Beats en Beats

Nadeem87

Ingeburgerd
haaai,

Ik had een vraagje over BEATS!!

Weet iemand van jullie waar ik beats kan downloaden die ik kan gebruiken voor mijn midicontroller en eventueel met welke programma. Ik ben op zoek naar die amerikaanse beats. Net zoals Timbaland (Justin Timberlake).

Die ik dan alleen hoef in te spelen en meteen goed klinkt. Ik doe het nu met reason, maar deze heeft geen lekkere geluiden vind ik.

Maybe een torrent waar ik beats kan krijgen...

thank you, Nadeem

8>

Voor zover ik weet zijn er speciale Timbaland sample cd's

Maar ik heb zoiets van; je moet niet hetzelfde willen klinken als timbaland. Je zou eigenlijk zelf drumloops moeten maken en als dat niet lukt...

...dan moet je HARDER PROBEREN!! ;-) Muziek maken is niet makkelijk..ofzo...

Als je met verschillende losse drumsamples (one shot samples) een drumbiet in elkaar flanst is dat stukken creatiever dan andermans muziek te gebruiken. (Vind ik dan.)

Verder zijn er wel veel gratis loopjes op internet, maar je wil neem ik aan geen mp3 loops met slechte geluidslwaliteit, maar wave geluidjes van minimaal 16-bit.

In deze thread vind je veel links naar samplesites, maar je moet dus wel ff goed zoeken:

http://synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=69161&highlight=gratis+samples
(Met vooral dank aan Yawgmoth)

Ik hou me verder niet met hip hop bezig maar ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld een pharell zit te springen om een sample-cd'tje van timbaland.

Ik vind zelf altijd dat als je geen ritmegevoel hebt, dat je dan beter met een keyboard kan beginnen ;-) Daar doe je alle begeleiding met je linker hand en het is tenminste duidelijk dat de drum dan niet van jjou is.
Door kant en klare drumloops te gebruken doe je eigenlijk net alsof je zelf zo'n goed ritmegevoel hebt terwijl die illusie bij een keyboard meteen weg is ;-)
Ik weet niet of het overkomt wat ik bedoel... Keyboard is trouwens helemaaaaal niet slecht, maar zodra je het hebt over 'produceren' (vies woord, maar je weet wat ik bedoel) dan moet je alles van a tot z zelf gemaakt/zelf gesampled hebben, vind ik.

dagdag,

daan

Origineel geplaatst door ZERO1985
maar zodra je het hebt over 'produceren' (vies woord, maar je weet wat ik bedoel) dan moet je alles van a tot z zelf gemaakt/zelf gesampled hebben, vind ik.
Dat is straf zeg! Ik moet hier even mijn gedacht neerpennen want ik voel me persoonlijk aangesproken. Ik gebruik drumloops uit Spectrasonics Stylus RMX (misschien een tip voor de topicstarter?) voor mijn drums omdat ik er met xOx sequencers niets van terecht breng. Ik gebruik ook presets uit synthesizers, omdat ik niet zo'n getalenteerd sound-designer ben. Betekent dat in jouw ogen dan dat ik het me gemakkelijk maak? Of dat ik geen originele muziek kan maken?

Ik vind dit een beetje een uit de lucht gegrepen mening. Als jij een huis gaat bouwen, ga je dan ook zelf de bakstenen maken? Omdat je alleen maar originele huizen kan bouwen als je elke baksteen zelf hebt gebakken?

Ik snap wel wat ZERO zegt hoor en bovendien: Overdrijven doet begrijpen.

Ik denk dat iedereen een bepaalde leercurve moet doormaken om een einddoel te bereiken (ben ik nu zelf helaas ook mee bezig, poeh poeh het doel is nog ver weg). Als je bereid bent die leercurve te doorstaan dan is dat een teken dat het wel je ding is toch?

Mijn tip is gewoon heel veel muziek luisteren en daar eigen creativiteit uitputten en natuurlijk heel veel lezen op dit forum.

Succes!

@Eclectus: Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor ;-) Ik zeg ook niet dat je geen bakstenen moet gebruiken; ik gebruik zelf ook veel presets (Precies wat je zegt, ff snel een realistische pianoklank maken is onmogelijk) Maar dan heb je het meer over het ontwerpen van geluiden en dat bedoelde ik ook te zeggen; als je muziek wil maken is het goed dat er dit soort presetgeluiden bestaan. Maar mét die presets moet je dan wel een eigen nummer maken vind ik eigenlijk.
In mijn electribe R zitten fabrieksdrumgeluidjes die ik gebruik, maar de fabriekspatterns die ermee gemaakt zijn gebruik ik dus NIET.

Uiteindelijk probeer ik te zeggen: het is toch niet tof als je je nummer aan een paar mensen laat horen op een verjaardag en iemand zegt:

"hee die bas komt uit dat en dat apparaat, pattern zoveel en die drumloop... die is cool man!! waar kan ik die downloaden???"

;-)

ps: er zijn genoeg bewijzen dat je ook echt super origineel kan zijn met gejatte samples, maar omdat de topicstarter kant en klare timbaland achtige drumloops zoekt neem ik aan dat hij deze beats niet helemaal wil gaan verknippen en vernaggelen enzp.. (toch?)

Ojwa en een keyboard gebruiken in een soort piano-mode - dus 1 geluidje over alle toetsen - vind ik ook "echt muziek maken". Ik had lang een keyboard en op het einde gebruikte ik de ritmes niet eens meer.

Origineel geplaatst door Eclectus
Dat is straf zeg! Ik moet hier even mijn gedacht neerpennen want ik voel me persoonlijk aangesproken. Ik gebruik drumloops uit Spectrasonics Stylus RMX (misschien een tip voor de topicstarter?) voor mijn drums omdat ik er met xOx sequencers niets van terecht breng. Ik gebruik ook presets uit synthesizers, omdat ik niet zo'n getalenteerd sound-designer ben. Betekent dat in jouw ogen dan dat ik het me gemakkelijk maak? Of dat ik geen originele muziek kan maken?

Ik vind dit een beetje een uit de lucht gegrepen mening. Als jij een huis gaat bouwen, ga je dan ook zelf de bakstenen maken? Omdat je alleen maar originele huizen kan bouwen als je elke baksteen zelf hebt gebakken?
precies ja... als je enkel synth presets gebruikt en dan nog is Stylus voor de drums (en bass allicht ook) dan ben je (naar mijn mening) verkeerd bezig. ik bedoel maar, tegenwoordig maakt iedereen muziek. het minste wat je dan kan doen is een beetje creatief zijn! binnenkort horen we enkel nog Virus en SPectrasonic presets op de radio en in Da Club. Al de tijd die je hier spendeert kan je beter steken in het creeren van eigen geluiden. ik denk da las je muziek maakt, je eerst je instrument moet beheersen, in jouw geval een computer. Het maken van geluiden is toch wel best belangrijk, vind ik!!

Bij deze hoop ik nu minder presets te horen op de radio :D

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
precies ja... als je enkel synth presets gebruikt en dan nog is Stylus voor de drums (en bass allicht ook) dan ben je (naar mijn mening) verkeerd bezig. ik bedoel maar, tegenwoordig maakt iedereen muziek. het minste wat je dan kan doen is een beetje creatief zijn! binnenkort horen we enkel nog Virus en SPectrasonic presets op de radio en in Da Club. Al de tijd die je hier spendeert kan je beter steken in het creeren van eigen geluiden. ik denk da las je muziek maakt, je eerst je instrument moet beheersen, in jouw geval een computer. Het maken van geluiden is toch wel best belangrijk, vind ik!!

Dit is een applaus waard.

Herinneren we ons allemaal de jaren tachtig nog? Deze onmuzikale periode is deels te wijten aan de preset bakken. De songwriters vonden het makkelijker en goedkoper om alle instrumenten uit 1 toestel te halen. Gedaan met dure opnames en muzikanten. De klank en de deuntjes spraken voor zich, toch? Het was toen nieuw en cool.... maar was het ook wel goed?
Deze laatste stelling is nu redelijk relatief maar je begrijpt wat ik bedoel?

en het is hier een synth forum, dus draaien aan die knoppe!!

ik kan er nog inkomen dat je synth presets gebruikt en een piano of string klank gebruik je ook gewoon meestal droog. maar drumloops gebruiken is ....lame? goedkoop?

Laatst gewijzigd:
Beats en Beats

Dank je wel, ik begrijp ook wat jullie allemaal bedoelen. Alleen vind ik het wel kunnen dat je beats kan gebruiken. Ik ben iemand die zich meer met zingen bezighoudt, dan met het maken van muziek. Wat ik eigenlijk wil doen is een soort mixtape uitbrengen eind volgend jaar.

Dus het is voor mij niet van belang of ik bestaande beats gebruik. Het gaat bij mij om het idee.
Maar bedankt, voor jullie reacties!

Nadeem

Origineel geplaatst door Eclectus
Betekent dat in jouw ogen dan dat ik het me gemakkelijk maak? Of dat ik geen originele muziek kan maken?

Ik gebruik nu zelf de programma's EJay Dance 7 en Techno/Trance van Magix met allemaal samples, maar vind toch dat het nummers zijn die ikzelf in elkaar draai. Daarnaast componeer ik natuurlijk ook zelf en speel dat in op mijn hardware synthesizers en de digitale opnamestudio. Maar die dance programma's vind ik toch ook lekker.

Phochos:D

Origineel geplaatst door phochos
Ik gebruik nu zelf de programma's EJay Dance 7 en Techno/Trance van Magix met allemaal samples, maar vind toch dat het nummers zijn die ikzelf in elkaar draai. Daarnaast componeer ik natuurlijk ook zelf en speel dat in op mijn hardware synthesizers en de digitale opnamestudio. Maar die dance programma's vind ik toch ook lekker.

hahaha

music maker is toch naar mijn mening een echt onderschat programma, er zitten iig niet te veel rare functies op en je kan gewoon vst-effecten gebruiken. automatisation e.d kan (bij mijn antieke versie) niet maar verder zit alles erop en eraan wat je ECHT nodig hebt. mixer, fx, knippen, timestretch (bagger kwaliteit maar t gaat om t idee) pitchshift en renderen. je hebt geen rare soundpools, midi tracks, bussen en andere dingen erin zitten en om te beginnen is het erg makkelijk, maar ook pak ik zelf stiekum dit programmatje erbij als ik even een sample goed op maat wil knippen, dat is echt zo gepiept. met live ben ik die tijd al kwijt met alleen het opstarten van het programma (te veel gratis vsts ik weet t ;))

de meegeleverde loops moet je niets mee willen doen, die bij mijn versie erbij zaten waren echt om te huilen.

bliepbliep

Het maken van geluiden is toch wel best belangrijk, vind ik!!

Je kan wel uren gaan prutsen aan geluiden maar als je er geen compositie mee kan maken heb je er nog niks aan.

Het gaat niet om OF je presets gebruikt, t'gaat er om HOE je ze gebruikt.

Ik hoop in eerste instantie goeie muziek te horen en dan maakt het mij niet zo uit of er presets gebruikt worden.
Met andere woorden maak een goeie song met een mooi arangementen (Drums horen bij het arrangement) dan klinkt het met presets ook goed.
Dat je het daarna opleukt met eigen geluiden vind ik dus niet de eerste prioriteit maar van een veel latere orde.
Maar dat is mijn mening.

Origineel geplaatst door bliepbliep
de meegeleverde loops moet je niets mee willen doen, die bij mijn versie erbij zaten waren echt om te huilen.

bliepbliep

Ik vond de bijgeleverde loops en beats van de Music maker 2007 XXL en EJay Dance 7 best goed klinken. Ik heb nu twee Soundpool DVD van Magix besteld met op elke DVD meer dan 6000 loops en beats.

ik heb magix music maker generatie 6, sommige loops zijn nogal uit de maat of klinken nogal suf. voor mainstream dingen zit er wel wat tussen, trance dance en dat soort spul, maar al die boom tsss tjak tss boem tss tjak tss. loopjes van de welbekende 909 zit ik niet op te wachten, de hiphop sectie was wel weer leuk, shoutout achtige dingen en wat scratches.

in ieder geval geen timbaland om weer even on topic te gaan. maar als je voor zeer weinig geld veeeeeeeeel loops wil en een poepsimpel audio-edit programma --> magix is je vriend!

bliepbliep

vind de redrum in reason erg goed te doen en zitten best ok geluiden in.

nu begint t pas tof te klinken vanuit een andere programma met compressie eroverheen en soms een lichte delay daar weer onder, krijg je t wat rollender.
zelfs in rebirth kan je best ok breakbeats maken met weinig middelen, zit ook delay en compressor op immers en daar nog een vu filter overheen beetje tweaken en best leuke resultaten.

en goed samenspel van hihalt en drums natuurlijk.

loopjes gebruiken doe ik echt heeeel soms, maar maak t liever zelf, ben dan ook gelijk een stuk trotser op een eigen produktie als ik alles zelf in elkaar heb gezet.

Herinneren we ons allemaal de jaren tachtig nog? Deze onmuzikale periode is deels te wijten aan de preset bakken. De songwriters vonden het makkelijker en goedkoper om alle instrumenten uit 1 toestel te halen. Gedaan met dure opnames en muzikanten. De klank en de deuntjes spraken voor zich, toch? Het was toen nieuw en cool.... maar was het ook wel goed?

De jaren 80 waren muzikaal zo slecht, dat 75%procent er van gesampled is en nu in nieuwe producties te horen zijn.
Zegt dat iets over toen? Of meer over nu?

:)

waarmee worden die beats gemaakt van bijv. timbaland of dr dre ,met een drumcomputer?

Je hebt daar toch ook apparatuur voor? en is dat duur, noem iswah!

:mega:

Origineel geplaatst door redsky101
De jaren 80 waren muzikaal zo slecht, dat 75%procent er van gesampled is en nu in nieuwe producties te horen zijn.
Zegt dat iets over toen? Of meer over nu?

:)

Wat een onzin weer. Jaren 80 niet-muzikaal.. Gaat toch weg man. Wat een bekrompen beperkte visie weer. Zeker alleen geluisterd naar een synthesizer greatest cd van de 80's zeker. Pfff, wat een bullshit (inderdaad het kwam tegen mijn zere been)

Back