[BinaryBassline] Eerste release. VET!!

JohnnyBusca

rocket scientist
Check dit eventjes.

In belgie heb je een paar ontzettend relaxe gozer zitten die helemaal bezig zijn met Acid. Dr.Fernando! - Arkanoid - Emetic - Mr.Gasmask

Samen hebben ze nu een plaat uitgebracht (met schitterende tekst erin gegraveerd!)

Support onze belgische vrienden. Gisteren bij het Darkforce feest hebben we 4 nummers van deze plaat gehoord, en die klonken vet, vooral de zeer ongewone 303s van Arkanoid en de lekkere 202 (toch niet voor niets aan hem verkocht) sfeer van Emetic.

Oordeel zelf!

releases_binbass001_small.jpg

http://users.telenet.be/binary/releases_binbas001.html

Wel lekker ja. Alleen die Dr. Fernando track klinkt nog precies hetzelfde als het spul wat hij een jaar of 8 geleden uitbracht, wat overigens niet verkeerd is.

Dag gasten,

Alvast bedankt voor de positieve feedback van onze eerste release...!

Dat van die tracks van verschillende artiesten zit als volgt:
Op dat feest in Gent heeft Emetic gespeeld en ikzelf.
Emetic heeft twee tracks gespeeld van de plaat en ik het derde.
Dat was mijn eigen nummer en had ik al als master op cd.
Emetic = Jeroen + Roel
Mr.Gasmask = Roel
Daar Roel op dat feest alleen gespeeld heeft, heeft hij beide nummers gespeeld.

Volgende release is Citric Acid, een Duitse acidtrance stamper.

http://www.binarybassline.com

Euhmm ik hoor steeds patters van 32 steps lijkt het wel.

Ik dacht dat dat niet kon met een TR-303.

TR-303 :) haha

ik kijk al uit naar de volgende
ik ben uiteraard sinds zaterdag ook een troste bezitter van binarybassline 1 ! :)

acid !

Origineel geplaatst door bikkel
Euhmm ik hoor steeds patters van 32 steps lijkt het wel.

Ik dacht dat dat niet kon met een TR-303.

Sorry voor het even offtopic gaan.. maar vrijwel iedere 303 gebruiker weet dat je patterns kunt 'chainen'.. en dan is er ook altijd nog de 'track' mode..

Enne.. die plaat ligt bij mij NU op de draaitafel.. ;)

Origineel geplaatst door CraZ

Sorry voor het even offtopic gaan.. maar vrijwel iedere 303 gebruiker weet dat je patterns kunt 'chainen'.. en dan is er ook altijd nog de 'track' mode..

Enne.. die plaat ligt bij mij NU op de draaitafel.. ;)

Errrr oh ja de SH-303 kon je niet chainen ;)

Nee ik ben geen 303 gebruiker (hehehe viel het al op?) helaas.

Ja ik sta me nu inderdaad in een hoekje te schamen dat ik TR-303 heb gezegd, iets wat de gasten die dit hebben gemaakt iig niet hoeven te doen.

Emetic is de eerste live-act die ik gezien heb die bij sommige nummers de TB in song mode had staan. Verder een MC-303 als sequencer en nog wat andere spullen. Errug bijzonder en ook erg leerzaam voor mij persoonlijk.
Ook deed hij iets anders waar ik nog niet precies van weet wat ik er van vind.
Hij draaide studio materiaal tussen twee nummers in en regelde daartussen alles voor het volgende nummer. Dus alle pots van de 303 in een bepaalde stand, de 202 op orde, enzovoort.. Daarna weer een live nummer. Aan de ene kant zou je zeggen dat het dan geen live meer is, maar aan de andere kant.. De helft van zijn nummers die ie daadwerkelijk live doet, brengt ie wel echt fucking goed live. Ik weet hoe het is om voorgedachten stukken met 303s te moeten spelen en ik heb zijn hele optreden van achteren gezien.. Dit was echt helemaal anders dan ik ooit gezien had... Als je op dit wilt reageren dan begin maar een nieuwe thread....
Op naar de volgende release en bedankt voor de uitleg!

Vergelijkbare discussies

Back