[SPOED] Cubase locators plaatsen

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
na jaren van atari cubase en vst nu over op cubase LE om vast te wennen aan het nieuwe.

Echter werken sommige dingen anders, namelijk:
Hoe kan ik snel de linker en rechter locator ergens met één klik ergens neerzetten?
Dit deed ik vroeger met L en R en dan gelijk de juiste location in te voeren, of liever nog, met de muisknoppen. Hoe gaat dat in SX/SL/LE ?

Ik ben bezig met een remix welke dit weekend af MOET zijn dus als iemand kan reageren graag!

ctrl - linkermuistoets is left locator,
alt - linkermuistoets is right locator

dat is alles

om de locators om een midi of audio spoor te zetten moet je hem selecteren. kan oof meerdere selecteren door shift ingedrukt te houden. als je cubase classic keycommands gebruikt druk je op alt+p, bij de gewone keycommands druk je gewoon p. wil je de linker locator gewoon ergens neerzetten klik je gewoon ergens in je bar/beats tijdbalk.

Origineel geplaatst door RadioHead
Volgens mij is wat je bedoelt, selectie maken en daarna 'p' drukken.

Als je iets nieuws neer wilt zetten valt er nog niks te selecten.

Origineel geplaatst door quifster
ctrl - linkermuistoets is left locator,
alt - linkermuistoets is right locator

dat is alles

Dat is 'm :okdan: thnxs !

Origineel geplaatst door Eevar
om de locators om een midi of audio spoor te zetten moet je hem selecteren. kan oof meerdere selecteren door shift ingedrukt te houden. als je cubase classic keycommands gebruikt druk je op alt+p, bij de gewone keycommands druk je gewoon p. wil je de linker locator gewoon ergens neerzetten klik je gewoon ergens in je bar/beats tijdbalk.

En die is ook erg hendig, tnxs :mega:

En Shift-G om een geselecteerde clip(s) meteen te voorzien van begin- en end-locators.
De clip wordt bovendien automatisch meteen afgespeeld in loop-mode.
Erg handig hoor! :)

Origineel geplaatst door Hanz
En Shift-G om een geselecteerde clip(s) meteen te voorzien van begin- en end-locators.
De clip wordt bovendien automatisch meteen afgespeeld in loop-mode.
Erg handig hoor! :)

die ken ik nog niet. zal het is proberen:)

velocity: midispoor selecteren, enter drukken, de roder verticale balkjen (noten) beneden kan je met je potlood of line de velocity intekenen.

cuttof lijnen: ik weet niet of je dit bedoelt maar als je op een miditrack klikt kan je op een pijltje naar beneden drukken, dan krijg je volume dan kan je weer op een pijltje drukken enz. enz.

Wat kei fijn dat mensen niet eindeloos beginnen met kreten als "RTFM" of "je hebt toch een gebruiksaanwijzing" bla bla bla

Ik kom hier allemaal dingen te weten die ik nooit te weten gekomen was als ze niet gepost werden.

Origineel geplaatst door Eevar
velocity: midispoor selecteren, enter drukken, de roder verticale balkjen (noten) beneden kan je met je potlood of line de velocity intekenen.

cuttof lijnen: ik weet niet of je dit bedoelt maar als je op een miditrack klikt kan je op een pijltje naar beneden drukken, dan krijg je volume dan kan je weer op een pijltje drukken enz. enz.

Met de hand tekenen heb ik idd maar even gedaan, cutwork. Maar als je over een lang stuk lijnen gelijkmatig wil instellen had je daar in de oudere cubasen een passer voor.
Cutoff (brightness) heb ik ook maar even met de hand getekend.

Dat intekenen kan je ook doen met de zgn 'Line Tool', het icoontje naast het potloodje.
Daarmee kan je mooie rechte lijnen tekenen.
Wat nog beter is, dat icoontje langer selecteren, dan krijg je een dropdown menuutje om parabool, sinewave, triangle, squarewave in te tekenen.
Gewoon sleur & pleur op de automation llijn, waar nodig de shift vasthouden tijdens het tekenen om de 'golflengte' te bepalen.

Origineel geplaatst door Hanz
Dat intekenen kan je ook doen met de zgn 'Line Tool', het icoontje naast het potloodje.
Daarmee kan je mooie rechte lijnen tekenen.
Wat nog beter is, dat icoontje langer selecteren, dan krijg je een dropdown menuutje om parabool, sinewave, triangle, squarewave in te tekenen.
Gewoon sleur & pleur op de automation llijn, waar nodig de shift vasthouden tijdens het tekenen om de 'golflengte' te bepalen.

Exact, en dat heb ik dus niet bij de hand als ik rechtermuis doe.
Alle functies staan dan ook onder elkaar, ipv naast elkaar zoals eerst.

Edit: gevonden, linksboven in het penciltoolboxje :okdan:
Overstap valt mij best mee, heb er eerst 3 jaar tegenaan lopen hikken.

Ah, ik gebruik altijd het menuutje bovenin.
Als je rechtermuisknop doet, zou het onder "Draw 8" en boven "Play 9" moeten staan.
Zo niet, dan is dat iets wat er bij jou niet in zit, ik gebruik zelf SX3.1

Back