2-track hd recorder met usb 2.0 / firewire

j0ris

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een betaalbare standalone 2-track HD recorder... waarmee simpel opgenomen kan worden naar wav/aiff, wat vervolgens via firewire of usb 2.0 naar een Mac overgepompt moet kunnen worden.

Iets zoals de Tascam DP 01 misschien, maar die heeft allemaal onnodige shit (voor onze toepassing) en kost 300 euro:

http://www.thomann.de/thoiw7_tascam_dp-01_prodinfo.html

Iemand nog andere suggesties?

ja ik ben eigenlijk ook wel erg beniewd. cool ding om skits mee op te nemen of sfx voor postproductie...

deze is wel een heel stuk goedkoper dan de alternatieven van boss en edirol

Ik schreef vandaag in een PM:
Hi, het volgende is er mis met de iKey I, hij heeft een hoge basisruis en om deze te onderdrukken is er in de software een gate ingebouwd die te vroeg dicht gaat zodat zachte passages gewoon niet worden opgenomen. Hoogst irritant. Ze zeggen zelf dat ze dit in nieuwe versie hebben verbeterd, maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk zo is.
Naar aanleiding van jouw vraag heb ik maar weer eens op de iKEY-audio.com website gekeken en warempel er is nieuwe firmware, versie 1.3 is het nu. Het bestand gedownload, op een sticky gezet en de iKey uit de kast getrokken. Update uitgevoerd, vervolgens wat opnames gemaakt en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze nieuwe software versie. Eigenlijk had deze er dus gewoon vanaf het begin op moeten zitten en niet pas na een aantal updates. Maar goed, vooralsnog werkt het goed en ben ik nog geen vervelende dingen tegengekomen. In versie 1.3 is de noise-gate weer weggehaald en komen de zachte passages weer goed door. Nog een test gedaan, nu het zelfde in MP3 192 kbps in plaats van WAV, daarbij had ik in het verleden vaak last van hoorbare storing, maar dat is nu niet meer. Hey ik wordt eindelijk weer eens enthousiast over dit apparaat!

Ik heb nu ook uitgevonden wanneer je wel en niet problemen hebt met interferentie geluid van de microchip, het antwoord is: gebruik korte audio kabels! Bij gebruik van lange kabels van 3 meter of meer heb ik de indruk dat de storing van de mirochip via de kabelmantel wordt uitgezonden en wanneer het een lange kabel betreft dan wordt het audio signaal hierdoor beïnvloed. Dit heb ik ook nu pas uitgevonden omdat vroeger die vervl03kte noise-gate zich ermee ging bemoeien.

Voor de 2e maal, waarom hebben die %$#*@!*&^ bij Gemini deze softwareversie er niet direct vanaf het begin opgezet!?!? :(

De iKey doet nu pas vanaf versie 1.3 wat hij echt moet doen, gewoon goed werken en goed geluid geven. Ik heb de iKey een hele lange tijd in de kast laten liggen, maar vanaf nu neem ik hem weer mee wanneer ik op pad ga.

Ok, dan nu de ultime test, een 2GB stick erin, instellen op MP3 192 kbps, een lekker lange playlist opzetten en dan kijken of het gaat lukken om een foutloos 2GB groot mp3 bestand op te nemen. Na de paasdagen de uitslag.

Hee Frank, dank je voor je reacties! En idd, ik ben ook benieuwd of het goed gaat als je opneemt tot de disk/stick vol is.

Tussentijds resultaat, even zelf gestopt om te kijken hoe het nu is. Bijna drie uur aan U2 in een groot mp3 bestand van 250 MB. Werkelijk vlekkeloos, dit is de eerste keer dat ik echte tevreden ben over het resultaat. De passages tussen de nummers, fade-outs zijn zoals het hoort. Eindelijk verlost van de gate, EINDELIJK!!!

Ok dan nu kijken of het lukt om een giga MP3 te maken.

Back