Nog Steeds Sync Problemen Virus Ti

Volgens mij zijn de USB-outs automatisch " delay compensated" en sturen de analog outs gewoon direct uit zonder vertraging of iets dergelijks. Hierdoor lopen de analog outs voor op de rest van je track.
Dit kan je wel handmatig compenseren in bv Cubase

Groet

Inspelen via de analoge outputs en daarna over switchen naar de usb outputs.

Bedoel je met inspelen via een masterkeyboard je melodie inspelen? Ik speel nooit melodietjes in, ik teken alles.

De latencyproblemen krijg ik tijdens het afspelen van een track. Als ik een deuntje over bijvoorbeeld output 1+2 afspeel loopt het niet sync, over usb 1+2 wel.

Dus mijn vraag is niet of mijn nootinformatie over usb naar de pc gaat en weer terug naar de virus, maar het geluid zelf:

Als ik een noot trigger vanaf mijn sequencer op de VirusControl plugin. Dan loopt de trigger via usb naar mijn virushardware. Gaat het geluid dat dan getriggered wordt direct naar de outputs van de virus, of komt deze eerst terug in je pc, om vervolgens weer teruggestuurd te worden?

Het klinkt mij zeer vertragend in de oren, maar het geeft je wel de mogelijkheid om het geluid in pc te bewerken met andere vst plugins. Ik dacht dat bewerken van je virus signaal met externe plugins alleen kon als je usb als output kiest.

Hoe het exact zit weet ik niet maar in de handleiding staat :Als je bij het inspelen over de usb outputs een delay heb switch dan op de analoge outputs daarna ga je weer terug naar de usb outputs anders loopt je ingespeelde stuk voor op de rest.

Ik werk zelf met ableton en doe het dus op deze manier .

Back