MPC Sync-en met Cubase

Ironman

Nieuwkomer
Hey Jongens...

ff een vraagje he.
Ik heb een mpc 2000xl die wil ik laten sync-en met cubase. Nu moet ik daar geloof ik een usb midi interface voor aanschaffen. Cubase heb ik staan op mijn laptop by the way.
Nu heb ik ook nog een Korg Synth. die via een midi is aangesloten op mn mpc.
Is het nu ook zo dat de data die ik verstuur via mn Synth ook word gesynced?
Of moet ik nog wat andere apparatuur aanschaffen om dat voor elkaar te krijgen.
Uieindelijk wil ik dus mijn Beats op cd branden namelijk via cubase.
Dat moet dan lukken toch.

Gr. Ironman.

ja, daar heb je een midi-interface voor nodig. Dat hoeft natuurlijk niet perse een usb-versie te zijn.
Wat bedoel je precies met "de data die ik verstuur via mn Synth ook word gesynced"? Heb je al wel een geluidskaart om de audio van je mpc en je korg in je computer te krijgen?

Je wilt dat je sequence uit de mpc blijft lopen.
Zoals ik het zelf doe is ik laat mn DAW (in jou geval cubase) een MMC signaal uitsturen (start/stop etc)
en zorg ervoor dat cubase sync loopt op binnenkomend MTC signaal. (25 fps)
Op de mpc stel ik het zodanig in dat die mpc mmc signalen ontvangt (dus start als je op je pc je cubase laat lopen)
en dat die mtc uitstuurt.
daarna zorg ik ervoor dat ik 4 maten voor mn sequence heb (in de mpc), dit zorgt ervoor dat je genoeg tijd hebt om te zorgen dat de sync goed loopt.
Nu zet je je sporen op record (in cubase)
en druk je spatie, nu begint je mpc te lopen en meteen daarna (fractie later) cubase, en neemt het op

Laat ik het nu anders willen...
Ik zou de mpc als master willen, hoe doe ik dat?
ik weet helaas de instellingen voor cubase sx niet in te stellen daarvoor?!

Je wilt dat je sequence uit de mpc blijft lopen.
Zoals ik het zelf doe is ik laat mn DAW (in jou geval cubase) een MMC signaal uitsturen (start/stop etc)
en zorg ervoor dat cubase sync loopt op binnenkomend MTC signaal. (25 fps)
Op de mpc stel ik het zodanig in dat die mpc mmc signalen ontvangt (dus start als je op je pc je cubase laat lopen)
en dat die mtc uitstuurt.
daarna zorg ik ervoor dat ik 4 maten voor mn sequence heb (in de mpc), dit zorgt ervoor dat je genoeg tijd hebt om te zorgen dat de sync goed loopt.
Nu zet je je sporen op record (in cubase)
en druk je spatie, nu begint je mpc te lopen en meteen daarna (fractie later) cubase, en neemt het op

hierbij blijft je mpc master
alleen je pc stuurt een start en stop signaal naar de mpc

Ok... dat is duidelijk,.. maar heb jij misschien die instellingen voor die sync setup in de 2000xl!|(shift 9) ik snap die schermen niet zo. ik probeer de manual te downloaden, maar geeft iedere keer een bestandfout aan. daar zou het natuurlijk in moeten staan.
bij voorbaat dank.

damn tijdje mn2000 niet aangehad, maar hier gaan we dan
je hebt bij shift 9 het scherm dat in 2en gedeelt is
links is voor ingang en rechts is voor uitgang

bij linkerkant zet je receive mmc op aan (en ingang op a of b zetten, hangt er vanaf op welke poort je midi interface van de computer zit)
aan de rechterkant zet je de sync op midi time code
met een framerate van 25
en ook nog eens de uitgangen goed zetten (a of b dus)
dat zijn de instellingen

let er wel op dat je aan het begin van je sequence 2 tot 4 maten hebt om ervoor te zorgen dat je sync goed gepakt word

Thks Grouphome!

Het is gelukt!

Trouwens,... Als ik zeg maar mijn songs willen branden op cd, heb je dan wel een goede kwaliteit? Of dien je bepaalde apparatuur aan te schaffen om het verder af te maken zeg maar. Te verfijnen??

gr

Back