JP-8000 Sound banks

xaaf

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik zoek nog wat banks voor de JP-8000.. Heeft iemand er wat? Kan niks vinden op internet..

Let me know

bvd

Origineel geplaatst door meesha74
(of ben ik nu aan het zeiken?)

Beetje wel. Toen ik net mijn Virus B had heb ik ook een aantal soundbanks geinstalleerd om een gevoel te krijgen voor wat 'ie zoal kan. Als je naast de factorysounds ook de geluiden hoort die verschillende sounddesigners maken krijg je daar best een goed gevoel voor vind ik. Daarnaast zijn presets altijd handig als uitgangspunt om zelf op voort te borduren. Vaak als ik een bepaald geluid wil maken begin ik met een preset en verbouw ik die tot iets waar ik tevreden mee ben, en meestal is het origineel dan niet eens meer te herkennen!

Origineel geplaatst door Napole0n
Beetje wel. Toen ik net mijn Virus B had heb ik ook een aantal soundbanks geinstalleerd om een gevoel te krijgen voor wat 'ie zoal kan.

Tuurlijk is het handig om van (goed geprogrammeerde) presets uit te gaan. (doe ik ook hoor
:D ), maar ik krijg pas het gevoel wat een synth kan door er mee te gaan klooien. Als je er steeds presets in gaat laden, weet je wel wat het ding kán maar niet echt hoe je het zelf kunt doen. Voor presets hoef je geen knoppenbak te kopen.

(ik begrijp best dat topicstarter waarschijnlijk ook zelf wel gaat tweaken maar graag wat mooie presets wil hebben om bijv. wat ideeën op te doen. Laat ik dan ook niet teveel off-topic gaan...)

Wat is er mis met zelf lekker aan de knoppen draaien? Daar is die jp8000 nou net zo goed in. Als je presets wilt kun je beter een andere synth nemen... (of ben ik nu aan het zeiken?)

JA! :D

Waarom steeds weer het wiel opnieuw uitvinden ?

Origineel geplaatst door Carnivore
JA! :D

Waarom steeds weer het wiel opnieuw uitvinden ?

Het gaat niet om het wiel opnieuw uit te vinden. Het gaat om:

1. een synth gebruiken waar 'ie voor gemaakt is, namelijk (in dit geval) lekker aan de knoppen draaien en geluiden creëren. (waarom zou je anders knoppen willen)

2. creatief zijn!

Ik wil niet beweren dat ik geen presets gebruik, maar het fijne van de jp vind ik de mogelijkheid om heerlijk aan knoppen te draaien om nieuwe (lees: zelf gemaakte) geluiden te creëren. Dat geeft mij meer voldoening van een dergeljike synth dan geluiden te gebruiken die anderen bedacht hebben.

Ik zeg niet dat het verkeerd is om presets te gebruiken, maar als je dan tóch een knoppenbak hebt gekocht, gebruik hem dan ook waar hij voor bedoeld is.

Origineel geplaatst door Patat Met
(Helemaal off topic)
Carnivore staat hoog in m'n top 10 van beste bands aller tijden.

Peter Steele is een genie

Het gaat niet om het wiel opnieuw uit te vinden. Het gaat om:

1. een synth gebruiken waar 'ie voor gemaakt is, namelijk (in dit geval) lekker aan de knoppen draaien en geluiden creëren. (waarom zou je anders knoppen willen)

2. creatief zijn!

Ik wil niet beweren dat ik geen presets gebruik, maar het fijne van de jp vind ik de mogelijkheid om heerlijk aan knoppen te draaien om nieuwe (lees: zelf gemaakte) geluiden te creëren. Dat geeft mij meer voldoening van een dergeljike synth dan geluiden te gebruiken die anderen bedacht hebben.

Ik zeg niet dat het verkeerd is om presets te gebruiken, maar als je dan tóch een knoppenbak hebt gekocht, gebruik hem dan ook waar hij voor bedoeld is.

Ik koop een synth om muziek mee te maken, of ik dat nu met presets doe of door zelf sounds te maken; LB WFC! :D Als ik op het einde van de trip maar een product heb dat mij bevalt. :kimono:

Uiteraard! helemaal gelijk in. Ik wilde alleen het advies geven aan topicstarter dat hij met de jp zelf heel eenvoudig nieuwe geluiden kan maken en helemaal niet persé soundbanks hoeft te zoeken. Als je zo'n mooie synth met knoppen hebt gebruik ze dan ook.

(sowieso is mijn advies, zelfs levensmotto als je het zo kunt noemen: Wees creatief! ontdek! wees jezelf! Het doet er inderdaad niet toe hoe je je doel bereikt, als je maar zoveel mogelijk van jezelf erin legt. Ik ben aan het eind van de trip pas gelukkig als ik iets gemaakt heb waar ik het gevoel bij heb dat het iets is waar ik iets van mezelf in heb gelegd en zélf creatief ben geweest.)

(sowieso is mijn advies, zelfs levensmotto als je het zo kunt noemen: Wees creatief! ontdek! wees jezelf! Het doet er inderdaad niet toe hoe je je doel bereikt, als je maar zoveel mogelijk van jezelf erin legt. Ik ben aan het eind van de trip pas gelukkig als ik iets gemaakt heb waar ik het gevoel bij heb dat het iets is waar ik iets van mezelf in heb gelegd en zélf creatief ben geweest.)

Helemaal mee eens hoor, maar een paar goede presets kunnen je goed helpen om die creativiteit op gang te krijgen. Ik heb toch wel vaak dat ik begin met een 'init' van 2 zaagtandjes en dat ik maar loop te draaien en dat er niks uitkomt, of in elk geval niet wat ik zoek. Een tochtje door de soundbanks doet dan wonderen. Mooi geluid zoeken, verbouwen, door de effectenbakken halen, nog meer verbouwen, en zo kom je lekker op gang!

Origineel geplaatst door Patat Met
(Helemaal off topic)
Carnivore staat hoog in m'n top 10 van beste bands aller tijden.

carnivorepic.jpg

Carnivore JP8000 preset bank??? :D

weet iemand trouwens hoe/waarmee ik soundsets op mijn extra geheugenkaart van de jp8080 kan zetten...?

offtopic patat met style
Ik vind coca cola toch wel lekkerder dan pepsi hoor
/offtopic patat met style

Back