720kb floppy

Status
Please reply by conversation.

ELEKTROMIX

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 720kb floppy voor mijn 01/wfd.

Iemand misschien een werkende in de aanbieding?

Laat het me even weten! :halleluja

Ja 720kb diskettes (DD).

Ik zou er dan graag 2 van je over willen nemen. :)

Laat me even weten hoe en wat.

Als je een reguliere 1.44MB floppy neemt, en je plakt het gaatje aan de onderkant dicht met wat tape, kan je hem gewoon formatteren als een 720 kb floppy :okdan:

Werkt perfect, doe het zelf ook voor mijn SY-99.

Cheers

Ik formatteer hem dan met mijn SY-99, wellicht zit er ook een formateer functie op jouw apparaat.

In XP zou ik het eerlijk gezegd niet weten.

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Als je een reguliere 1.44MB floppy neemt, en je plakt het gaatje aan de onderkant dicht met wat tape, kan je hem gewoon formatteren als een 720 kb floppy :okdan:

Werkt perfect, doe het zelf ook voor mijn SY-99.

Het werkt alleen niet gegarandeerd voor alle drives. HD floppen worden met een andere sterkte van het magnetisch veld weggeschreven. Sommige DD drives kunnen daarmee overweg, sommige niet. Je loopt ook het risico dat het in het begin wel lijkt te werken, maar floppen na bepaalde tijd alsnog onleesbaar worden omdat de DD-drive ze niet lekker weg heeft kunnen schrijven op een HD flop.

En je kunt ze niet meer formatteren met XP wel met win98 en volgens mij met win2000 ook.

format a: /F:720

Het is diskette, geen floppy!!

Een floppy is veel ouder, groter en enorm flexibel. Niet te vergelijken met een diskette.

Deze dus...

Attachments

• floppy.jpg
    floppy.jpg
    40,6 KB · Bekeken: 95
"floppy" slaat op het medium zelf; niet op de verpakking die zowel slap (8" en 5 1/4") als stijf (3 1/2") kan zijn. dit in contrast met de eerste (Winchester) schijven die dus niet flexibel oftewel floppy waren.

Status
Please reply by conversation.
Back