NOS studio uit 1983 (SVEM)

SideFX

met Lid
Vond nog een leuke link van een studio van de NOS uit 1983: Studio voor Verbosonica en Electronische Muziek, een beetje de 'Radiophonic Workshop' :)

Veel leuke gear waaronder de fairlight!!

http://www.hercodeboer.nl/music5a_N.htm

Iemand hier wel eens mee te maken gehad toevallig?

:koffie:

Ontzettend leuk om te lezen!

quote:

In 1986 was de Firato en ons werd verteld dat we de SVEM daar moesten vertegenwoordigen. Ik wilde niet. Mijn argument was dat we daar waren op een enorm bedrijf als de NOS te representeren met een ouderwets 8-bit apparaat, terwijl misschien een stand verder Akai stond, met hun veel beter klinkende en 20 keer goedkopere 12-bit sampler. Ik had geen zin om voor gek te gaan staan!

unquote

:D

Erg leuk en interessant inderdaad :)

Wel vaag dat hij nu niet meer met synths maar met een homekeyboard werkt :confused:

ja dat begreep ik ook niet helemaal
zij het dat de volgorde accordeon --> orgel --> keyboard ook weer niet heel gek is volgens mij.

er zitten echt wel leuke tracks bij, vooral die met dat Wersi orgel zijn lachen, dat Wersi orgel is een soort halve synth, dat wist ik helemaal niet, ik kende dat ding alleen van K. Wunderlich.

Dankjewel! Heel erg interessant om te lezen hoe er bij de NOS gewerkt werd in de jaren '80.

Misschien vind je dit ook interessant : de VRT heeft onlangs een overzichtelijke site geopend (eigenlijk bedoeld voor TV programma-makers) waar je ook iets terugvindt over de 'radiophonic workshop' van de VRT... :D

http://www.propartners.be/post_sonorisatie.shtml

Wat een enorm interessant verhaal is dit zeg... :okdan:

De lange 'Wat een taal' tunes hebben wel een erg hoog DX7 gehalte; de 'Jazz Guitar' patch klinkt overigens nog steeds erg goed!

En wie kent het legendarische spel 'Supertankerslag!' nog; een leuk spel voor het hele gezin! :geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Leuk om te lezen hoor! Een stukje uit de oude doos 8)

Back