Vista Drivers RME Digi96

Mde

Stamgast
Ik was benieuwd of en wanneer er vista drivers uitkomen mijn RME digi9636 geluidskaart.
Net een mailtje gestuurd naar de support van RME met deze vraag.

Binnen een uurtje had ik een antwoordt,

"Hallo Maikel,

voor de DIGI-serie komen er geen Vista drivers.Deze kaarten zijn 'gedateerd', en zo'n anderhalf jaar geleden uit de productie genomen. Het actuele alternatief zou een HDSP9652 zijn. Sorry wat betreft de teleurstelling :-(

Groeten,"

Dit vindt ik toch wel erg spijtig, gezien mn 9636 nog prima voldoet.

Is er een goede kans dat er nog Homebrew drivers voor vista zullen verschijnen ?

ik weet het niet. Maar ik deel je teleurstelling met de m-audio kaarten. Ze zijn al vanaf jan "druk" bezig met drivers te maken maar tot op heden nog niets...

Wel raar want heb onlangs nog iemand van RME gesproken en die zei dat alle driver voor Vista gemaakt waren en bijna uit beta waren. Maar hij heeft dus staan jokken.
Misschien dat je met Vista32 het nog kan even uitstellen?
(Heb zelf ook nog een oudere Digi kaart.)
Wel irritant zeg.

Het Uitstellen op naar vista over te gaan is niet zo moeilijk, ben ik ook zeker t eerste jaar niet van plan ( Heb m wel al liggen "coupon upgrade").

Het gaat me eigenlijk dr om voor na dat jaar, ik hoop alsnogdat ze met een beta komen ofzo.

M'n vorige kaart Event Gina 20bit deed t ook nog prima op xp en die was relatief volgens mij nog een stuk oudwetser...

Origineel geplaatst door Mde
Het Uitstellen op naar vista over te gaan is niet zo moeilijk, ben ik ook zeker t eerste jaar niet van plan ( Heb m wel al liggen "coupon upgrade").

Het gaat me eigenlijk dr om voor na dat jaar, ik hoop alsnogdat ze met een beta komen ofzo.

M'n vorige kaart Event Gina 20bit deed t ook nog prima op xp en die was relatief volgens mij nog een stuk oudwetser...

Als je nog alleen maar de coupon hebt, dan heb je daar niets meer aan: De coupon was maar tot 15 maart geldig.

Origineel geplaatst door Rollie
Als je nog alleen maar de coupon hebt, dan heb je daar niets meer aan: De coupon was maar tot 15 maart geldig.

Had ik ook al gezien, gelukkig heb m al binnen zelfs:0

Alleen wel naatje dat je home premium niet in VM kan draaien, had ik me mooi vista eigen kunnen maken vanuit mn "trouwe XP" werk setting. Om m' virtuel te draaien heb je Ultimate of Business nodig, de naaiers!

Origineel geplaatst door Mde
Had ik ook al gezien, gelukkig heb m al binnen zelfs:0

Alleen wel naatje dat je home premium niet in VM kan draaien, had ik me mooi vista eigen kunnen maken vanuit mn "trouwe XP" werk setting. Om m' virtuel te draaien heb je Ultimate of Business nodig, de naaiers!

Wat een onzin, ik heb Home Premium en zelfs de normale home op m'n werk gewoon in VMware getest en dat is geen probleem.
Je kunt in Home Premium en Home Basic geen Remote admin/ terminal services draaien. Maar microsoft kan geenzins bepalen of jij je OS in een virtuele omgeving boot of niet.

VMware werkt echt naadloos.

:erm: Heeft Vista dan ZOveel voordelen tov XP, zodat je een nieuwe geluidskaart voor aan zou schaffen?

Persoonlijk zou ik dan gewoon bij XP blijven. Als 't (goed) werkt, waarom veranderen?

Maar da's mijn mening als hardware-gebruiker..

isa is het niet dus hij past in de gleuf , aleen de fabrikant moet nog wat software schrijven:(

Maar hij moet ook hardware blijven verkopen. :eureka:

Back