ook helemaal nieuw hier

CrimsonWarlock

Ingeburgerd
Via ander forum hier terecht gekomen en dus maar ff voorstellen:

In het verleden veel met synths gedaan, wel op hobby niveau. Enkele jaren geleden mijn eigen kleine studio moeten afbreken omdat ik de ruimte nodig had voor mijn bedrijf :(

Twee jaar geleden tegen gave software opgelopen om een virtuele studio op te zetten. Ben vervolgens een user-support website begonnen voor deze software (www.orion-central.com) en daarbij in de wereld van de software synths en effecten terecht gekomen.

Huidige opzet van mijn studiotje:

Computer:
Dual AMD MP2000+
2 Gb Ram
Audiophile 2496
2x 19 inch monitor

Software:
Orion Platinum
Cool Edit Pro 2
Sound Forge 6

Soft Synths (de belangrijkste):
FM7
PPG Wave
Pro53
Kontakt
Battery
Linplug RM III
Linplug Delta III
Linplug CronoX
Muon Electron
Muon Tau Pro

MIDI controllers:
Roland RD150
Yamaha DX7
Yamaha WX5

Ik kijk er naar uit om hier regelmatig rond te hangen :D

Origineel geplaatst door Digimod
Audiophile 2496 bevalt deze card een beetje ?
Bevalt uitstekend. Rond de 10 msec latency. Installatie en drivers was probleemloos.

Ik had amerikaanse prijzen gezien van 170 dollar, maar dat ding was hier (belgische grens) knap duurder. Ik was iets van 270 Euro of zo kwijt. Ik had geen zin om te zoeken naar een goedkoop adres want mijn comp was net klaar en moest alleen nog een audiocard in.

Maar als je computer een VIA chipset heeft dan kan je waarschijnlijk wel problemen verwchten met een Audiophile. Schijnt dat die twee elkaar niet zo moeten.

Origineel geplaatst door Sycorax
een vraagje: Welk moederbord gebruik je voor die dual processor? Is het een VIA chipset?
Nope, MSI K7master board met AMD 758/760 chipset. Is primair ontworpen voor zware netwerk servers dus leek mij een goede keuze voor een DAW ;)

Origineel geplaatst door J-Run
2 gb ram, kijk dat zijn ze!:W , welkom softwarefreak!
:walker: .... als je een leuk stapeltje hardware aan de kant doet, dan moet je toch wat 8)

Back