Verplicht Leesvoer!

mono-poly

Cheff Noodle
Deze tread moet een overzicht worden met boeken die iedereen zou moeten lezen.
Ik zal de eerste pagina proberen bij te werken voor een duidelijk overzicht,

Learning music with synthesizers
Boek geschreven door: David Friend, Alan R Pearlman. Thomas D. Piggott.
Dit is een hele mooie bijbel voor sounddesign geschreven door de mannen van Arp.
Hij gaat uit van de Oddysey maar is toepasbaar op meerdere synths natuurlijk.
Dik 200 pagina;s aan info patches voorbeelden etc en in Arp zwart/oranje.

A-Z of Analogue Synthesizers door Peter Forest
Mooie schat aan informatie over nagenoeg alle vintage synthesizers gereviewed door Peter Forest de man achter de Vemnia veilingen. Dit alles is verdeeld over 2 boeken en voorzien van mooie foto's.

Origineel geplaatst door René
Synthesizers door Hans de Vries.

:okdan: ISBN 90 201 18617
D/1983/0108/206 Kluwer

Sorry kan geen link vinden, denk alleen nog te koop tweedehands.

Attachments

• boek.jpg
    boek.jpg
    53 KB · Bekeken: 122
Laatst gewijzigd:
Mensen probeer ff wat concreter te zijn met links etc net zoals de eerste post zeg maar.
Dat maakt het prettiger bij te werken en na te zoeken.

boeken scans zijn erg handig soms:

http://books.google.com/books?hl=nl&q=synthesizers&btnG=Boeken+zoeken&as_brr=0

"Learning music with synthesizers " staat er jammer genoeg niet tussen, iemand zin om een paar scans te maken voor ik hem koop? "sounddesign" en "patches" maken me erg nieuwsgierig.

of staat ie ergens geheim online?

ik heb laatst "spiel den synthi" doorgenomen en ik heb het formant boek, die zijn vooral handig als je de synths zelf gebruikt.

Origineel geplaatst door mono-poly
Mensen probeer ff wat concreter te zijn met links etc net zoals de eerste post zeg maar.
Dat maakt het prettiger bij te werken en na te zoeken.

Je kunt ook deze Topic als bron zien en een overzicht op een website maken :)

Analog Days: The invention and impact of the Moog synthesizer

Vol leuke insider verhalen over hoe moog begon, maar ook veel aandacht voor ARP en EMS, echt een aanrader...obscure shit als de link met Taco Bell en Moog, de kroonjuwelen van de aristocratische vrouw van EMS oprichter Zinovief die verkocht moesten worden om EMS draaiende te houden etc.

anadays.jpg

Science : In Analog Days, Trevor Pinch and Frank Trocco tell the story of how the Moog synthesizer came about. They discuss how synthesizers reflected and reinforced cultural aspirations for transformation and transcendence, which were so prevalent in the 1960s. And they explore how this particular synthesizer--developed by Robert Moog and colleagues in a funky storefront in Trumansburg, New York...managed to beat out a host of competitors for commercial success and popular acceptance...Pinch and Trocco have crafted an informative and entertaining account of the complex process by which new instruments and inventions come about, and they analyze the relationship among inventor, user, and general public that leads to widespread acceptance of a new medium or tool...The book is crammed with wonderful stories and details about the many colorful scientists, musicians, salesmen, and cult figures...whose lives intersected through the lure of new musical possibilities...This is a story well worth telling, and Pinch and Trocco do it well.
--Tod Machover

Maar die 2ehands prijzen die er in staan zijn echt volledig onjuist tegenwoordig
Volgens mij wordt dat boek regelmatig ge-updated.

Mastering Audio van Bob Katz schijnt ook een standaardwerkje te zijn.

Niet dat ik het uit eigen ervaring weet, ik zit al een week te wachten tot bol.com weereens voorraad krijgt :Z

Power Tools For Synthesizer Programming - Jim Aikin
Een modern boek (kijk een V-Synth op de voorkant) en heel goed bruikbaar voor moderne synths. Er wordt zelfs best uitgebreid ingegaan op FM synthese. Voor beginners zeer goed bruikbaar. Bevat alle basisinformatie.

Zie: http://www.backbeatbooks.com/?p=0879307730

Maar deze boek heeft me ook echt veel geholpen en gemotiveerd:

Mixing With Your Mind - Michael Paul Stavrou
Geheimen van de muziek industrie + simpele maar effectieve tips en trucs voor de amateur/hobbyist. Deze gast gaat zelfs de analoog vs. digitaal strijd bediscussiëren. Prachtig boek en heel makkelijk om te lezen. Echt een aanrader!!! ook al weet je alles over synthese en mixen.

Zie: http://www.mixingwithyourmind.com/

Attachments

• coverfront.jpg
    coverfront.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 117
Boek dat ik momenteel aan het lezen ben :

I_Believe_In_Music.jpg

I Believe In Music
Ikutaru Kakehashi

Ikutaru Kakehashi is de stichter van Roland.
Waar Bob Moog en Dave Smith faalden ging hij door. Hij ontwierp elektronische muziekinstrumenten, maar wist op het juiste moment de keuze te maken tussen managen en ontwerpen.
Verschil met 'Analog Days' is dat 'I Believe In Music' door Ikutaru zelf geschreven is. Hij heeft de hele evolutie van elektronische muziekinstrumenten meegemaakt, en zelf mee de richting bepaald.
Dat Roland zo groot geworden is, bewijst enkel wat voor een geniaal zakenman is. Hij beschrijft hoe hij begonnen is als horlogemaker en uiteindelijk het Roland imperium uitgebouwd heeft.

Een aanrader!

Origineel geplaatst door bliepertronic
lichtenauer_1169_es_01.jpg

Haha, daar heb ik ook mijn eerste pianolessen nog uit gehad!

Mede dankzij meneer Dean heb ik na 2 jaar pianoles meer dan 6 jaar niets aangeraakt dat enigszins op een klavier leek...

Origineel geplaatst door Bass
http://www.amazon.com/Vintage-Synthesizers-Pioneering-Groundbreaking-Instruments/dp/0879306033

Ik heb dat boek Vintage Synthesizers van Mark Vail...
Andere omslag trouwens
Maar die 2ehands prijzen die er in staan zijn echt volledig onjuist tegenwoordig =(

goede draad mp hulde ...ik d8 niemand leest meer tegen woordig !
voor dat ik e net kreeg ...moest ik mn info wel uit de bekende boeken halen ,...
en kopen dus ; nooit spijt gehad van de a-z boekies eg zoveel info je kan eiegn lijk door met dit boekie blind / doof een synth selecteren ...
goede rating qa collectability / value en waarje op moet letten ensound potential / interface ...
ik heb a/z van peter forrest [oude versie waren toen 70 gld t stuk d8 ik ]wel waard !

mark vail vintage synthesizers ooit gekregen ,..meer een lol boek om te weten wie wat nou deed as eerste zoals die gecapselde chips van @RP die t moog bevatten
iig veel leesplezier minder gheb je aan de prijzen achter 350.- $ juup 4 enso da kannu eg niet meer ....mooie plaatjes trouwens erin con brio / ems en meer wasp synth met maker ...goed boek voor de fun

ik denk dat een hele berge stapels ..kratten vol muziek / info bladen ook niet verkeerd is ; asje goed je bets kunje ze gratis op halen ,..by bv zero one thnx nogman
ktreeg een krat vol met 50a80 key,s sos ....interface ...oudere midi en recording ...
senso adverts erin HIHI

ik vindt de interface tegen woordig toch wel een bout boekie
je kan beter een avondje surfen en info direct zoeken
maar goed
[hoe kan t ook anders in vst time perk ]
sos nog steeds beste blad [duur en geen cd ]
mix magazine [ ook uk ] bestaat dat nog wel eigen lijk nergens te verkrijgen
de duitse variante zijn best ok ,..; keys & keyboards [ goed voorje duits - asje t woord oscillatpr / en andere synth termen begrijpt kunje dat ook lezen ]
zijn erg ok door revieuws ; retro zone ,..en band/ electronica makers reviews

Attachments

• a - z.jpg
    a - z.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 124
TROUWENS T VIEL mij vroeger al op 10 jaar geleden ...toen ik mn eerste atari had met midi en een tr606 kocht en er achter kwam dat sync geen midi was :D :stupid =(
dus ik kijken welek drumachine dan wel en geen midi hadden in de utregse bieb
nou toen kon ik maar bitter weinig vinden over drumachines

er was idd een boek dat ging van simmons /linn tot de digi reeks drumachines van die tyd 80ies
dus kwam ik ooit uit op de rx5 ..leuke machine
maar toen onstond mn drumachine fetish :Z [tikkie afgezwakt]

zelfs opt net ister maar een paar goede sitesover wat wel en niet mbt drumachines

iemand een goed erover
er is wel een heel leuk boek heel dik ook 300+ bald over vintage stompboxes leuk
welk ralph hadt er een keertje over

Attachments

• beatles.jpg
    beatles.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 117
Back