update:
Ik heb de DDA D-series gekocht
Een kort verslag,
Het was een enorme opgave, want het ding stond in zuid-duitsland, midden in het zwarte woud. Zelf heb ik geen rijbewijs, maar vervoer kon geregeld worden omdat de klas van een maat van mij een schooltripje had naar Strassbourg. Op de terugreis, waren zij zo aardig en bereid om een omweg via Eberbach te maken, 45 km boven Mannheim. Ik kwam per trein en zou ze rendez-vous-en
Zogezegd, zogedaan. De treinreis was al een hele opgave, wel een mooie reis zo langs de rein, en in het bergachtige gebied. Eberbach blijkt een soort valkenburgdorpje te zijn, midden tussen de bergen. Mijn vooroordelen werden bevestigd: Allemaal dikke duitsers aan het bier en de braadwursten
Het busje -helemaal in stijl-, een oude gare Volkswagen Transporter '78, met (8!) studenten, plus een andere auto met de rest van de groep, arriveerden. Ze hadden inmiddels 3uur vertraging opgelopen en een reis van 5 uur dwars door de bergen achter de rug.
Toen we ter plekke waren, bleek dat we (lees: ik) de grootte van het mengpaneel PLUS flightcase enorm onderschat te hebben. Het pastte nét, maar dan letterlijk. Met de achterste bank opgeklapt, schoof het mengpaneel er nét in; daarna de camping spullen en 7 studenten erbij gepropt
De gammele en volgelade bus was klaar voor de reis terug naar Utrecht via Maastricht.
Ik had mijn aansluiting weten te halen, maar kon daardoor de desk niet testen. Er was soieso geen weg meer terug, aangezien de beste mensen zoveel moeite eringestoken hadden!
Na een vermoeiende treinreis met vertraging, arriveerde ik rond 22:30 in Maastricht. De bus was nog onderweg. Om 23:00u kwam de delegatie aan. De meesten vonden het een leuk avontuur, maar erg vermoeiend.
Tot slot hebben we met 9 man het ding nog tot het eerste trappenhuis weten te tillen; Daarna zat de klus erop; Enorm respect voor deze mede-muziekliefhebbers die mij zo goed geholpen hebben
Zij moesten hierna nog naar de randstad.. ow jee, wat een road-trip!
Mijn volgende uitdaging was om dit gevaarte van ongeveer 2 bij 1 meter a +/- 150kg de rest van de trappen gesleept te krijgen, want ik heb geen lift.
De oplossing lag om de lift van de winkel die onder mn appartementencomplex ligt, te nemen; de Hema. Ook zij wilden me graag helpen, en zo geschiede. Ik met het ding door de winkel gereden en zo via de nooddeuren weer terug bij mn appartement beland.
Daarna met vrienden het ding in mijn woonkamer, nou ja woon.. , studio dus, geplaatst. Op dit moment type ik op de bank die bijna in de keuken staat
Toch is het verhaal niet helemaal goed afgelopen. Nadat ik hem voor de eerste keer testte, merkte ik meteen op dat er contact spray gebruikt was, er toch n aantal faders kraakte en het ding gewoon niet helemaal in orde was. Anzich niet gek voor zo'n oudje, maar de verkoper had geadverteerd en mij beloofd dat deze desk "im Top zustand" was en "im Tonstudio" gebruikt was.
Maar goed, aangezien er letterlijk geen weg terug is, moet ik dit voor lief nemen.
En het positieve?
Ja dat is er gelukkig wel. Dit is gewoon een TOP desk. Ik heb erg weinig ervaring, maar ik denk dat het een van de betere 2dehands modellen moet zijn.
De pre-amps zijn enorm goed. De sound is zowel clean als mooi brits. Niet perse warm, maar absoluut niet kil. De headroom is enorm.
De eq's zijn ongekend. Dit zijn chirurgische eq's die toch gewoon muzikaal klinken. Het is niet dat je in een keer een "dikke" sound krijgt, maar eerder heel precies harmonischen naar onder en boven kan halen. Wat me opvalt is dat hierbij het overige geluid echt super overeind blijft staan. Geweldig
Ik ben dus toch blij dat ik dit avontuur en impulsieve aankoop heb doorgezet, want dit wordt het begin van het begin
Groetjes,
Maxdox
PS: nogmaals iedereen bedankt die dit mogelijk gemaakt heeft (en dit leest

)