outboard reverb: Behringer FEX800 of ... ?

Gertje

Stamgast
Beste mensen,

Wil een extern reverb-effect op mijn mengpaneel aansluiten, omdat de interne reverb van mijn Behringermixer niet je van het is (beetje metalig/koud, niet echt mooi warm) en ik ook weleens een mixertje zonder ingebouwde FX meeneem.

Eisen:
- moet bruikbaar zijn via mixer (aux'en), maar ook gewoon in het signaalpad van een stereo-aangesloten synth (mijn Nord Electro, die geen eigen reverb heeft)
- vanwege het vorige punt: stereo in (L + R) en stereo out (L + R), geen gedoe met Y-kabels
- voor livegebruik, niet voor studio-/opnamekwaliteit
- handzaam en niet al te duur

Ik zag de Behringer FEX800 (mini-kastje) en dat lijkt qua specs perfect en is zeer betaalbaar. Maar wat is de kwaliteit van die reverbs (gezien de prijs)? Het is niet voor opnamekwaliteit bedoeld, maar voor live, dus het hoeft geen top-of-the-bill te zijn, maar als het niets toevoegt aan de interne reverbs in mijn UB-mixer, tsja... dan is EUR 60 ook wel ergens anders aan uit te geven.

Of zijn er andere must-see reverbs op dit gebied?

Lees graag jullie ervaringen! En bij voorbaat dank natuurlijk.

Met zo'n FEX800 schiet je niet zoveel op, ik denk dat die niet veel beter klinkt dan de reverb in je mixertje. Misschien kun je beter kijken voor bijvoorbeeld een Behringer REV2496 of Lexicon MPX100?

Ik zal ook zeker een TC-Electronic M-one in overwegeing nemen.
Klinkt goed voor het geld dat je er voor moet betalen.
En voldoet aan de eisen die je stelt.

Dank voor de snelle replies!

Ik zat te denken, misschien is een V-Amp of een Pod ook wel iets. Daar zit ook reverb in, maar dan heb je tegelijk een hoop speaker simulaties (wel cool voor de Nord Electro, een JC120 of Fender Twin reverb op je Rhodes).
Maar die zijn er alleen voor gitaar en basgitaar (waarbij toetsenisten meestal naar bas-modellers worden verwezen) en dus alleen met mono-input...
Zijn er ook dergelijke oplossingen met een stereo-input?

Of anders toch maar die Behringer REV2496 tsjekken, is ook nog wel betaalbaar... Of zijn er toch ook FEX800-adepten?

Meer input nog steeds welkom, dus.

Rev2496 klinkt erg lekker en kost niet zoveel. Lekker op preset 39 (Church 960) zetten en gaan met die banaan!

Back