Leg het mij maar es uit!

Willem

Nieuwkomer
Hallo allemaal. Mijn naam is Willem van Wanrooij en ben nieuw hier. Wat kom ik hier doen? Nou ben ik van mezelf eigenlijk een 100% drummer, door omstandigheden ben ik hiermee echter al een tijdje gestopt. Nu ben ik me aant orienteren op nieuwe mogelijkheden. Ik moet namelijk gewoon muziek blijven maken. En dus ben ik erg geinteresseerd
in de mogelijkheden die electronica mij bieden. Zelf ben ik op zoek naar een MC 505, ik hoor daar tenminste altijd
positieve geluiden over, zeker omdat ik nogal beat georienteerd ben. Maar omdat ik vanaf punt 0 moet beginnen zijn
nuttige tips altijd bruikbaar! Dus graag goede tips en leuke aanbiedingen! Alvast bedankt voor de moeite allemaal.
Groet Willem

Welkom Willem.

Wat voor muziek wil je maken?
Betreft het uitsluitend drumgeluiden?
Wat is je budget?

Greetz,

Yawgmoth

als je beat-georienteerd bent zou ik eerder naar een mc909 of yamaha RS7000 kijken, omdat je daar je eigen (drum)samples in kan stoppen en dus niet vast zit aan alleen de interne sounds.....of kijk eens naar de akai MPC2000XL....die is wat minder uitgebreid dan de mc909 en rs7000 (geen synth engine, effecten e.d.) maar heeft wel 16 van die lekkere grote rubberen pads waar je op kan rammen..die pads kan je ook los kopen, de akai MPD16, en aan bv een RS7000 hangen via midi..

Idd is de MPC2000xl hier een goede oplossing. De MPC heeft trouwens mogelijkheden tot uitbreiding waardoor deze dus ook over effecten kan beschikken. Maar de MPC heeft geen synth geluiden en is de MPC ook niet geschikt om synthgeluiden mee te samplen. Hij is is heel erg drum georiënteerd, althans het sample gedeelte.
Zoek je meer een 'alles in één' bak dan kun je misschien beter gaan voor een RS7000.

enuuuuh, welkom trouwens ;)

:koffie:

Dankjewel voor jullie snelle reacties! Met "beat georienteerd" bedoel ik dat ik de sounds van de drums altijd belangrijk vind. Zelf zou ik het liefst iets met drum n bass/ techno en electro gaan doen! Of meer richting hiphop dan wel triphop. Het probleem is echter dat ik van gekkigheid niet weet waar ik terecht moet voor mijn wensen. En omdat ik beginnend ben zoek ik iets waar mee vooruit kan. Met mn eerste koop wil ik een goede basis leggen! Verder
ben ik maar een student, echt veel geld heb ik niet. Ik ga niet hoger dan +/-650 Eur, kan ik iets met dit bedrag?
GR. Willem

Ik zou voor een MPC gaan. Qua beats is dat in mijn ogen het ultieme creatieve apparaat. De 505 heeft niet onstellend veel drumkits, ik kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment op bent uitgekeken. (net als ik) Een RS etc. is ook heel interessant, maar ja, voor 650 euro gaat dat al helemaal niet lukken. Misschien is een racksampler ook wel wat voor je. Een akai s2000 bijvoorbeeld kost weinig meer tegenwoordig. MPD 16 aanhangen en gaan !

Heeej! welkom! 8D

Als de muziek eenmaal in je bloed zit krijg je het er niet meer uit! ;)

Grtzz... :biertje:

Back