ik zoek 1 analoge phaser.

Status
Please reply by conversation.
Een Marshall time Modulator klinkt in mijn oren meer als een phaser dan een flanger.
De meest rechtse stand van de 3 standen meerkeuze schakelaar heet ook "phase shift".

Jouw verhaal klopt natuurlijk ook wel. Het is een delay bak en je kan er retegave flangers mee maken.
Maar de doet hem volgens mijn smaak te kort door de phaser sound op de achtergrond te zetten.

De 5002 heeft een switch waarbij 'FUNCTION' staat op de display. En een van de functies is inderdaad 'phase shift'. In de beschrijving zegt men hierover: The sweep range of the primary delay line is set at 200 microseconds to 6 milliseconds. This may be over ridden to 12 milliseconds by placing the rotary auxilery delay switch in the EXT position.

De beschrijving zegt verder dat met die 'phase shift' allerlei verschillende 'flanging' effecten zijn te creƫren en er wordt op geen enkele wijze verder in de beschrijving over phasing gesproken. Ik werk dagelijks met de 5002 en de 5402 en ik vind ze toch echt meer als flangers klinken.

Op de 5402 staat er bij deze switch alleen nog maar 'FLANGES' met drie verschillende posities die elk een verschillende tijdsaanduiding hebben.

Ik heb foto's bijgevoegd die niet echt scherp zijn, maar wel verduidelijke wat ik bedoel.

Attachments

• 5002.jpg
    5002.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 65
Voel je niet aangevallen.
ik heb zelf ook een Marshall Time Modulator 5002 in mijn studio hangen.
Dus het is geen google wijsheid ik sta te verkondigen.

Ik schreef: "Jouw verhaal klopt natuurlijk ook wel". Daarmee bedoel ik dat ik je mening respecteer en serieus neem.

Ik blijf erbij dat ik de phase shift stand van een 5002 erg krachtig vind.
En ik zou daar niet naar grijpen als ik een flange nodig heb.

Matthijs, ik voel me niet aangevallen. Ieder heeft zo zijn mening. Soms gebaseerd op een enkele sample of een kort gebruik en niet vaak op langdurig gebruik. Wat dat betreft roepen er veel mensen maar wat op het forum [waar ik jou niet onder schaar] en nemen weinigen de mening van de meer ervaren forumleden serieus. Daarom schrijf ik niet al te vaak meer mijn ervaring op. Mijn klanten weten mij toch wel te vinden; of het nou gaat om mijn vintage handel of mijn geluidsstudio waarin ik produceer en afmix.

Re: ik zoek 1 analoge phaser.

Origineel geplaatst door Q-bus
Veel verstand heb ik niet van phasers maar ik wil graag een goeie analoge warm klinkende phaser.
Wie heeft er 1 in de aanbieding?
Ik hoor het graag!

Gr, Bart

Mocht je er nog 1 zoeken, ik heb nog een mu-tron phasor I liggen. ;)

Klinkt redelijk analoog. :D

Er is een MF-103 naar me onderweg en denk dat die mijn phaser wens zal gaan vervullen.

Bedankt voor de reacties:)
Mcg, Bart

Origineel geplaatst door mikeandrews
Ik zou niet durven :o:

Weer wat geleerd. Ik dacht echt dat dat ding superoud was. Zo ziet 'ie er in ieder geval wel uit, zeker met die roestplekken en zo :) Doet me denken aan een verhaal van een oom van me die helemaal zat te kwijlen op een "vintage" stratocaster compleet met kromme stemsleutels, barsten in de lak etc etc. Dat bleek een re-issue te zijn die dus compleet met kromme stemsleutels en barsten in de lak van de lopende band in Korea kwam :D

Ik heb m'n advertentietekst op Marktplaats maar even aangepast, thx voor de info!

Feedback verkoopt die en zag die al voorbij komen op Live Earth bij de een of andere band... Ongelofelijk dat mensen gewoon een vernoikte strat willen kopen compleet nieuw...

Ik heb ook een PolyPhase, maar de mijne komt ergens uit eind jaren 70.
Het is een mooi pedaal idd.
Met een envelope follower erop.
Dat maakt hem erg leuk.

Status
Please reply by conversation.
Back