Polysix Factory Sound Patches

Jups online zijn er van zowat elk apperaat wel patches te downloaden. Je hoeft alleen maar in google sound patches te typen en de betreffende synth naam, en je kunt wel wat vinden.

De cassette's zijn dan ook eerder intressant voor iemand die het leuk vindt om orginele spullen bij zijn synth te hebben. Of niet met sysex of midiquest of deregelijken om kan gaan ;)

Volgens mij heb je niet echt goed gekeken wat de gegeven links inhouden?

Jawel, ik reageerde op de link naar patches.

Ik zag dat jij een link naar waves enz heb neer gezet. Daar reageerde ik maar niet op. Het klopt dat op dit forum het forumonderdaal niet meer werkt waar je dat soort linkies neer kan zetten,.. Bedankt voor de tip. :)

:maffia:

is idd wel leuk als je een verzamelaar bent van dat soort spul om ook de cassettes te hebben maar ik snap niet waarom mensen de factory sounds terug willen zetten, meeste van die sounds zijn vaak slechte namaak piano's, orgels, strings etc... wat is de achterliggende gedachte, verkoopt ie dan iets beter ofzo? een beetje zelfgerespecteerd syntheticus progged er toch gewoon ff 10x betere sounds op of niet dan...?

een beetje zelfgerespecteerd syntheticus progged er toch gewoon ff 10x betere sounds op of niet dan...?

Me dunkt dat die factory patches ook door zelfrespecterende synthetici geprogged zijn.

wat is de achterliggende gedachte, verkoopt ie dan iets beter ofzo? een beetje zelfgerespecteerd syntheticus progged er toch gewoon ff 10x betere sounds op of niet dan...?

Nee hoor, heeft niets met verkopen te maken.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat de originele patches zijn\waren :)

Ze zijn anders best charmant en in sommige gevallen prima bruikbaar.
Veel plezier ermee!

Attachments

• Polysix factory sounds a 8bit 11kHz.wav
    41,7 KB · Bekeken: 89
  • Polysix factory sounds b 8bit 11kHz.wav
    41,9 KB · Bekeken: 111
Me dunkt dat die factory patches ook door zelfrespecterende synthetici geprogged zijn.
oh zeker, maar dan wel geluiden typerend voor dat tijdperk... m.a.w. de gemiddelde keyboard sjaak wilde nutuulk veelal met 'conventionele geluiden' aan de gang maar die zijn nutuulk vandaag de dag niet meer echt top notch...

oh zeker, maar dan wel geluiden typerend voor dat tijdperk... m.a.w. de gemiddelde keyboard sjaak wilde nutuulk veelal met 'conventionele geluiden' aan de gang maar die zijn nutuulk vandaag de dag niet meer echt top notch...

Ik vind factory presets vaak erg goed en ze geven een mooie kijk in het verleden..soms hoor je ineens een wereldhit uit je synth komen.

En dan heb je het niet over de "last christmas" demosong in de Yamaha keytars he? :)

Ik brows ook graag door presets. Sommige om te gebruiken, sommige als basis voor eigen geluiden, sommige gewoon om te horen wat de synth zoal kan, sommige om wat over synthese bij te leren, en sommige gewoon om lekker van te huiveren. :D

Ik vind de presets van de JX8p anders supervet. Ik pas ze 9 van de 10 keer op z'n minst aan, maar ze zijn in elk geval leuk als uitgangs punt. Juist de 80s feel vind ik gaaf (maar ik maak dan ook 80s muziek).

Veel nieuwe (VA) synths hebben inderdaad kut presets, maar die hebben dan weer lekker veel geheugen om te over writen :D

soms hoor je ineens een wereldhit uit je synth komen.
zomaar ineens? zo hee! :koffie:

of bedoel je dat je tijdens het preset skippen ineens een geluid hoort die ook in die wereld hit zat? ;)
Veel nieuwe (VA) synths hebben inderdaad kut presets, maar die hebben dan weer lekker veel geheugen om te over writen :D
yup maar daar worden over het algemeen ook geen conventioneel jaren 80 muziekjes mee gemaakt...
80's muziek is veel meer poppy nog en heeft zijn roots qua sounds nog in de standaard bandjes van die tijd...

de synth werd destijds ook aangeschaft door de doorsnee aspirant keyboard sjaak omdat 'ie geen normaal instrument kon bespelen en omdat er uit 1 bak een tig aantal soorten sounds te halen viel voor de prijs van 1 en te bespelen waren door slechts 1 (of soms 2 zelfs!!!!) toetsen in te drukken :D

Laatst gewijzigd:
de synth werd destijds ook aangeschaft door de doorsnee aspirant keyboard sjaak omdat 'ie geen normaal instrument kon bespelen

Zoveel is er niet veranderd over de jaren dus :D

En dan heb je het niet over de "last christmas" demosong in de Yamaha keytars he? :)

In mijn Juno 60 werd ik dankzij de factory sounds ook verrast door heel veel bekende sounds van Wham, George Michael etc etc... Het orgel uit "Wake me up" bijv, de bas uit "A different corner", met wat tweaks dat 'Last Christmas' orgeltje, idd leuk en leerzaam..

:)

Back