Hulp nodig voor mijn Radias..

Timp

Intressant
Beste Mensen,

Ik ben nog een beginner met de Radias, ik ben zelf goed bekend met de ms2000 deze wijkt kwa bediening niet zo gek veel af van de Radias. Als ik nu vanuit een bestaande present een nieuwe sound wil gaan maken, draai ik vaak eerst de oscillatoren dicht zodat ik goed kan horen wat er op elkaar ligt, als alles dicht staat hoor ik nog steeds een tik/geluid of lijkt het dat er nog ergens een oscillator licht openstaat. Deze bevind zich dan in de zelfde layer schijnbaar?, want hij reageert op attack enzz.. ik kan dus ook niet vinden hoe ik deze uitschakel?

Bij bassige sounds hoor ik ook vaak een tickje vooral bij lage noten, lijkt dan alsof hij het niet aankan of dat er ergens een oscillator aanstaat waarvan alles is dicht gedraaid en je dus daadwerkelijk alleen een tikje hoort. maak je de sound wat trager door de attack verdwijnt het wel, dus het reageert wel?..

Komt iemand dit bekend voor? zie ik iets over het hoofd? of ligt dit echt aan mij?

:confused:

Meestal duiden dit soort tikjes op een goede synthesizer, namelijk een met een snelle VCA. Kan het niet zijn dat je filter zelfoscilleert?

In de AMP sectie zit een parameter <punchLvl>. Als die openstaat (groter dan nul) doet ie een tikje dan wel toontje bij een trigger. Kan het zijn....of ook niet:D

Origineel geplaatst door NicoNoise
In de AMP sectie zit een parameter <punchLvl>. Als die openstaat (groter dan nul) doet ie een tikje dan wel toontje bij een trigger. Kan het zijn....of ook niet:D

Een virtueel tikkende VCA, ergens word ik er toch verdrietig van als ik dit lees....

Back