sample cd

Ik begrijp dat je op zoek bent naar goeie sample CD's, maar op basis van wat, hoe en wie bepaalt of een sample CD 'goed' is ? Ik denk dat je je vooral moet laten leiden door je eigen oren, en niet afgaan op besprekingen. Als je op zoek gaat naar bijvoorbeeld specifieke 'dance' sounds, dan is er intussen geen overzicht meer van de hoeveelheid sample CD's die er op de markt zijn - meestal een hoop 'crap' voor 15 euro.
Als ik sample CD's koop, ben ik in de eerste plaats aandachtig naar de kwaliteit (dynamiek en helderheid) van de samples, en in de tweede plaats beluister ik in hoeverre ze bruikbaar zijn.
Toch zijn er een paar merkjes die volgens mij (en ook hun prijs...) steeds een stuk beter klinken dan de rest.
Ilio, Big Fish Audio, Spectrasonics en Voice Crystal bieden naar mijn mening geluidskwaliteit ver boven het gemiddelde.
Maar zoals ik al zei, hun prijs ligt ook vaak ver boven het gemiddelde en voor sommige CDroms durven ze tssn de 250 en 500 euro vragen...says enough.

"maar op basis van wat, hoe en wie bepaalt of een sample CD 'goed' is ? Ik denk dat je je vooral moet laten leiden door je eigen oren, en niet afgaan op besprekingen"

Niks aan toe te voegen ... waarom ben ik nu dan aan het typen?
Hmmm...

Back