Sysex MC-303 in Cubase SL

WarmeBakker

Ouwe rot
Can I turn off some parts on the MC303?
When you're using the MC303 in a midi setup you might not want it to respond to all midi channels. To stop the MC303 from playing on certain channels you can mute them with the 00 40 1x 08 sysex command. Where x = the channel you whish to mute (hexadecimal)

OK, ik probeer het volgende : 41 10 00 03 12 (header) 00 40 17 08 (adress om kanaal 7 stil te krijgen) 00 (data) 20 (checksum). nu zou de mc-303 niet mogen reageren op midikanaal 7, echter hij doet het nog steeds, weet iemand wat ik fout doe ?

ben benieuwd, alvast bedankt, groetjes, Ron.

Attachments

• sysex.bmp
    711 KB · Bekeken: 138
vaak is het zo dat programma's midi data kunnen 'learnen' dit houd in dat alles wat je qua knoppen veranderd op je hardware zou kunnen worden verstuurt naar je midi prg...
dus sluit je mc-303 direct aan op de midi in van je pc and druk op de MUTE knop (kanaal 7) van je 303 en ga eens na of je deze midi boodschap kan uitlezen met je program... zo zou het moeten lukken om er achter te komen :eureka:

Volgens mij is de MIDI implementatie van de MC303 zo *klote* dat je dat soort tructjes allemaal niet kunt uithalen.. Pin me er niet op vast maar dat is wat ik me kan herinneren.

Re: Sysex MC-303 in Cubase SL

Origineel geplaatst door RonBakker
...
... you can mute them with the 00 40 1x 08 sysex command. Where x = the channel you whish to mute (hexadecimal)

...

ik zou denken dat er nog een bit mist tussen de 1x en de 08. 'hexidecimal'/sysex werkt toch meestal met een LSB/MSB? en midikanaal 1-16 (dec) in hex = 00(h)-10(h).

okee ik ontdek net al een fout.
midikanaal 1(d) = 00(h)
...
midikanaal 7(d) = 06(h)

dus dan zou 't zoiets moeten zijn:
F041 10 00 03 12 (header) 00 40 16 08 (adress om kanaal 7 stil te krijgen) 00 (data) 20 (checksum) F7

(ik zet de header en ender d'r ook ff bij want ik weet niet in hoeverre je sysex doorhebt...)

suc6 iig.

Origineel geplaatst door Arveyman
Volgens mij is de MIDI implementatie van de MC303 zo *klote* dat je dat soort tructjes allemaal niet kunt uithalen.. Pin me er niet op vast maar dat is wat ik me kan herinneren.

tsja zou zo maar kunnen arv... ik kan me weinig meer herinneren van die mc... tiz lang gelee heel lang.... :D

Laatst gewijzigd:
Volgens mij heb ik thuis nog een apart programmatje op kanalen op de mc-303 te muten, zal eens kijken of ik die nog heb. misschien hebje er wat aan.

RE: dus dan zou 't zoiets moeten zijn:
F041 10 00 03 12 (header) 00 40 16 08 (adress om kanaal 7 stil te krijgen) 00 (data) 20 (checksum) F7

Okay, volgens mij moet dan alleen de checksum 22 worden ? 80 - (som data+som adres) =22

geprobeerd (zie screenshot) maar werkt nog niet, iemand nog suggesties, groetjes, Ron.

Attachments

• sysex.jpg
    sysex.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 138
ik wil geen simpele tinus uithangen maar als ik wil dat mijn MC een kanaal moet negeren zet ik er gewoon een " lege" patch neer. Een patch die geen geluid maakt dus. Ik weet niet of dit op de 303 te maken is?

zou die goede aux wel komen nu het weer zo lelijk is ?

mute opnemen met cubase wordt nix, mc303 verzendt geen sysex (als dat wel zo was kon je ook mooi de filters recorden maar helaas....)

lege patch, lukt mij niet. die mc-303 blijft zeiken als ik bv m'n tr-707 of R8 trigger

dit is echt een vervelend probleem.
:)

hulp

hulp

Bedankt !

helemaal te gek, ik ga dit progje vanavond na salsadansen meteen uitproberen, kan ik hopelijk toch m'n R8, 505 en 707 mee laten doen in m'n nieuwe track.

groetjes, Ron.
:mexico:

yes....

yes....

ja dit werkt al een trein, goed progje ! *D
baal er alleen van dat het me zelf niet lukt via sysex :confused:

tesamen met de script file van bazziman en de drummappen van Roland (goeie ondersteuning pfff) vind ik dit toch
wel een heel belangrijke mc-303 util.
jammer dat de mixermappen het niet meer doen in cubase, maar daar werken we aan.... (steinberg gek mailen dat ze terug moeten in de volgende update.)

mvg, Ron.

http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/midi.html

mmm, hier staan de juiste sysex reeksen (onderaan)

om in module mode b.v. kanaal 7 te muten is de juiste reeks :
f0 41 10 00 03 12 00 40 1f 08 00 19 f7

pfff, wat een gehack zeg, interessant , gaap, morgen test ik het, nu maffen.:Z :z

Back