Hoe accentueer ik mijn drums beter?

peterdh

Collabs
Hallo,

Mijn genre is house/techno en mijn drumtracks vind ik dus het belangrijkst :geslaagd: in mijn mix. Hoe accentueer ik mijn drums nog meer behalve door meer volume en gewone eq? Ik heb ook (multiband-) compressie op mijn MC909 leren kennen en ook dat is prima, maar zijn er andere soft- of hardware apparaten die daar speciaal geschikt voor zijn?
Groet,
Peter:doei:

Gearlist
Synth's: Roland MC909, Jomox Xbase09, Roland MC505, Yamaha CS1x, Korg Z1, Roland Juno106, Korg Wavestation SR, Yamaha A3000, Boss DR660, Syntecno TeeBee3
Mixing & Recording: Behringer MX8000, Spirit Absolute 4P, Tascam DA40, Tascam CD-RW402
Randapparatuur/FX: Drawmer MX30, 2x Yamaha REV500, Lexicon MPX100, SPL Vitalizer
DJ: Technics SL1200MK2, Numark Axis8, Pioneer DJM600

Buscompressie, side-chainen om mee te beginnen....

SPL Transient Designer. Een heel nuttig stuk gear waarmee je de attack en de release kan versterken of juist verminderen. Je hebt een 4-kanaal versie en een 2-kanaals versie. Voor de Creamware fans is hij ook als software plugin te kopen. Voor wat extra punch of juist een drumtrack die je wilt laten versmelten in je mix een geweldige tool.

Of een apparaat dat hetzelfde doet........... roept u maar!

Origineel geplaatst door OJS
SPL Transient Designer. Een heel nuttig stuk gear waarmee je de attack en de release kan versterken of juist verminderen. Je hebt een 4-kanaal versie en een 2-kanaals versie. Voor de Creamware fans is hij ook als software plugin te kopen. Voor wat extra punch of juist een drumtrack die je wilt laten versmelten in je mix een geweldige tool.

Of een apparaat dat hetzelfde doet........... roept u maar!
+1

Heb hem zelf niet, maar de Spl staat bekend als een bijzonder nuttig stukje studiogear

Wat is 't verschil tussen de 2 en de 4 kanaals versie van de SPL Transient Designer?

Of beter: wat is het voordeel van de 1 tov de ander (en aub niet TE simpel antwoorden..) of waarom zou iemand voor de 4 gaan ipv voor de 2?

Origineel geplaatst door Zoidsity
Wat is 't verschil tussen de 2 en de 4 kanaals versie van de SPL Transient Designer?

Of beter: wat is het voordeel van de 1 tov de ander (en aub niet TE simpel antwoorden..) of waarom zou iemand voor de 4 gaan ipv voor de 2?

Volgens mij maakt het technisch niks uit.
Ik kan me alleen voorstellen dat het voor het mixen van drums juist prettiger is om 4 kanalen tot je beschikking te hebben die je dan 'real time' kunt tweaken. Je hebt toch altijd te maken met minimaal 3 dominante drumtracks (kick, snare, hihat). Dat 4e kanaal is dan lekker voor je toms of overheads of percussie. Lijkt mij uitermate handig voor het werken met akoestisch drums (in gewoon nederlands een drumstel). Dat heeft vaak een groot dynamisch bereik en leent zich voor het bewerken per kanaal.

De tweekanaals is beter te gebruiken als busprocessor. Gooi je gehele drumbus er maar doorheen of zelfs de masterbus. Werk je met electronische drumsounds dan voldoet de tweekanaals versie waarschijnlijk al, omdat daar meestal al heel wat voorbewerking aan vooraf gaat (filters, compressie). De dynamische range is minder groot.

En dan is er nog de portemonnee natuurlijk. :biertje:

:) Ke dan, bedankt voor de uitleg.

Hoe accentueer ik mijn drums beter?

Hallo schrijvers,

Hoewel ik jullie via een PB al bedankt heb, wil ik dat ook even in de draad doen. Bedankt! Ik ga het een en ander in de toekomst uitproberen.

Let the drums rule in music!

Groet,:doei:
Peter

Back