opstarten SD staat trouwens "Check device connections at startup" *niet* aangevinkt. Dit veroorzaakt alleen maar ellende en zou een reden kunnen zijn dat de MW editor naar 1.0 software gaat ivm niet herkennen van de 2.0 software als de midi connectie ontbreekt.

Je bedoelt dat eeuwigdurende scannen aan het begin dat dat uit te zetten is? Drie vliegen in één klap!

Goed, dit klinkt heel plausibel.

Ik gooi nog één keer mijn preferences weg, en dan voeg ik nog één keer weer alles toe, en als het dan nog niet werkt, dan hou ik er mee op :(

Inderdaad, ikzelf voeg trouwens gewoon handmatig de apparaten toe. Niks scannen. Alleen dus 1x de midi-out van de MW aansluiten en alle presets, waves ed opvragen. En dat voor alle synths, effecten whatever natuurlijk. Dan save Preferences en daarna gaan de midi-outs van synths en effecten eruit. En de functie scannen bij opstarten uitzetten!! Let er wel even op dat als je je hele setup weer gestalte krijgt tussendoor save Preferences doet. Als je dat pas op het laatste moment doet, als je alle geluiden van alle synths ed binnengehaald hebt, er de kans bestaat dat SD crasht. Gewoon stapje voor stapje je Preferences opbouwen.

Origineel geplaatst door bronswerk
Inderdaad, ikzelf voeg trouwens gewoon handmatig de apparaten toe. Niks scannen. Alleen dus 1x de midi-out van de MW aansluiten en alle presets, waves ed opvragen. En dat voor alle synths, effecten whatever natuurlijk. Dan save Preferences en daarna gaan de midi-outs van synths en effecten eruit. En de functie scannen bij opstarten uitzetten!! Let er wel even op dat als je je hele setup weer gestalte krijgt tussendoor save Preferences doet. Als je dat pas op het laatste moment doet, als je alle geluiden van alle synths ed binnengehaald hebt, er de kans bestaat dat SD crasht. Gewoon stapje voor stapje je Preferences opbouwen.

OK ik had ook hiervoor al mijn synths er in hangen, maar de implementaties voor de MKS-50 en de TX81z zijn echt waardeloos (of die twee synths zijn waardeloos, net hoe je het bekijkt). Ik heb hem nu inderdaad weer op 2.0 staan, preferences gesaved.

EEj, nauw istie weer al anders

Beter?

Jup, stukken beter! (maar toch vond ik de eerste leuker! ;) )

Ja maar als je al twee jaar geen plaat meer gedraaid hebt van die knakkers houdt het wel een beetje op (Epileptik).

Op zich waar, maar ja, ik ben toch ook nog nooit op de maan geweest ;)

Dat wil niet zeggen dat je niet de behoefte hebt om ooit nog een keer op de maan te komen.

Back