Ik heb mijn nieuwe systeem hoor!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

da goose

DaGooseMusic.nl
OK.. de thread over het moederbord enzo was gesloten dus dan maar ff een nieuwe thread.

Ik heb gister een nieuw moederbord e.d. gehaald en ben er blij mee.
Het is geworden.
ASUS P4B533-E
Pentium4 2.53 (hoger werd me te duur voor het verschil wat je er voor krijgt)
1024 MB DDR ram, 266

en zojuist heb ik een Zalman CNPS6500B-Cu cooler gekocht voor op de CPU, aanrader !!
de temperaruur staat nu strak op 33 graden en hij is zo stil als een muis in het voorhuis, prijs, 51 euro.. dat wel..
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500b-cu.htm
Samen met mijn enermax voeding en gedempte kast een lekker stil systeem, ideaal voor studio gebruik dus.

OK, dat wilde ik ff kwaijt... bedankt voor de tips, ik kan weer een jaartje voort met m'n compuutje

:okdan:

Ik dacht dat zalman alleen voor amd coolers maakte, want toen ik een nieuw systeem kocht had ik ook naar die coolers staan luisteren en die zalman was inderdaad muisstil. Daarom wilde ik die ook hebben, maar dat ging niet omdat er op die pentium al een cooler zat...

woooowww :{ vette cooler. Zit eruit als een soort koraal. Ik moet er ook zo 1:)

Origineel geplaatst door EDP
netjes! :okdan:
ga je de raid controller ook gebruiken, die op je mobo zit?

denk 't wel, maar weet nog niet zeker, eerst is ff kijken wat het voor voordeel biedt voor me.
Dat bord was iets van 20 euro duurder met dat ding dus als ik hem niet gebruikmaakt het ook niet zoveel uit.
Trouwens... leuk detail.. bij de onboard geluidskaart zit een spdiff in en uit.. kweet nog niet of ie werkt en of ik hem ga
gebruiken maar toch leuk!

BTW, systeem staat nu een uur of 3 te draaien en de processor staat strak op 37 graden, moederbord is 38 graden, hij doet dus ook nog ie erg goed zijn werk :okdan:

Origineel geplaatst door da goose

denk 't wel, maar weet nog niet zeker, eerst is ff kijken wat het voor voordeel biedt voor me.
Dat bord was iets van 20 euro duurder met dat ding dus als ik hem niet gebruikmaakt het ook niet zoveel uit.
Trouwens... leuk detail.. bij de onboard geluidskaart zit een spdiff in en uit.. kweet nog niet of ie werkt en of ik hem ga
gebruiken maar toch leuk!

BTW, systeem staat nu een uur of 3 te draaien en de processor staat strak op 37 graden, moederbord is 38 graden, hij doet dus ook nog ie erg goed zijn werk :okdan:

ja ik heb hetzelfde bord maar die onboard sound is dus het eerste wat ik uit heb gezet. maar ik vindt je temp trouwens heel erg netje ik denk dat ik ook zo'n cooler gaat halen. (ken ik hem misschien nog verder overclocken:))

trouwens mijn raid werkt erg perfect. draait echt soepel(zeker me logic samples)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door nick nova
Kan je die coolers op alle moederborden zetten van Intel?

als er een socket 478 inzit wel ja, maar ik denk dat ze voor andere types ook wel coolers hebben, check de site van de link boven ff zou ik zeggen

wat heeft dit geintje gekost als ik zo onbeleefd mag zijn te vragen...

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door STicKX
wat heeft dit geintje gekost als ik zo onbeleefd mag zijn te vragen...

alles bij elkaar 927 euro en de cooler 51 euro er nog bij.
mobo, ddr en cpu bij mycom en cooler bij een speciaalzaakje in purmerend

goed iedereen tevreden over zijn chipskoelertjes

slotje op

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back