scsi op stand alone HD recorders

Kaymir

Stamgast
Hey guys..

Scsi poorten op stand alone hd recorders dienen ervoor om een back up te maken van je audio op bv zip/hd...zo ver kwam ik.
Maar is het ook mogenlijk om die back up via je scsi kaart te openen op je comp en dan in een software multitrack verder edit. Ik weet wel dat je het gewoon kan openen maar is het dan nog verdeeld in de aparte sporen??

Op deze manier lijkt het mij super om de stabiliteit en porta te hebben van een stand alone HD recorder...en het optische genot voor editte van een computer!

:eureka:

voor zover ik weet gaat dat niet zomaar. Nu heb je wel schermen bij stand-alone recorder bijvoorbeeld bij de akai DR16, daar heb je verder geen computer bij nodig.

Het schijnt wel mogelijk te zijn, probeer eens te zoeken met google.
Een punt is echter dat meestal een scsi-hd van een hd-recorder een speciale indeling heeft, waardoor een standaard computer niet zomaar bij die data kan. Ik weet niet of dat de formatering of de partitionering betreft, maar als het gaat om de partitionering dan kan ik me voorstellen dat je met bepaalde programma's nog wel bij die data kunt komen. Maar het grootste probleem is dat je in dit geval niet 2 bronnen tegelijk gebruik kunt laten maken van dezelfde hd.

Okay thnx..ja ik denk dat het niet erg goed gaat werken en beetje omslachtig..

Het is nameklijk zo ik heb nu alles wel een beetje goed op orde in mijn studiotje..Maar ik ben nu aan het dubben over hoe ik ga opnemen op HD.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe computer gekocht (niet speciaal voor audio maar oude was gewoon af) het is een

Amd XP 1800
512 mb werk geheugen
30 gig HD

dus hij zou wel geschikt zijn voor HD recorden. Ik sequence op me MPC2000XL. Maar ik wil met opnemen het visuele gemak hebben. Dat ik dus rustig kan editte..

Ik zie voor mijzelf de volgende opties:

- Een usb/fire wire audio interface a la Tascam US 224
- een goede geluidskaart met break-out box/rack achtig iets..(maar liever wil ik deze optie niet)
- stand alone HD recorder met scsi en dan overzetten.

Ook met het oog op volgend jaar waar ik bij mijn opleiding de beschikking heb over de volgende opname/mix apparatuur (zodat ik werk van thuis daar verder kan bewerken en andersom)

1 Digidesign Protools HD3 (TDM systeem)
1 Digidesign 96 I/O
1 Control 24 remote
Digidesign 001 system
Digidesign motormix
Yamaha O2R mengtafel (optisch gelinkt)
Mackie 24-8 mengtafel met meterbrug
Tascam MX2424 24 sporen HD recorder met UW receiver
Cubase VST32
Logic Audio Silver
Spirit Folio mixer
Synthesizer Yamaha CS2X
Roland Synth module JV-1010
Genelec 1031A monitoren
Plugins: Focusrite Eq, Bombfactory Classic compressors, Digidesign: DSP1 pitchprocessor, Maxim, Bruno/reso, D-Fi.
Plugins Native waves gold bundle
Mastering software Waveburner Pro 2.2
Apple G4 800 Mhz 40 Gb met cdrw met UW receiver
RME Digi 96/8 PAD geluidskaart
Ilyama 19" monitor Business range
NEC 18" LCD monitor
Seagate barracuda 7.2 Krpm Autodrive 80 Gb (intern)

zoals te zien is is het nogal Pro Tools gericht dus bv een Digi002 zou perfect zijn maar dat is way over mijn budget.

Kunnen jullie mij adviseren??! even niet op het budget gelet want zonodig blijf ik door sparen

Back