Update van mijn JUNO-106 80017A voice chip kloon

Hele grote klasse. Ga je jezelf ooit eens ook aan Curtis klonen wagen? Ik weet niet of zoeits technisch mogelijk is maar als je ooit eens CEM3040 en CEM3374 zou maken zou je een heel leger Oberheim & Sequential bezitters als vaste klanten hebben, mij incluis.

Dan maak je toch een printplaatje met een flatcable eraan?
En dan aan de andere kant van de flatcable een IC voetje :D

Ik vind het echt bewonderenswaardig werk wat je met die Juno106 ic heb geflikt hoor.
Petje af!

Origineel geplaatst door Dnaab136
3374 zou nogal heel groot worden denk ik.
3040 vind ik nergens iets van terug. Bedoel je niet 3340?

Check! Ik bedoel inderdaad de CEM3340.

Ik denk dat ik ook maar eens een bestellingkje ga doen komende maand. Mijn oude Juno heeft 2 kapotte stemmen en staat al jarenlang wezenloos te verkommeren. Ook al omdat er meer aan de hand is: na het aanzetten hoor je niks, maar vanaf de eerste toetsaanslag zakt het geluid nooit tot nul. Er blijft altijd een irritant minuscuul geluid klinken. Dat gaat niet opgelost geraken met deze nieuwe chip kloon.
En ik ken al zo goed als niks van electronica dus om dat even te gaan regelen met de service manual in de hand, zonder benodigde apparatuur, zie ik niet zitten.
Maar goed, als het stemmenprobleem al zou opgelost zijn ben ik al halfweg.

In ieder geval: knap werk! :okdan: Fantastisch dat je de Juno-gemeenschap zo verder helpt. :halleluja

Origineel geplaatst door hermax
Ik denk dat ik ook maar eens een bestellingkje ga doen komende maand. Mijn oude Juno heeft 2 kapotte stemmen en staat al jarenlang wezenloos te verkommeren. Ook al omdat er meer aan de hand is: na het aanzetten hoor je niks, maar vanaf de eerste toetsaanslag zakt het geluid nooit tot nul. Er blijft altijd een irritant minuscuul geluid klinken. Dat gaat niet opgelost geraken met deze nieuwe chip kloon.
En ik ken al zo goed als niks van electronica dus om dat even te gaan regelen met de service manual in de hand, zonder benodigde apparatuur, zie ik niet zitten.
Maar goed, als het stemmenprobleem al zou opgelost zijn ben ik al halfweg.

In ieder geval: knap werk! :okdan: Fantastisch dat je de Juno-gemeenschap zo verder helpt. :halleluja

Het blijven hangen van het geluid is wel degelijk ook een gevolg van een defecte 80017A chip.

nu ik toch bezig ben met schoppen:

een nieuwe update zo te zien: http://www.analoguerenaissance.com/D80017A/
en ook de wave generator MC5534A is gekloond nu: http://www.analoguerenaissance.com/D5534A/

D80017A.jpg

D5534A%20front.jpg

Wavegenerator (vco) en Voice (vcf & vca) gekloond.. Welke held gaat aan de slag en bouwt een nieuwe synth ?? Liefst een Poly met veel stemmen !

Goed bezig zeg, cool als je dat kunt. Mag je die dingen eigenlijk zo clonen? I.v.m. met eventuele patenten etc.?

Tja dan moeten ze maar niet stoppen met die spullen te bouwen. Ik vind patenten van producten die niet meer gemaakt worden ongeldig.

I.v.m. met eventuele patenten etc.?

http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_term > 20 jaar, en de Juno-106 is al wat ouder dan dat, dus ik denk dat dat niet zo'n punt is. Het is natuurlijk wat anders als de naam Juno gebruikt gaat worden als je op basis van deze chips een nieuwe synth gaat bakken, zeker omdat Roland die nog actief in gebruik heeft.

Ik vind dit overigens ook wezenloos cool - ik weet niet of er plannen zijn om de Jupiter 8 VCO / VCF ook te klonen... dat zou erg mooi staan in een module.

Laatst gewijzigd:
Heel erg gaaf! Petje af :halleluja

fantastisch en geweldig goed plan.
ga je ook voor andere roland chips ( system100m, jupiter8 ) ?
blij dat iemand ervoor gaat en de kennis ervoor bezit, heel fijn

Tis nu een jaar dat m'n 106 verse voicejes heeft,
De 2de juno106 dan ook maar verkocht, je kan er weer op vertrouwen zeg maar ;-) en het klinkt 100% 't zelfde

Had 2 stemmen defect, dus 6 nieuwe erin, 5 betalen, juno106 nu wat meer waard en ikke helemaal gelukkig.

:okdan::okdan::okdan:THANKS AGAIN LANDGENOOT!!!:okdan::okdan::okdan:

Vic

Back