[1/2 Track] Adviezen graag!

[1/2 Track] Adviezen graag!

• Weg met die Brazil-Vocals!!

Stemmen: 2 22,2%
  • Prima track!! Nix mis mee; uitwerken zo!

Stemmen: 6 66,7%
  • Uhh...Stop maar helemaal; Naar de prullenbak ermee!

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    9

Oxy-Yan

Action
Ik ben ook weer begonnen met een nieuwe track;
Dit maal is het een beetje een club-achtig nummer geworden. Geïnspireerd door die tracks van Dobre..

KLIK HIER!

Het uitgangspunt was een kort sampletje van Abba (de accoorden die je vanaf het begin hoort). Vervolgens heb ik filterds, drums en bassen toegevoegd, maar het liep allemaal nog niet lekker. Toevallig kwam ik op een "brazil"sample tegen op een site (www.acapella-heaven.tk). Deze sample heb ik er nu ondergeplakt, maar het is nog steeds niet je-van-het.....

Die vocals vind ik een beetje afgezaagd (lijkt wel verdomd veel op "mas que nada") dus, Ik denk dat ik de brazil-vocals er weer uitgooi, maar dan is het weer zo kaal!!

Wie heeft er andere adviezen!!
Houden zo, andere/geen vocals, of gewoon helemaal stoppen met deze track?

ha ik vind die vocals wel cool
probleempje is misschien dat het lastig wordt om variatie te verzinnen als dit de enige vocal sample is :)
verder klinkt ie vet heur

edit: beetje schel in het begin misschien

Laatst gewijzigd:
Beetje heel veel erg schel. :) (zeker teveel resonantie)

Maar als je nog een layer onder die bas erbij gooit dat het wat voller klinkt is zeker aan te raden.

En gewoon doorklooien, boeien of het wordt of niet. :P

Origineel geplaatst door fuse
Beetje heel veel erg schel. :) (zeker teveel resonantie)

Jaaa, dat vind ik zelf ook.
Het komt doordat ik een highpassfilter op de abba sample heb gezet...

effe wat minder `high` is inderdaad wel aan te raden.

aloha, ik vind hem helemaal niet schel klinken, alleen die percussie tikjes mogen van mij wel wat meer naar de achtergrond. Misschien nog een funky gitaarsampletje erbij?

hmmm intressante track vindt ik.. die vocals klinker er zeer zeker wel bij.. Misschien moet je proberen om er variatie in te krijgen door een pitchshifter te gebruiken op de vocals.. de kick en de basslijn mogen wel iets naar voren worden gehaald..

ik vindt deze wel lekker...

greetz

hehe, best gave trek! ik zou wat gaan spelen met de vocalen, lekker filteren, modulator etc tis beetje saai nu lijkt me

geinig. T hoog heeft inderdaad een vreemde "nadruk" ergens.

Hey die vocal hahaha

in elk geval een leuke beat, zelf vind ik die brazil vocal niet zo geweldig

Even voor de goede orde Quibbler:

Dit "nummer" is een schets, zie het meer als een pattern waarbij ik nu even snel een paar track off- en on-gemute heb. De opbouw moet nog helemaal worden uitgewerkt natuurlijk.

Inmiddels heb ik de bassline iets veranderd, en de resonantie minder gemaakt.
De vocal ligt bij mij nog steeds op het randje van de prullenbak....Nog niet helemaal weg dus, maar ik maak het nummer zó dat hij ook zonder kan. (althans dat probeer ik)

Het probleem van de vocal zit hem inderdaad in het feit dat er niets mee gebeurt, er is geen vervolg op het "HaaaaaaahhHeeyheeyahooooooojjhhh"gedoe... Maar ik wil er wel graag iets anders voor in de plaats. Heb alleen nog niets kunnen vinden.......

:) <<<<T O B E C O N T I N U E D >>>> :)

Back