En toch is dat allemaal behoorlijk commercieel wat je noemt....ik bedoel in die tijd had je ook al The Prodigy, die toen met Android nog geeneens bekend waren.....het 1e album van hun "The Prodigy Experience" is er trouwens 1 die ik nog wel s regelmatig draai....daarnaast had je al labels zoals Go Bang! ,Lower East Side, See Saw, Midtown, Rhythm Import, 80AUM, Industrial Strength etc en maakte mannen zoals Orlando Voorn (Frequency), Dylan Hermelijn, Jochem Paap (Speedy J), Ralphie Dee etcetc al vette dope underground raggers.......die shit werd toen in de Mazzo, Repetitiehuis, Graansilo (Amsterdam nu appartementencomplex
) etcetc gedraaid......en U96, Felix, Guru Josh stonden toen in de top 40 en werden gedraaid in de Danssalons (Eindhoven) en cafe's op t
Rembrandts/Leidse -plein......
Kijk nu 18 jaartjes verder is het natuurlijk wel leuk om die ouwe meuk weer te horen maar voor mij was dat niet de dance van vroeger......daarvoor had je nog mannen zoals Robert Armani, Leo Annibaldi etcetc.......
Dus leuke lijst maar te commercieel voor mijn smaak........
even een paar van miijn hitjes uit die jaren:
Frequency - Kiss The Sky (met de sample van een ene J.Hendrix erin)
Frequency - Hey Hey Hey en al zijn andere shit....
6 Bells All - Sweet And Bitter (6 Bells = Olav Basoski...ja die ja)
Speedy J - Saw
Privat Productions - Looped
etcetc
eigenlijk teveel om op te noemen....
En Mezzanine van Massive Attack is wel van een latere tijd btw...Protection zat daar nog voor en is 100000 x beter dan Mezzanine in mijn ogen....
Bands zoals "Air" gebruikte trouwens een Minimoog voor de basses op "All I Need" en door het gehele album waar ook Sexy Boy opstaat.......
Man ik kan hier nog wel uren over door blijven schrijven......ik denk dat ik toch maar weer s radio ga maken.......
ps een zooi van die singles die je opnoemd heb ik ook hiero staan....
Age of love age of love
Capricorn 20hz
T99 Anasthasia
Jones&Stephenson The first rebirth
) etcetc gedraaid......en U96, Felix, Guru Josh stonden toen in de top 40 en werden gedraaid in de Danssalons (Eindhoven) en cafe's op t Rembrandts/Leidse -plein......
Kijk nu 18 jaartjes verder is het natuurlijk wel leuk om die ouwe meuk weer te horen maar voor mij was dat niet de dance van vroeger......daarvoor had je nog mannen zoals Robert Armani, Leo Annibaldi etcetc.......
Dus leuke lijst maar te commercieel voor mijn smaak........
even een paar van miijn hitjes uit die jaren:
Frequency - Kiss The Sky (met de sample van een ene J.Hendrix erin)
Frequency - Hey Hey Hey en al zijn andere shit....
6 Bells All - Sweet And Bitter (6 Bells = Olav Basoski...ja die ja)
Speedy J - Saw
Privat Productions - Looped
etcetc
eigenlijk teveel om op te noemen....
En Mezzanine van Massive Attack is wel van een latere tijd btw...Protection zat daar nog voor en is 100000 x beter dan Mezzanine in mijn ogen....
Bands zoals "Air" gebruikte trouwens een Minimoog voor de basses op "All I Need" en door het gehele album waar ook Sexy Boy opstaat.......
Man ik kan hier nog wel uren over door blijven schrijven......ik denk dat ik toch maar weer s radio ga maken.......
ps een zooi van die singles die je opnoemd heb ik ook hiero staan....
Age of love age of love
Capricorn 20hz
T99 Anasthasia
Jones&Stephenson The first rebirth
yeah....we like to party.ahu...ahu..