DUB : Beter een half ei

Soul C

gecalibreerde soul augurk
ik had weer eens een dub gemixt, zeker niet m'n beste, maar toch maar geplaatst :

http://www.esnips.com/doc/2810d298-4c1a-45ac-adee-900f2fd297b6/beter-een-half-ei

grotendeels fm synths en ouwe digitale delays.
afgezien van de saaie drums, ieder commentaar op mix, sound, balans etc. is meer dan welkom !
ik ga er weliswaar niet mee verder, maar neem de kritieken gewoon mee naar de volgende track :)

okee, bedankt voor je aandacht in ieder geval !
soul c

wel apart! Qua mix is de bass niet dik genoeg in de mix volgens mij. Die moet het geheel beetje blenden. Volgens mij moet de bass ook een toon lager? Maw ik zou de bass aanpassen.

geen kritiek, maar meer hulp! :D

dobbit man!

ik vinnem wel cool!

de sound nog iets te harsh hier en daar...
in z'n geheel keihard door een tapedeck jagen :)

en zet een filtertje op die piano, die is niet zo mooi

Leuk dat er ook nog dub gemaakt wordt door de mensen hier.
Over de track, wat ik mis is de hint van een melodie. Ik bedoel daarmee dat bij de oude dubreggae (begonnen als b kantje van een single) vaak de riddim van effecten ed. voorzien wordt, en de kern van de melodie op de a kant vaak aangeduid wordt in het begin van de track met een paar noten, en flarden daarvan terugkomen in de rest van het stuk.

Niet dat het zo MOET natuurlijk, maar juist die flarden geven vaak de drive aan het stuk (door het hint effect blijf je de melodie ahw in je hoofd horen, terwijl je eigenlijk alleen de begeleiding hoort)

Ik heb laatst ook weer eens een poging tot reggae gewaagd op de pc en zal die track ook ff posten als draadje hier op het forum...

Verder hoor ik de bass niet duidelijk genoeg als ik hem over kleine speakertjes afspeel, maar dat kan ook aan het feit liggen dat deze muziek niet bedoeld is over kleine rotspeakertjes, maar over hele dikke vette soundsystem speakers, liefst op straat...

Ik ga snel je andere tracks beluisteren!

Bedankt voor alle reacties ! sterk punt van die melodielijn...nou, er was nog wel een orgellijntje,
maar ik had het er bij deze versie niet in gemixt. maar inderdaad, een thema (blazers, orgel, oid)maakt
een dub wel een dub :) De bas is inderdaad niet echt hoorbaar op pc speakertjes, net te laag

eigenlijk word ik hier best blij van :)

afgezien van de reeds aangehaalde puntjes (pianootje niet echt lekker, gebrek aan melo-dingetje) erg fijn !

:okdan:

Back