Nieuwe Nummers

Hoi Iedereen

Jammer genoeg ben ik heel lang niet op het forum geweest, dankzij school e.d.
Maar ik heb wel wat nieuwe tracks kunnen maken, en een myspace om ze erop te zetten..
Vooral Nutshell en Let it be zijn intersant voor synthliefhebbers..
gebruikt: mijn nieuwe Hohner Gp180 Midi (orgel), Mini Korg 700, Arp Pro soloist, Roland d-10, Yamaha Pss-580 en wat modules..

Check ze asjeblieft uit, en geen me wat tips!!
Dankjulliewelll

www.myspace.com/jeltetuinstra

Jelte

Laatst gewijzigd:
wacht even

LOVE IS A GANGBANG?!?!

jongeman u wordt bij deze veroordeeld tot een studie werktuigbouwkunde en een geruit overhemdje en een toyota corolla till the end of days

oh wacht, dat ben ikzelf. heb alleen geen geld voor een toyota.

"Let me be" groovt als de neten, die vind ik de tofste. Maar ik vind het allemaal lekker, je klinkt als een soort lowbudget-prince en daaraan moet je niks veranderen, geen perfecte super hifi studio sounds, geen jarenlang uitgefilosofeerde arrangementen, maar feel, daar gaat 't m om. Vind het echt super wat je doet. Platenfirmaatje bellen, want gladde rommel hebben we al genoeg.

hoi jelle zag vanmorgen je andere topic
en dacht geen nieuwe nrs?
en zie aan .....
ff snel geluisterd
overall beetje slordig
nutshell is goed
en de 2de
niet strak genoeg maar leuke compositie
derde te rock naar mijn smaak
dus ff bij schaven lijkt me

Zeer apart, ook zeker muzikaal. Hier en daar inderdaad een soort van ''Prince'' flavour. Als toch wel ''echte'' Princefan vind ik Prince toch beter. Maar mijn complimenten voor de vaak lekkere muzikale lickjes. Toch is het verder niet geheel mijn smaak.

Ja gasten ik ben net 16.. ik doe niet alsof ik pro ben ofzo hoor!! ik neem gewoon shit op mijn kamer op haha.. 8~ 8~

heel erg bedankt voor de complimentjes:walker:

Gaat wel wat worden met jou! Werk alleen nog aan je engelse uitspraak.. die is hier en daar nog niet top. Maar verder lekker funky enzo. Vind die Nederlandstalige track wel iets minder, maar zeker niet slecht!

Zit te wachten op meer.. :biertje:

Origineel geplaatst door Stage73
jongeman u wordt bij deze veroordeeld tot een studie werktuigbouwkunde en een geruit overhemdje en een toyota corolla till the end of days

oh wacht, dat ben ikzelf. heb alleen geen geld voor een toyota.

Lol :dubbel:

Leuke muziek Jelle, Nutshell is ok !

Tering.. 16 jaar.. Doe je goed..
De muziek is top.. als je het uitwerkt en met professionele apparatuur opneemt voorspel ik wel een grote toekomst :)
Mja enig minpuntje.. Die teksten slaan nergens op.. Jouw muziek verdient beter :)

Die teksten slaan nergens op ?
Volgens mij schrijft hij wel wat hij in z'n hoofd/hart heeft, zo klinkt het althans. En dat is prima.
Verder sluit ik me aan bij stage73.

Nutshell gaat over het feit dat mensen (die me niet kennen) die me zien optreden vaak een heel zelfverzekerde Jelte te zien krijgen. Dat wordt dan vaak arogant. Maar eigelijk ben ik vrij onzeker, en op het podium voel ik me lekker.. Me in a nutshell (mij in een notendop) dus.. you put me in the wrong nutshell.. Je begrijpt me niet..

Let me be.. Ja das beetje tegen mijn ex.. Saaie kakkers die me gestoord vinden.. maar verder gaat die eigelijk nergens over...

How would you like to change.. gaat over de kuthouding die ik een jaar geleden heb moeten veranderen, toen ik bijna van school werd gekickt.. It's not me this time.. Aangezien ik het moeilijk vondt mezelf de schult tegeven..

Like lighting a shadow, seeing a wall.. and step in front off a mirror, understand it all... How would it like to be to blame yourself for the first time... (misschien niet geniaal.. maar ik ben best trots op)

In je ban.. Is de grootste tering track die ik ooit heb gemaakt.. Een cliche in mp3 voormaat.. Gewoon voor de grap.. en het feit dat ik (zeker in de lente) op elke loslopende hoer verliefd wordt.. dus dat gaat idd nergens over..

Maar ik ben idd niet zo'n held in teksten, en ik heb niet het beste engels accent..
Heeft iemand daar misschien tips voor,? hoe raak ik mijn baarnsche accent kwijt haha!!

Thanx voor alle complimentjes!!

Als je echt een Engels accent wil.. (en ik neem aan van wel, want ik vind dat zelf vele malen gafer dan een Amerikaans accent, haha.)

Ik ben niet echt een professional ofzo op dat gebied, maar wat mij enigzins heeft geholpen bij mijn engelse uitspraak is dit:

Probeer dat gewoon te oefenen door een Engelse artiest op te zetten en probeer zijn of haar uitspraak heel letterlijk, en misschien wel overdreven, na te doen. Als je dit vaker doet maak je er een gewoonte van om met een engels accent te praten/zingen. Naarmate je vaker hebt geoefend, kan je voor je zelf ook al heel goed inschatten hoe je iets het beste kan uitspreken.

Als je amerikaans accent wil moet je natuurlijk een amerikaanse band of artiest nazingen. ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Marsman

Origineel geplaatst door prosoloist
Maar ik ben idd niet zo'n held in teksten, en ik heb niet het beste engels accent..
Heeft iemand daar misschien tips voor,? hoe raak ik mijn baarnsche accent kwijt haha!!

Thanx voor alle complimentjes!!
Aangezien je nog maar net 16 bent zul je waarschijnlijk nog wel op het voortgezet onderwijs zitten. Vraag het gewoon is aan je docent engels...
Ikzelf haalde altijd magere zesjes bij mondeling engels door mijn uitspraak en ik kreeg als tip elke dag een stukje engels voor te lezen, op te nemen en dan af te spelen. Op die manier hoor je wat je fout doet, en langzamerhand heeft het mij goed geholopen.

Lekkere swing! Barst van de muzikaliteit en creativiteit! Alleen jammer dat alles nog zo slordig is en ik denk dat je ook beter kunt dan gangbangs en bitch dit en dat. Maar op je 16e hoort dat erbij natuurlijk. Komt wel goed :)

Over Engelse accent: Gewoon zoveel mogelijk Engels spreken/zingen en goed imiteren!

Ik luisterde net ff mijn eigen shit... Vergeten te vertellen dat dus ook de bass, gitaar, (zang spreekt voor zich) enz van mij zelf zijn.. Op 1 track ook gedrumt.. 1 track al die percussie gedaan.. de rest geprogrameert..

Ook hoor ik nu dat mijn engels wel errug wack is op deze nummers.. maar volgens mij komt dat ook voor een deel omdat ik het van een blaadje lees.. Als ik zing uit mijn hoofd (live bv) dan is het meer als een gesprek voeren, en dan vloeit het beter.. Maar toch iets om aan te werken weetik, dus ook in de studio.. haha

Danks voor alle tips zoiezo!!! zitten bruikbare dingen bij

je hebt het in je ..das duidelijk
....vindt de muziek niet zo bijzonder ..maar zoals ik al zei ..
goe bezig

Back