soms dof soms niet

goran

1984
Beste mensen,

Heb een vermoeden dat het aan mij ligt maar weet niet wat, als ik een nummertje gemaakt heb en het afluister dan klinkt het op de meeste speakers/monitoren gewoon goed, maar als ik het bij b.v. een home cinema set afspeel dan klinkt het een stuk doffer, vooral het lagere gedeelte, enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

goede mastering........:D

2. home cinema is voor cinema, en niet voor muziek, er zit altijd veel te veel bass in homecinema, de ergere versie van hi-fi om het zo maar te zeggen.

ik kan geen tips geven want ik ben geen masteraar.
(en de masteraars geven zelden tips weg, ze zeggen vaak ken je monitor)...

dus masteraars e.d. laat even een lichtje branden..

Ik gebruik daar een Spectrum analyzer voor: bv. zoals in CurveEQ

Laat anders ff een stukje horen.

haha, daar zal ik denk ik geen antwoord meer op krijgen :D

..van max. 1 MB hier, of een linkje te plaatsen van een site waar 't nr. staat (liefst een dieplinkje..). ;)

Zoals plieuw al terecht opmerkte zijn home cinema-systemen vaak volledig fout (of nog vaker helemaal niet) gecalibreerd, met veel te veel nadruk op de subwoofer. Die zou je in principe zelfs amper mogen horen, eerder voelen. Bovendien is het middengebied bij de meerderheid van dergelijke systemen gewoonweg onbestaande. Baseer je oordeel dus nooit op wat je via zo'n systeem (niet) hoort!

Groetjes,
Gert

kheb wel eens vernomen dat als je problemen hebt met het kennen van je speakers dat je eens wat oudere speakers, koptelefoon e.d. in die trend kan gebruiken om op die manier een soort van tussenweg te vinden.
Ik heb een setje KrkRp8 en ben hier in principe erg tevreden mee, helaas is het echter wel zo dat ik een redelijk kleine kamer heb met de meest slechte akoestiek die je je maar kan bedenken, meestal moet ik achteraan me kamer staan om het wat meer verpreid te horen, erg vervelend...suggesties? heb achter me een raam dus spul plakken om de akoestiek te bevorderen zal denk ik erg lastig gaan, is dit een geval van een hopeloze zaak ?

Origineel geplaatst door goran
kheb wel eens vernomen dat als je problemen hebt met het kennen van je speakers dat je eens wat oudere speakers, koptelefoon e.d. in die trend kan gebruiken om op die manier een soort van tussenweg te vinden.
Ik heb een setje KrkRp8 en ben hier in principe erg tevreden mee, helaas is het echter wel zo dat ik een redelijk kleine kamer heb met de meest slechte akoestiek die je je maar kan bedenken, meestal moet ik achteraan me kamer staan om het wat meer verpreid te horen, erg vervelend...suggesties? heb achter me een raam dus spul plakken om de akoestiek te bevorderen zal denk ik erg lastig gaan, is dit een geval van een hopeloze zaak ?

tip zware veloersen gordijne ,..helpt eg voor refelctie vant raam rtegen te gan ik zit ook voor en groot raam aan de zijkant ook
is leuk ase zon ,...schynt

savond gordijnen dicht kan aardig hard / duidelijk mn muzik aan hebben ..

nou goran plakken die mp3...

er zijn nu al 2 mensen op deze tread fuse en gert die beide goed kunnen masteren......dit is de kans van je leven!!!

sorry mensen, ben nieuw op deze site en kan maar niet ontdekken hoe ik een mp3-tje kan posten :S

Als je een bericht typt kun je onderin een bestand vanaf je pc toevoegen MITS je met een aantal regeltjes rekening houd (grootte => max. 1 MB en formaat => mp3 of wav)

Attachments

• dus.jpg
    dus.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 117
Re: soms dof soms niet

klinkt het een stuk doffer, vooral het lagere gedeelte,

:confused:

Bedankt voor de uitleg, heb een stukje nummer van me erop gezet :)

Attachments

• stukje0.mp3
    846,2 KB · Bekeken: 113
Niks mis mee!
CurveEQ GFX's zien er goed uit.

't Is zo dat je af en toe je oren moet rust geven
en - "een beetje voorzichtig mee om springen"

En je gehoor moet je ook een beetje trainen denk 'k.

EN wat ik kan afraden is rationeel om te springen met wat je hoort.
... of toch niet volledig in opgaan - rationeel -

"House Music is a spiritual think - a body thing - a soul thing"
zoals er is gezongen is geweest op een vinyl '80

ligt gewoon aan je krk rp8 , heb ik ook en ik heb exact hetzelfde probleem, en geen gelul dat je dan maar die boxen beter moet leren kennen, goran en ik zijn allebei niet gek, zeker als je ze niet al te hard kan zetten en er te dichtbij zit heb je geen goed beeld (?) van het laag, ik heb een setje mfb 544 met een mfb versterker aangeschaft, vanmiddag alle kabeltjes gehaald maar natuurlijk weer geen jack naar tulp :( dit spul kost geen drol en schijnt gewoon prima te zijn om goed te horen wat er echt gaande is, ik zal wel verslag uitbrengen hoe het uitpakt als ik wederom naar de kabelboer ben geweest om wederom een verloopje van zus naar zo te kopen

ik heb een redelijk kleine kamer met redelijk grote monitoren, betekend een kleine kamer per definitie ook dat je kleine monitoren moet nemen i.p.v. grote of moet dat geen drol uitmaken?

Back