Matrix 6R voice probleempjes

talkboxert

De man achter Exceeder
Het blijft een beetje een zorgenkindje, mn matrix.

Ten eerste heeft een voice op t moment een filter fout waardoor bij die voice het filter meer open staat dan bij de andere stemmen...,.

Weet iemand hier iets op, of moet er echt een stem worden vervangen. De normale calibratie functie helpt niet.

Verder kan ik geen patches dumpen naar het ding. Althans wel de originele patches als midi file vanuit logic, Maar mijn eigen best off patches die ik uit alle matrix 1000 banken had samengesteld in Soundiver (wel voor mac is buggig weet ik....) Het is al zo lang geleden dat ik met sysex heb gewerkt dat ik niet zie wat het verschil is tussen die factory patches als midifile (dump ik uit logic) en als ik soundiver een midifile laat uitpoepen en die in logic zet. (dan gebeurt er dus niks) ....

Misschien komt het door het warme weer!! Ik had met mijn 6r een crispy geluid. Door de chips die in de schoentjes zitten voorzichtig op te wippen en weer in het schoentje drukken was het probleem verholpen. Ga dan wel zorgvuldig te werk. Mijn lichaam ontlaad ik altijd even door langs de koelkast of magnetron (in ieder geval geaard apparaat met metaal oppervlak) alvorens ik de chips aanraak. Misschien is dat niet eens nodig, maar ik doe dit uit voorzorg.

wow echt dooodeng lijkt me dat. Maar gaat dat makkelijk? Of moet je echt flink wrikken...? Misschien aleen bij de haperende stem ff doen....

Origineel geplaatst door talkboxert
wow echt dooodeng lijkt me dat. Maar gaat dat makkelijk? Of moet je echt flink wrikken...? Misschien aleen bij de haperende stem ff doen....

Klein schroevendraaiertje eronder stoppen en licht heen en weer opduwen door het heft licht te draaien. Doe je aan de andere kant ook. Schroevendraaier ook even ontladen alvorens te gebruiken.
De chip hoeft niet zover omhoog, waarna je hem weer naar beneden duwt.

Super bedankt! hij klink weer als een klokje....

Dumpen van voices

Dumpen van voices

Nu blijft aleen het probleem nog dat ik geen patches vanuit soundiver kan versturen naar de matrix. Ik kan dus wel de factory banken dumpen die ik als.MID heb gedownload en soundiver leest die ook (receive) Maar als ik vervolgens mn eigen bank wil dumpen lukt dat niet.... Iemand hier ervaring mee?

ps. Ik kan wel redelijk pachtes editten nu met Jsynthlib alles werk wel behalve de modulatie matrix........(ik werk op een pre intel g5)

Back