tc electronic m-one vs akai mpc2000xl

jikbeh

Stamgast
hoi.

ik heb de laatste tijd last van een vastlopende fx bak. namelijk de tc electronic m-one
zomaar uit het niets loopt hij vast en word het lcd scherm compleet opgelicht. als ik de powerknop uitzet zie je bij de enterknop een lampje heel zacht flikkeren. pas nadat ik de stekker eruit heb gehaalt en alle midi connecties eruit heb getrokken wil die opstarten. (soms ook niet)
dan moet ik wachten soms een aantal minuten. :(

ik had het idee dat het misschien kwam door de uitsturing van midiclock van mijn mpc.
misschien dat hij te warm word.... ik weet het niet.
heeft iemand misschien een soortgelijk probleem?

alvast bedankt.

Laatst gewijzigd:
hmmm, het lijkt er meer dat ie op hol slaat omdat er een midicommando blijft hangen ofzo.
Wellicht moet je het eea aanpassen in je midi instellingen van de M-One, ken het apparaat voor
de rest niet...
oja, probeer ook eens een andere midikabel tussen je MPC en de M-One.

vaak doet de unit het niet. ook na het eruit trekken van de midikabel duurt het nog even. ik begin nu te vemoeden dat het misschien toch door de hitte van die andere units boven en onder de tc komt. ze genereren missschien teveel hitte. zou dat mogelijk kunnen zijn.

wat ook vreemd is: de tc unit krijgt ook alle midi commandos van de mpc toegestuurd terwijl ik de tc heb ingesteld op een bepaald midikanaal. komt iemand dit bekend voor?

Origineel geplaatst door jikbeh
vaak doet de unit het niet. ook na het eruit trekken van de midikabel duurt het nog even. ik begin nu te vemoeden dat het misschien toch door de hitte van die andere units boven en onder de tc komt. ze genereren missschien teveel hitte. zou dat mogelijk kunnen zijn.

wat ook vreemd is: de tc unit krijgt ook alle midi commandos van de mpc toegestuurd terwijl ik de tc heb ingesteld op een bepaald midikanaal. komt iemand dit bekend voor?

Zou idd ook best kunnen ja, mijn Drumstation gaat ook een eigen leven leiden als het erg heet wordt.

de reset heb ik al gedaan
misschien dan toch maar is gaan verplaatsen naar een ander plekje
kijken of daar iets beter van word. anders ga ik er toch is mee terug naar de winkel
iig bedankt voor de reacties!

Back