Simpel Ableton sampler/operator probleem

RVL

Stamgast
Mensen,

Ongetijweld een simpele vraag en ik durf m bijna niet te stellen. Toch doe ik t, want ik zoek me een ongeluk

Wanneer ik de operator toewijs aan een midi kanaal waarmee word ie dan getriggert. Het is leuk dat ie erin staat, maar kan bijvorrbeeld niet aangeven bij mn midi out dat ie de sampler/operator aanstuurt...gevolg...geen geluid

help me please

R

Ongetwijfeld een simpel antwoord en ik durf het bijna niet geven :)

Is de track enabled?
Heb je de record enable aanstaan op de track?
Staat de monitor van de track op auto?
Heb je het juiste MIDI-apparaat en het juiste kanaal aangegeven voor de MIDI-input van die track?

Is de track enabled?
Jep

Heb je de record enable aanstaan op de track?
Dat weet ik niet zeker... volgens mij dan niet.

Staat de monitor van de track op auto?
Ja

Heb je het juiste MIDI-apparaat en het juiste kanaal aangegeven voor de MIDI-input van die track?
Input..all midi inputs
output... tja das nou juist probleem, die kan ik dus niet aangeven/vinden

Met record enable bedoel ik "arm track recording". Essentieel, anders zal er niks uitkomen. Zie screenshot in bijlage.

Ik begrijp niet waarom je naar een MIDI-out zoekt... :confused:

Attachments

• image1.gif
    image1.gif
    3,2 KB · Bekeken: 88
Geweldig t werkt!

Hoe simpel kan het inderdaad zijn :confused:

De reden dat ik een midi-out zocht was omdat je normaal gesproken in Cubase o.i.d. een midi kanaal aanmaakt en de output van dat midi kanaal naar een vst stuurt, vandaaar...

Maargoed thanks anyway!!

Ableton is idd simpel, maar enige studie (manual en voorbeeldlessen) is noodzakelijk.

Veel plezier ermee :)

Origineel geplaatst door RVL
output... tja das nou juist probleem, die kan ik dus niet aangeven/vinden
Niet nodig voor plugins. Wel voor hardware, maar dan moet je je MIDI-interface wel ingesteld hebben.

Back