help, ik heb een esi2000 en geen manual

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
hallo ,.... HELP,..
ik heb een esi2000 EMU, en ik krijg het niet voor mekaar om als ik een nieuwe sample gemaakt heb
om het ding in een nieuwe preset te krijgen, om helemaal geschift van te worden.
dus,
op welke knopjes moet ik allemaal drukken om een sample in een nieuw gemaakte preset te krijgen.
groeten,
jeroen

hoi,
bedankt, is dus zoongeveer hetzelfde als de esi32.
maar wat ik niet voor mekaar krijg is, als ik een sample laad van bijv. de HD, hoe krijg ik die dan in een nieuw gemaakte preset.
staat niet in de manual, althans, ik kan het niet vinden.
groeten,
jeroen

Op een ESI-4000 (en die wijkt volgens mij niet eens zoveel af van de ESI-2000 en ESI-32) heb je een aantal lege presets. In een lege preset kun je vervolgens een of meerdere samples laden en deze toekennen aan een keyboardzone. Vervolgens sla je dan de preset op.

hoi, dank je voor je antwoord.
mijn probleem is,..
ik laad bijvoorbeeld een sample van de hd om te bewerken, met load sample.
ik krijg het vervolgens niet voor mekaar om deze sample in een lege preset te krijgen, om verder te bewerken met filters ed en vervolgens op te slaan.
als ik een nieuwe sample maak met bijv. een microfoon dan komt hij in prestet 0 , maar het lijkt mij dat ik toch ook sample van de disk moet kunnen laden om er iets leuks mee te doen.
dus doe ik iets fout of kan dit gewoon niet met het apparaat
groeten,
jeroen

Je kan de manual gewoon downloaden van de emu site:

emu website

Ik ken de esi2000 niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het NIET in de handleiding staat.

Succes.

EDIT
Ik zag niet dat iemand al dezelfde link had gepost. Beetje overbodige reply van mij dus. Blijft wel dat ik me niet kan voorstellen dat het niet in de handleiding staat; dit is toch de core-business van een sampler (zelf samples laden en/of maken om deze vervolgens to plaatsen in een program/preset).

hoi,
lijkt mij dus ook, het is nou niet bepaald de eerste sampler die ik gebruik, maar ik heb mezelf een ongeluk gezocht, en het lijkt wel of het niet kan.
was trouwens ook de reden dat ik mijn vorige sampler , een esi32 heb weggedaan.
ik hoopte bij de 2000 op een wat betere UI maar helaas, het ding brengt mij tot nu toe alleen tot razernij.
het lijkt mij dat de simpele bewerkingen, sampeltje laden of maken, bewerken en opslaan ergens vooraan zouden moeten zitten, maar daar dachten ze bij emu kennelijk anders over.
een sample maken en bewerken gaat dus wel, maar een sample laden en bewerken ???
niet dus, tot nu toe dan.
groeten,
jeroen

Okay.. ik doe dit even uit mn hoofd want ik ben @ work..

1. Laad je sample
2. maak een nieuwe preset
3. selecteer je lege preset voor je midi kanaal (multimode selecteren)
4. ga naar sample edit, en kies 6 (place sample)
Zo plaats je een sample in een preset..

Bij het plaatsen bepaal je ook de keyrange en de root key (je maakt een 'zone', oftewel een keyrange).
Verder kan je nu naar hartelust filters, effecten etc instellen voor je nieuwe preset..

Hierna kan je per midikanaal een preset selecteren.. je instellingen kan je maken per midi kanaal of per zone..
Het vette vind ik dat je instellingen per zone kan maken, of voor de hele preset. Je kan dus bv binnen 1 preset (bv 808 drums) zelfs per toets een andere effectsetting, filter etc instellen..

Dat ESI O.S. is even wennen als je bv Akai of Yamaha gewend bent.. maar in weze werkt hij echt heel simpel en snel..

Origineel geplaatst door j.baars
hoi, dank je voor je antwoord.
mijn probleem is,..
ik laad bijvoorbeeld een sample van de hd om te bewerken, met load sample.
ik krijg het vervolgens niet voor mekaar om deze sample in een lege preset te krijgen, om verder te bewerken met filters ed en vervolgens op te slaan.
als ik een nieuwe sample maak met bijv. een microfoon dan komt hij in prestet 0 , maar het lijkt mij dat ik toch ook sample van de disk moet kunnen laden om er iets leuks mee te doen.
dus doe ik iets fout of kan dit gewoon niet met het apparaat
groeten,
jeroen

Back