wat was uwe eerste drummachine/doos/rambak en ervaringen

een dr110 met een sh-101 geleend, en uiteindelijk voor 100 piek vriendschappelijk overgenomen.

de dr-110 uiteindelijk uitgeleend, nooit moeten doen, nooit meer terug gezien :stupid

de 101 doet wel nog mee gelukkig

Origineel geplaatst door mikemix
TR-707, erna ingeruild voor een TR-909 + Tr-606+ TR-727, met geld erbij

Origineel geplaatst door dsil
:confused:

mike komt uit t tydperk dat tr707 niet veel verschilde met de 909:D
en werdt net soo gewardeerd eg vroeger gingen de tr707& 727 voor 4a500 gld
kan ik me herineren
[ ben blij heb een tr 626 gescoord - 707/727 sounds eens kijken hoe lekker dat werkt ,....
kga de schuiven wel missen van die bakken ]

das mn nieuwste

mbt oudste eerste drumdoos was denk ook zoon zilveren BOSS dr220 met silver tasje net as tb&tr606 - die ging vaak me naar school de bus in met je koptelefoon op ritmes programmen

:okdan:

Origineel geplaatst door krachtwerk
mein erste bak wasn er mark 1.. hebm veels nel wer verkocht omdt mn dink niet was

heerlijk accent [berlin] of een rond immi-tatort
8o)
maaruh mark 1 wel merk / model ?

Mijn aller aller eerste drum doos: de Boss DR 220 E. Gekregen voor mijn eindexamen havo.

Deze heb ik al snel omgeruild voor een TR 606 van een vriend van mij. De 606 heb ik nu toch al zo'n 18 jaar in mijn bezit en gebruik 'm nog steeds.

Ik heb jaaaaren moeten horen dat dat toch geen goede deal was :)

JoJo

Attachments

• dr220e.jpg
    dr220e.jpg
    22,7 KB · Bekeken: 106
Mijn eerste was een R-5. Meerdere outputs vond/vind ik belangrijk.
Heb deze lang gebruikt, daarna kwam er een sampler bij, E-mu esi, en daarna de langverwachte 909....en ja..de verwachtingen die ik er van had en de verhalen die er de ronde overgingen waren helemaal juist!:luv:

Mijn eerste was de Soundmaster Rhythm 1. 8 preset ritmes. Heb 'm nog steeds. Wat leuk aan dat ding is dat wanneer het voltage te laag raakt de bekkens en hi hats het niet meer doen. Dan hou je van die vette bwooom bass drums en knetterharde claves over

8o) korg elctribe
:biertje:

Och, vergeten :stupid Die heb ik ook nog ja, al was het natuurlijk niet mijn eerste. Maar het blijft wel een leuk ding, met die stepsequencer en de aparte geluiden die je eruit kunt halen :okdan:

Die van mij is nog de "oude" ER-1 dus......

Dat is hier de Quasimidi Rave-o-lution309, als ik de samples en ingebakken geluiden van andere apparatuur niet meereken. Ongeveer 8 jaar terug gekocht, en nog steeds aanwezig. Inmiddels al wel een keer overleden en weer uit de dood herrezen.

Ondanks de kutinterface blijf ik het een vette bak vinden. Zonde dat dat bedrijf niet meer bestaat.

Attachments

• rave309.jpg
    rave309.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 112
eerste was de drumsectie van ons viscount orgel:)
heb je een aantal voorgeprogrammeerde ritmes die je op alle mogelijke manieren kan combineren, en het tempo kan je ook veranderen:D heb ik in die tijd lang plezier aan beleefd!
en in feite klinken de geluiden nog lekker ook, wordt tijd dat ik m een keer ga samplen:)

eerste aparte drumbakje was de boss dr-202
dr202.jpg

drumgeluiden op zich zijn vooral een hoop middelmatige samples (gelukkig zitten er wel vrij veel in), maar heeft nog wel een paar leuke extra's:)
zo kun je er gelijk een baslijntje (of iets anders natuurlijk) bij sequencen, en bij alle geluiden kun je (los van elkaar of samen) een filter instellen en de "decay" regelen, ook krijg je reverb/delay en flanger die natuurlijk ook realtime te tweaken zijn. handig is ook de mute functie, beetje live aan en uit zetten enzo:D je kunt ook zelf drumkits programmeren, inclusief panning, volume, rev/delay en flanger send per geluid.
buiten bas en drums is er ook nog een track om externe midi-apparatuur mee aan te sturen, en kan zelf ook aangestuurd worden via midi in.

zelf gebruik ik hem nu voor pads en als masterkeyboard8o)
je ziet, veelzijdig beestje:D en hij kan nog op batterijen ook!

drums haal ik nu uit de mpc:luv:

8o) korg elctribe
:biertje:

aaaaaaaaaah soon fiets,...; proost :engel:
okk weer niet helemaal waar want ik had een atari st e met audio [was dat fm] iig met een quasi tr909 sound programmatje ,..
eiegnlijk ist dan software ,..geen rambak!

Eerst een RM1x (RoeiMachine) die eigenlijk bijna alles goed kan behalve drummen.

Uiteindelijk toch maar een Jomox Airbase 99 gekocht. Beetje te prijzig naar mijn idee, maar het rost wel.

Origineel geplaatst door trash
Boss dr 110 in 1985

moest er maar weer eens eentje scoren, het blijft de mooiste clap ooit

met zon mooi zilveren hoesje idd, en dan los in de bus over dee koptelefoon

de streekbus

ook niet meer gebruikt sinds 1986(mijn 110-jaar)

Haha leuk al die oude drum dozen.

Mijn eerste was een drummachine.
Ik dacht je kan het maar beter meteen goed doen.
Had ik me mooi vergist nog geen half jaar gehad en weer de deur uit samen met de monomachine.

Nu ben ik zeer tevreden met me (nieuwe) computer.
Kan toch een stuk meer he !

Origineel geplaatst door R-ond
Origineel geplaatst door mikemix
TR-707, erna ingeruild voor een TR-909 + Tr-606+ TR-727, met geld erbij

mike komt uit t tydperk dat tr707 niet veel verschilde met de 909:D
en werdt net soo gewardeerd eg vroeger gingen de tr707& 727 voor 4a500 gld
kan ik me herineren
:okdan:

Klopt, 909 leek niet op een drummer qua sound, niemand moest hem... :D

Back