acidlab sequencer

lepelon

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb hier een jomox xbase een mc505 en een acidlab. Als ik de acidlab in de midi out van de jomox xbase steek loopt de sequencer van de acidlab goed mee (strak), wordt de route anders en gaat hij via de midi thru van de jomox of van de mc505, dan hapert het aan alle kanten bij de acidlab. Nou dacht ik als ik een midi patchbay aanschaf bijv een a880, en ik sluit deze aan op de midi out van de jomox zou de acidlab net zo strak lopen..,,.. of vergis ik me hier in.

ik heb wel eens gehoord dat de 505 dikke bagger is qua midi, wellicht ligt het daar aan.

anyway, ik heb hiervoor een Anatek pocket thru hubje

merge.jpg

zoiets, maar dan de andere. splitst je midi lijn in 3.

ik vroeger ook zo'n anatek

nu gebruik ik een AMT-8
midi interface+patchbay+merger+thrubox:)

Hey Lepelon,

Ik heb exact hetzelfde probleem en ik weet niet of zo'n bakje ertussen een oplossing is.

Als ik mn Acidlab rechtsreeks aan mn RS7000 hang : geen probleem.

Als ik er iets tussen hang (bvb : RS7000 out--in Sherman, thru Sherman --in Acidlab) dan speelt de Acidlab twee of vier maten mee, en houd dan op.
Heb al vanalles geprobeerd maar tot nu toe kreeg ik het nog niet voor mekaar.

hier hetzelfde! al hang ik hem direct op de midiout van m'n audiophile 2496 dan loopt die strak mee maar al hang ik hem op de midi thru van de puls gaat raar doen!

geen idee waar dat aan ligt...

dank je wel voor de link en voor de hulp van een ieder, ik heb spullen aangeschaft en kan begiinen met solderen dit scheelt inderdaad een hoop duiten maar weet niet hoevveel tijd ik kwijt zl zijn met het solderen,

ik heb verschillende clocks geprobeert op zowel de mc505 als de jomox xbase dit werkt niet hij blijft haperen,

heb een din sync kabel gemaakt en heb nu de jomox met midi out en din sync tegelijk lopen, alles loopt nu zoals ik graag wil dat het zou lopen, mijn probleem met het synchroniseren is opgelost

als ik het midi kastje gemaakt heb zal ik kijken of hij via het kastje ook goed loopt en jullie op de hoogte houden hierover

t proberen waard...hoe maak je zo'n 'din sync' kabel ??

Het verschil tussen een din/sync en midi kabel is dat er bij de midi(stekker) 2 pinnen en 1 aarde gesoldeert zijn, bij din/sync zijn alle pinnen en 1 aarde gesoldeert, midi is :

als je de kabel van de voorkant bekijkt 0 en * zijn de mannetjes die je in het apparaat steekt

0......0 = zijn vrij

*...* = kabels zijn gesoldeert

* = aarde is gesoldeert

din/sync is :

*......* = kabels zijn gesoldeert
*...* = kabels zijn gesoldeert
* = aarde is gesoldeert

Back