phaser flanger chorus vraagje

Lukast

ruisend lid
ik gebruik ze allemaal uit een zoom 1201 een rocktron en een lexicon mpx100 en met mijn dod delay kan ik ook een zo'n soort geluid krijgen als ik wil... maar nou vind ik de diepte en de snelheid nog niet echt helemaal te gek...

eigenlijk zoek ik ets wat belachelijk langzaam kan verschuiven btje zoals de lfo op de sherman ...

bestaat t?:koffie:

niet goedkoop en ook niet makkelijkte vinden maar wel precies wat jij zoekt is de Roland SBF-325 flanger/chorus. de ingebouwde LFO gaat al behoorlijk langzaam maar je kunt die ook vervangen door een extern CV signaal. Het geluid van de SBF-325 is werkelijk fenomenaal goed voor zo'n ouwe bak en vrijwel alles klinkt beter als je het daar doorheen haalt.

Check de electro harmonix pedalen eens, de polychorus is best een bizar ding de elctric mistress is minder extreem maar het wel de enige echte jetflanger zoals van halen ze gebruikte, kan heel langzaam en ook statisch.

De electric mistress zit ook in de Polychorus, al vind ik hem mindr mooi klinken als op de mistress zelf.

Line6 heeft ook leuke pedalen voor weinig, de liquid flange bijv, klinkt ook gaaf

De Boss CE-300 is ook een prettige chorus, een stuk minder gammel en ruis dan zijn pedaal- en Junobroertjes, gewoon een 1U 19" rack. Ik zou hem wat vaker als een send gebruiken als de input niet redelijk snel clipt voor dat soort toepassingen, maar als je hem subtiel gebruikt is het meer een soort dimensie aan het geluid dan dat het echt zo'n heel drukke chorus wordt.

Back