ik zoek 1 analoge phaser.

Status
Please reply by conversation.

Q-bus

een nul
Veel verstand heb ik niet van phasers maar ik wil graag een goeie analoge warm klinkende phaser.
Wie heeft er 1 in de aanbieding?
Ik hoor het graag!

Gr, Bart

Mike Andrews heeft er volgens mij een te koop staan in de te koop lijst. Een Smallstone. In de top 3 van warme phasers!

Boele

De top 3 van mooie phasers. Ik ben het albsoluut met SCD eens. Een Small Stone is een prachtig apparaat en nog goedkoop ook!

Maar ik ben erg benieuwd waaruit de top 3 van phasers bestaat voor SCD !
Welke phasers zijn dat volgens jouw?

Mijn top 3 is:

Marshall Time Modulator
Mutron Phaser
Small Stone

:D
Om eerlijk te zijn ken ik alleen de Mutron en de Smallstone.

De derde zou de phaser zijn die Tangerine Dream gebruikt heeft op Stratosfear (Invisible limits), voor zover ik weet een Moog 12 stage phaser, onderdeel van de Moog modular.

Nog zo'n legendarische phaser is de Gerd Schulte Compact Phasing 'A'
Alleen die is rete-zeldzaam...

schulte_compactphasinga_001.jpg

Ik zou het persoonlijk gewoon bij een Small Stone houden, makkelijk te vinden en de klank is werkelijk heerlijk. EH rocks! :okdan:

12 stage rsf phaser is de beste die ik totnu toe gehoort heb,kwa mogelijkheden,sound,s/n..

Die SmallStone van mij is via Marktplaats zo goed als verkocht, sorry :) Thanks voor de plug Boele :)

Origineel geplaatst door HEXAGON
12 stage rsf phaser is de beste die ik totnu toe gehoort heb,kwa mogelijkheden,sound,s/n..

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben ook niet bekend met dat ding.

Origineel geplaatst door Slipperman
mxr phase 100 eventueel?

Die MXR phase 100 is ook erg mooi. evenals de phase 45 en phase 90. De phase 100 heeft uiteraard meer mogelijkheden.

De Boss RPH-10 is ook wel goed IMHO. Gaat net weer verder dan de pedalen, klein beetje stiller ook.

Origineel geplaatst door mikeandrews
Die SmallStone van mij is via Marktplaats zo goed als verkocht, sorry :) Thanks voor de plug Boele :)

Herstel... het Marktplaats-ik-bied-en-mail-wel-maar-betaal-nooit-volk heeft het weer eens laten afweten :( Mocht je nog interesse hebben, voor SF-leden is de prijs 50 euro incl. verzendkosten. Als je interesse hebt stuur me maar een PB'tje of e-mail :)

Voor alle duidelijkheid het gaat hier om een oude SmallStone van Electro Harmonix gemaakt in de USSR door Sovtek, ik schat ergens midden jaren '70, oerlelijk legergroen, joekels van knoppen, wat roest her en der, led zit scheef, een paar hele foute stickers erop, kortom hij is zo lelijk dat 'ie weer mooi wordt. Klinkt als een huis, werkt 100% en je krijgt er een adaptertje bij.

Tip 1, wil je een nog lagere frequentie? Zet hem op de laagste stand en verlaag dan het voltage van de adapter van 9 naar bijv. 7 volt.

Tip 2, de ingang is erg gevoelig! Het signaal dus ZACHTJES erin sturen en je natte signaal opkrikken

Hoi Mike,

Die Phaser die je te koop hebt staan op Marktplaats is geen jaren 60 of jaren 70 exemplaar. Het is een reissue uit de jaren 90. In de jaren 60 zijn nooit Small Stone's gemaakt. Die dingen bestaan pas vanaf de jaren 70. Jaren 70 small Stones zitten altijd in een metalen kleinere behuizing. Dezelfde behuizing die nu weer wordt gebruik voor de amerikaanse reissues alleen ontbreekt de aan uit LED op de oude exemplaren.

Electro Hamonix is destijds falliet gegaan. In de jaren 90 is er voor het eerst onder het merk Sovtek een reissue geweest. Dit was de Big Muff. Later volgde de Small Stone ook. De Small Stone die jij te koop hebt is het eerste type reissue dat gemaakt is. Later volgde er nog veel vreschillende types. (iets lagere behuizing, iets dunner groen metaal, later nog in het zwart en nog later kwamen ook weer de amerikaanse reissues met dezelfde behuizing al in de jaren 70).

Er is verder natuurlijk helemaal niets mis met de small stone die je te koop aanbiedt ofzo.

'k zou hem maar niet tegenspreken Mike. :D

Origineel geplaatst door SCD
'k zou hem maar niet tegenspreken Mike. :D

Ik zou niet durven :o:

Weer wat geleerd. Ik dacht echt dat dat ding superoud was. Zo ziet 'ie er in ieder geval wel uit, zeker met die roestplekken en zo :) Doet me denken aan een verhaal van een oom van me die helemaal zat te kwijlen op een "vintage" stratocaster compleet met kromme stemsleutels, barsten in de lak etc etc. Dat bleek een re-issue te zijn die dus compleet met kromme stemsleutels en barsten in de lak van de lopende band in Korea kwam :D

Ik heb m'n advertentietekst op Marktplaats maar even aangepast, thx voor de info!

De Marshall Time Modulator is voornamelijk een flanger en niet zozeer een phaser. Dat geldt voor de 5002 en de 5402. Het is absoluut de mooiste flanger ooit gemaakt.
Wat betreft phasers zijn mijn favorieten de Mutron Biphase, de Roland PH-830, de Synton 203 Phaser en de Eventide Instant Phaser.
De Eventide Phaser heb ik te koop aangezien ik gewoonweg de ruimte niet meer heb en 3 phasers wel genoeg is...;)

Status
Please reply by conversation.
Back