2GB Jaz drive gezocht

Status
Please reply by conversation.
Als ik jou was zou ik lekker overstappen op scsi haddisks, ik heb ook een hoop jaz 1 gb schijven met een 1 gb jaz reader, werkte perfect, alleen heb ik nou waarschijnlijk the click of death gehad, al m,n jaz schijfen naar de kloten, ik heb er nog 2 liggen waarvan ik niet zeker weet of ze naar de kloten zijn, maarja zodra ik die in m,n jaz reader stop zijn ze dat 100 procent zeker wel. Komt nog weer een leuk probleem bij, als ik nu een 1 gb jaz reader aanschaf en daar mijn jaz schijven in stop, en mochten ze toevallig toch de click of death hebben gehad, dan verkloot ik ook weer die nieuwe jaz reader, en die nieuwe jaz reader verkloot op zijn beurt dan weer de nieuwe jaz schijven etc etc, een vicieus cirkeltje waar je niet uitkomt.

Ik vond ze ideaal om dat m,n akai samplers niet meer dan 500 MB lezen van een harde schijf of jaz drive, en met jaz schijven toch de mogelijkheid had voor meer als 500 MB. Maar dat ga ik nu oplossen door er 4 keer een 1GB scsi harde schijf aan te hangen. Tot die tijd doe ik het nu even met diskettes :D

Mocht je toch wel voor jaz readers willen gaan, met mijn zoektocht op marktplaats en speurders werden ze bij bosjes aangeboden voor 15 euro tot 30 euro, sommige zelfs inclusief adaptec scsi kaart voor in je pc.

Wat voor symptomen had je daar bij? De mijne maakt krakende herrie terwijl die probeerd te lezen maar d'r gebeurd niets,ook met een tweede schijf geprobeerd. MPC zegt " no scsi device found". Hoop echt niet dat ik hetzelfde heb als wat jij beschijft, hangt aan m'n MPC en heb er al m'n materiaal van de afgelopen twee jaar op staan. =( MOet toch wat vinden al is het alleen om dat allemaal te redden.

Ik ga je tip opvolgen met een gezocht post op marktplaats. Laat svp even weten wat er precies gebeurd bij die click of shite. tnx

Ik had inderdaad ook een hoop geritsel, en dat sloeg over op de andere jaz schijven, ik heb ze aan akai s serie samplers hangen, mijn samplers geven dan de message: HARD DISK READ ERROR, in elk geval niet de message scsi device could not be found. Misschien dat de mpc er gewoon een andere message voor heeft.

Gezien er al je materiaal van 2 jaar op staat, zou ik jou was zou ik dan toch een jaz reader bemachtigen om te proberen de data van je jaz schijven te redden, lukt het niet dan koste je die jazreader in elk geval geen rib uit je lijf, en weet je dat ook weer. Maar ik denk dat het al gebeurt is gezien het lawaai wat je beschrijft. Ik had gelukkig alle samples ook nog op m,n pc staan, alleen zal ik de programs opnieuw moeten maken.

Heb er inmiddels een gevonden. De betreffende disc maakt wel veel meer herrie dan gezonde discs in die drive maar mijn MPC ziet de data wel!! :D Ben helemaal in de gloria maar moet ff iemand vinden met een SCSI kaart in de PC in omgeving Den Haag om de data eraf te halen.

He dat is echt beter, ik krijg bijna zin om er zelf ook weer een aan te schaffen en mijn disks als nog te proberen :D

Succes verder.

Status
Please reply by conversation.
Back