Origineel geplaatst door Groovedealer
Ik gebruik de kleine vienna versie, en bij mijn mentor kan ik eventueel later wat verbeteringen aanbrengen, omdat hij de grote versie heeft thuis. Maar dan moet ik naar wallonie crossen...
Hij heeft de nieuwe 8-core mac met massa's ram, en heeft dus geen multi-pc setup. Mobiel gebruikt hij de macbook pro, externe schijf, en als library weet ik het eerlijk gezegd niet.
Hello Glenn, wie is die mentor van je?
Ter info, wij gebruiken de Vienna VI Symphonic Cube plug-ins (de grote versie dus) op een externe FW800 schijf, aangesloten op een PowerMac G5/dual 2Ghz met 2GB ram. Daarnaast GigaStudio op PC. Vienna VI loopt prima in Logic op de G5, maar je loopt idd vroeg of laat tegen z'n limieten aan. Het is ondoenbaar om alles vanop 1 Mac of PC te laten lopen. Ben wel heel erg geïnteresseerd in hoeverre de 8-core MacPro deze situatie kan veranderen. Logic 7.2.3 ondersteunt voorlopig wel slechts 4 cores, dus die kan maar de helft van een 8-core benutten tot er een update komt. Ondersteunt Cubase 4 al wel 8 cores? Ook is het wachten op 64bits Leopard vooraleer een individuele applicatie beduidend meer RAM zal kunnen adresseren.