[Gespot] TB-303 tussen de drumcomputers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
echt wel, 950 is gewoon erg hoog. Je ziet je ook wel eens voor een eurootje of 700-800.
Een paar jaar geleden nog 1500 piek of zo.

Origineel geplaatst door sander
echt wel, 950 is gewoon erg hoog. Je ziet je ook wel eens voor een eurootje of 700-800.
Een paar jaar geleden nog 1500 piek of zo.

Inderdaad, maar de laatste tijd worden er nog maar bar weinig aangeboden (in nl dan).

De laatste zin snap ik trouwens niet helemaal: de prijs staat vast. Dus wees er snel bij.

Origineel geplaatst door OnAcid

Inderdaad, maar de laatste tijd worden er nog maar bar weinig aangeboden (in nl dan).

De laatste zin snap ik trouwens niet helemaal: de prijs staat vast. Dus wees er snel bij.

Hij doelt blijkbaar op het feit dat het nogal "goedkoop" is.

Te gek voor woorden... Je bent toch zeker getikt als je dat ervoor uit wilt geven.. Maar goed, deze discussie wil ik nu niet aanwakkeren... Forget everything i said!

Ik heb al veel (understatement) maar nog altijd geen 303, 808, 909, 202, mini, memory, jup8, oscar, synthex, matrix12 etc. omdat ik ze altijd veel te duur vond...........maar is dat nu wel zo verstandig? Ik ben er niet helemaal zeker van.

Dat hangt ervan af Dekzster....

Ik heb sinds kort een 808 staan en het is absoluut de leukste bak die ik heb (nou heb ik niet zo heel veel, maar goed)

Ik heb hem geruild voor andere spullen en er al met al weinig voor betaald maar als ik er veel voor zou hebben betaald was ik er ook blij mee geweest.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je pas weet of een 808/909/303 wat voor je is als je er een hebt of hebt gehad.

En die prijs zal echt niet zakken, eerder stijgen omdat er steeds minder 808/909/303 te koop wordt aangeboden.

Vergelijk het met vintage gitaren, die blijven voor hoge bedragen verkocht worden terwijl er tegenwoordig prachtige nieuwe gitaren worden gemaakt..............

groeten

Basicsys

Origineel geplaatst door dekzster
maar is dat nu wel zo verstandig? Ik ben er niet helemaal zeker van.

Je geeft het antwoord al in je signature! ;)

Klinkt misschien vreemd, maar er zijn toch genoeg apparaten die deze vintage-synths kunnen vervangen. Ze klinken misschien wel wat anders, maar is dat niet precies wat we willen.
Dat geluid van die TB-303, hoe heftig het ook is, zal altijd hetzelfde blijven. Iedereen wil toch zijn eigen unieke set geluiden in een nummer gooien. Ik vraag me ook altijd af hoe lang zo'n ding nog meegaat. Eens zal die toch kapot moeten gaan. (wet van electronische apparatuur).

En voor die 950 euro's heb je dan een bak die meer kan en nieuwer is. Blijft toch altijd een persoonlijke keus denk is zo.

Dat zei men 10 jaar geleden ook al..............

Inmiddels zijn er vele 303/909/808 klonen en nog steeds klinkt het origineel het best omdat het die sound is waar bijna een hele muziekstroming op gebasseerd is.

Ze zullen dus altijd in trek blijven omdat je die sound er uit kan halen.

En zolang er nog mensen zijn die 950 Euro voor een TB 303 betalen of 1500 Euro voor een 909 blijven ze gekocht en verkocht worden.

groeten

Basicsys

eindeloze discussie
en al te vaak gevoerd

op slot

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back