Linux DAW Ardour

fuse

Gepokt en gemazeld
Voor de mensen die of Linux adept zijn of helemaal de rambam van Windhoos of OSniX krijgen misschien een leuk alternatief om te multitracken. En goeiekoper dan gratis kan niet he. :)
Maar je moet niet vies zijn van ding

http://ardour.sourceforge.net/

Plaatje!
screen2001-11-04.png

Trouwens met andere Linux audio apps is het treurig gesteld, jammer genoeg.

Origineel geplaatst door farlukar
(zal wel liggen aan mijn non-existente haX0r sk1llz)
=(

Nee hoor; zelf kan ik me best l33t unix n3rd noemen (ahum), en kreeg hem ook niet gecompileerd (dat was wel een tijdje terug)! Dat komt volgens mij omdat het spul allemaal vrij dicht op de hw en drivers geprogrammeerd is, en deze laatste onder linux niet altijd (lees: bijna nooit) fatsoendelijk zijn! Allemaal erg hw afhankelijk dus! Veel, zoals de asio equivalent, spul is nog in ontwikkeling!

Wel is het veelbelovend: áls het goed werkt dan kan je met dit soort software de afstand van de grens tussen een "hardware DAW" (zoals mackie) en software pas écht kleiner maken! linux kan je nml helemaal strippen tot het bot, zodat je niet eens meer ziet dat het linux is in je pc gewoon ardour "boot"! mega efficient!

Midiman en Hammerfall ontwikkelen trouwens hun eigen drivers voor linux en werken blijkbaar wél heel erg goed!

Back