Geen software arpeggiator met veel presets?!?

peterdh

Collabs
Mijn muziekgenre is house/techno. Ik zoek een software arpeggiator om via mijn toekomstige sequencingprogramma (Cubase 4 studio) mijn soft- en hardwaresynth's aan te sturen; een midi plug-in dus. De arpeggiator moet veel presets hebben zoals de Yamaha Motif XS (6000+) en de Korg M3 (2000+). Tot mijn grote schrik =( is zulke software er niet. Of heb ik niet goed gezocht :confused:?

Gearlist: o.a. Roland MC909, Jomox Xbase09, Roland MC505, Yamaha CS1X, Korg Z1, Roland Juno106, Korg Wavestation SR en Syntecno Teebee mark3.

Misschien is dit wat voor je?

software arpeggiator

software arpeggiator

Xpressive schreef:

Misschien is dit wat voor je? Hij bedoelde de Gat'r

Nee, wel een grappig apparaat, maar weinig presets.
Groet,:doei:
Peter

Kon je in Cubase 4 niet je eigen presets fixen? Meen dat quifster daar al eens wat over gepost had.

software arpeggiator

software arpeggiator

FrankK schreef:

er zitten er twee in cubase.

Dat klopt Frank, maar zonder veel presets. De presets voor Cubase van Quifster die je op deze site kunt downloaden, heb ik al.
Steinberg mailde mij gisteren dat ze geen preset library voor de Arpache SX of een aparte midi plug-in arpeggiator met veel presets in de toekomst zullen uit brengen.
Groet,
Peter

Kijk op deze pagina naar TechnoToys. vnl arp-x8. Download gebeurt door op de titel te klikken.
Een zeer uitgebreide multitimbrale arp voor je hardwaresynths. Het draait niet onder Cubase (stand-alone), maar je kan gemakkelijk je MIDI exporteren en in Cubase terug importeren. Deze bevat ook geen presets (je kan ze natuurlijk zelf maken en saven), maar dat is niet de bedoeling van een arp. Leer ermee werken en wees creatief.

http://matrixsynth.blogspot.com/search/label/Techno Toys

[edit: url gecorrigeerd]

Re: software arpeggiator

Re: software arpeggiator

Origineel geplaatst door peterdh
De presets voor Cubase van Quifster die je op deze site kunt downloaden, heb ik al.
Groet,
Peter

Bedoelde meer dat als quifster presets kan maken, jij dat ook zal kunnen, en daardoor de hoeveelheid presets evengroot is als jouw fantasie/creativiteit

Re: Re: software arpeggiator

Re: Re: software arpeggiator

Origineel geplaatst door The Poisoner
Bedoelde meer dat als quifster presets kan maken, jij dat ook zal kunnen, en daardoor de hoeveelheid presets evengroot is als jouw fantasie/creativiteit

in cubase arpache sx is het inderdaad eenvoudig, alleen is het natuurlijk wel veel werk om zinvolle arp patronen en patterns te bedenken, ik heb er geloof ik zo'n 60 of zo hier gepost voor arpache sx. Maar als je er even een paar dagen voor gaat zitten heb je dit zo aangevuld tot een paar 100.

er zijn trouwens wel midi libraries te koop met arpeggiator patronen (deze zou je dan kunnen omzetten naar arpache sx formaat). Echter, deze zijn bepaald niet goedkoop, en eerlijk gezegd kun je ze net zo goed zelf maken.

Software arpeggiator

Software arpeggiator

Negative plus schreef:

Heb de kvr-site al geraadpleegd

Hallo Negative Plus,

Ik heb wat gezocht op deze site en kan tot nu toe niets vinden.
Bedankt voor je reactie,
Peter

Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Ik zoek een software arpeggiator om via mijn toekomstige sequencingprogramma (Cubase 4 studio) mijn soft- en hardwaresynth's aan te sturen; een midi plug-in dus.

eigenlijk is arpache SX in cubase 4 exact wat je zoekt, veel beter is er niet op de markt op dit moment. Het enige nadeel is dat er geen presets bij zitten.

Enkele mogelijkheden van arpache SX:
- Arpeggiator patterns up / down / reverse
- Chord mogelijkheden
- single note en chord door elkaar heen in je arpeggiator pattern
- volledige patterns (waaronder drums) net zoals je een pattern start op een mpc bijvoorbeeld
- swing factoren over je arps heen
- note lengths
- note ordering mogelijkheden
- visueel je arp patronen tekenen in de list editor en deze drag en droppen naar de arpache sx
- je eigen patterns saven en catagoriseren
- Tempo variaties in ej arp patroon
- automatiseerbaar
- CC Mapping in je pattern
- rendering van je arp patronen naar noten in je project window (als of je het zelf gespeeld hebt)

eerlijk gezegd kan ik me niks voorstellen wat je dan nog in een andere arpeggiator kan vinden. En je krijgt deze arpeggiator gewoon gratis bij cubase.

Wat is eigenlijk de reden dat je zo gigantisch veel arp presets zoekt?

Laatst gewijzigd:
software arpeggiator

software arpeggiator

Frank.K, Jug Jug, The Poisener en Quifster,

Bedankt voor jullie bijdrage,

Misschien koop ik een hardware synth met een goede arpeggiator met veel presets. En/of ik koop Cubase en neem mijn sequences van mijn grooveboxen op in de Arpache SX (schijnt een zeer goede arpeggiator te zijn).
Groet,
Peter

Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Origineel geplaatst door quifster
eigenlijk is arpache SX in cubase 4 exact wat je zoekt, veel beter is er niet op de markt op dit moment. Het enige nadeel is dat er geen presets bij zitten.

eerlijk gezegd kan ik me niks voorstellen wat je dan nog in een andere arpeggiator kan vinden. En je krijgt deze arpeggiator gewoon gratis bij cubase.

Wat is eigenlijk de reden dat je zo gigantisch veel arp presets zoekt?

Hallo Quifster,

De reden dat ik zoveel presets zoek, is dat mijn speeltechniek vrij amateuristisch is.

Groet,
Peter

Re: Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Re: Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Hallo Quifster,

De reden dat ik zoveel presets zoek, is dat mijn speeltechniek vrij amateuristisch is.

Groet,
Peter

ok jammer :)

misschien is een groovebox dan leuker voor jou. Daarin zitten meestal al heel veel patterns die je kan afspelen en samenstellen tot een song. Daar heb je dan meer aan als een arp preset (alhoewel de motif serie en karma serie op dat vlak wel erg indrukwekkend zijn in de praktijk :) )

Re: Re: Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Re: Re: Re: Re: Geen software arpeggiator met veel presets?!?

Origineel geplaatst door quifster
ok jammer :)

misschien is een groovebox dan leuker voor jou. Daarin zitten meestal al heel veel patterns die je kan afspelen en samenstellen tot een song. Daar heb je dan meer aan als een arp preset (alhoewel de motif serie en karma serie op dat vlak wel erg indrukwekkend zijn in de praktijk :) )

Hallo Quifster,

Ik heb 2 grooveboxen; leuk spul maar de phrases zijn aan 1 geluid verbonden en dat kan je niet realtime veranderen Je kan de RPS-phrases zelfs niet opnemen, wat mij erg verbaast). Sommige arpeggio's van de grooveboxen zijn wel bruikbaar voor mij, maar lang niet alles. Jij bent, net als mijn muziekzaak, erg enthousiast over Cubase; ik ga het waarschijnlijk binnenkort kopen. En neem dan lekker wat pattern-phrases uit mijn grooveboxen op in de Arpache SX. Trouwens bedankt voor de informatie over deze arpeggiator:)

Groet,
Peter

Gearlist
Synth's: Roland MC909, Jomox Xbase09, Roland MC505, Yamaha CS1x, Korg Z1, Roland Juno106, Korg Wavestation SR, Yamaha A3000, Boss DR660, Syntecno TeeBee3
Mixing & Recording: Behringer MX8000, Spirit Absolute 4P, Tascam DA40, Tascam CD-RW402
Randapparatuur/FX: Drawmer MX30, 2x Yamaha REV500, Lexicon MPX100, SPL Vitalizer
DJ: Technics SL1200MK2, Numark Axis8, Pioneer DJM600

Ik gebruik nogal eens Albino voor dit soort zaken. Heel wat presets te vinden en uiteraard ontzettend veel mogelijkheden om zelf sounds te ontwerpen.

Origineel geplaatst door misterCCC
Ik gebruik nogal eens Albino voor dit soort zaken. Heel wat presets te vinden en uiteraard ontzettend veel mogelijkheden om zelf sounds te ontwerpen.

Hallo Mister CCC,

De Albino staat ook op mijn verlanglijstje. Ik was namelijk ook al erg enthousiast over een souncard van Rob Papen voor mijn Microwave 1.

Groet,:doei:
Peter

Enfin, 2 jaar later....

Ik ben de laatste maanden met de Arpache SX aan het stoeien en dit is inderdaad een fantastisch ding. Je eigen presets maken is inderdaad leuk en makkelijk. Alleen doet 'ie weleens raar met zelf ingespeelde akkoorden, als de timing van de tegelijk aangeslagen noten (iets) te ver uitelkaar liggen. Hieronder volgen voor de geïnteresseerden wat audio snippets van mijn eigen Arpache SX patterns:

Attachments

• Arpache SX 1.mp3
    214,6 KB · Bekeken: 94
  • Arpache SX 2.mp3
    214,6 KB · Bekeken: 89
  • Arpache SX 3.mp3
    214,6 KB · Bekeken: 92
Back