Jezus

Jolene

Ingeburgerd
Hoi,

2 vrienden en ik hebben een track gemaakt die handeld over een kunstwerk van Jezus (Man van smarten,...Jezus toont zijn wonden, enz..)

De gitaar, drum en tussenstuk zijn live opgenomen, de rest is aangevult door vriend nr...3

Ave!

Alvast bedankt voor de grote hoeveelheid reacties ;)

"Behold, the Man of sorrows"

Mooie compositie, intens gespeeld... past wel bij het thema.

Ik vind de opname wat minder, daardoor mist enige nuance in het nummer, denk ik.

Verder: :okdan:

Ah gitaarwerk !
Dat horen we te weinig op synthforum, maar het is dan ook in hoofdzaak een synth-gebruikers community hé...
Het begin is lekker explosief, en dat is goed. Het middenstuk is net iets te lang om interessant te blijven, en ik vraag me af waarom het einde niet een herhaling van het begin is, dat zou dit stuk muziek allicht iets coherenter maken.

Ik wil niets zeggen over de "repetitiehoksound" van de opname, want daar kan je niets anders over zeggen dan dat het slechts ok is als schets.

Dit soort muziek moet retestrak gespeeld worden en daar moeten jullie nog wat aan werken. Het gehamer op cymbalen overstemt soms wat de rest van de muziek en je kan er beter wat zuiniger mee omspringen.

Doe zo voort en vooral véééél repeteren.

idd brakke opnamekwaliteit...

maar kunt niet zeggen dat deze track geen karakter heeft! :okdan:

Joepie!

positieve reacties, bedankt iedereen.

Normaal (als het nummer goedgekeurd is) zal het opnieuw worden opgenomen. Dan waarschijnlijk wel wat beter.

Sequencer... live drum is volgens mij nog altijd leuk, zeker in zo'n soort nummer.

Bedankt & respect!

Ik vind het wel wat hebben (doet me een beetje denken aan de jaren 70 pink floyd op sommige stukken).

Maar qua opnamekwaliteit wilde ik nog wel een puntje van kritiek melden:
Als je dan toch live instrumenten zo goedkoop en simpel wilt opnemen, pak dan de volgende keer een simpele stereo microfoon of microfoon-paartje met evt. wat steunmicrofoontjes bij / in de kick om wat body te creeëren!

Het geluid mag een beetje beter.
Maar niet te veel, lofi past bij jullie sound vind ik. Lekker !

Back