Beats en Beats

Origineel geplaatst door Arv
Wat een onzin weer. Jaren 80 niet-muzikaal.. Gaat toch weg man. Wat een bekrompen beperkte visie weer. Zeker alleen geluisterd naar een synthesizer greatest cd van de 80's zeker. Pfff, wat een bullshit (inderdaad het kwam tegen mijn zere been)

Relax dude! Dit was sarcastisch bedoelt. Daarom reageerde ik juist op die uitspraak. De 80's hebben imho meer karakter dan de producties van nu. Ik zeg niet beter, maar meer karakter!!!

:biertje:

waarmee worden die beats gemaakt van bijv. timbaland of dr dre ,met een drumcomputer?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar... wat een irritante kutvraag zeg.. ;-) (Tenminste... je komt zo vaak dit soort vragen tegen en er is nooit een antwoord op..)
Maar, ik zal toch een poging wagen:

Talent koop je niet bij Feedback Rotterdam... en ook niet in Utrecht ;-) Ik heb die Timbaland wel eens in MTV Cribs iets zien zeggen over zijn sp1200 waar hij zogezegd 'dikke beats' uithaalde...

(Maar voor zover ik weet moet je er zelf GOEDE samples in stoppen en de ritmes moet je ook zelf maken. Dus verwacht niet dat je met het kopen van dit apparaat hetzelfde gaat klinken als Timbaland :-) )

Ik ben op zich niet zo van r&b, maar Try again van Aliyaah was toch ook door Timbaland gemaakt? Dat vond ik altijd wel een lekkere beat hebben.

Je kan je denk ik beter verdiepen in de karakteristieken van de nummers van Timbaland dan in zijn apparatuur.

Verder zeg ik niet dat er iets mis is met het hebben van een voorbeeld.. Maar apparatuur is maar apparatuur....

groet,

daan

owja!

owja!

wat ik trouwens zo goed vond aan Try again zijn die shakers/sambaballen (dat lullige geluidje zorgt voor een lekkere groove.) Maar ook die baslijn zit wel strak in elkaar en past goed bij het drumritme.

Je hoort nog wel eens dat mensen eerst de drum en bas opnemen voordat ze aan de rest van een nummer beginnen. Dit samen heet (dacht ik tenminste) de 'ritmesectie'.

Aks ik try again hoor vind ik de ritmesectie wel okee!

dagdag

daan

als we dan toch bezig zijn met goeie hiphop samples: home computer van kraftwerk!!

of eeh.... james brown...

goh, dan hebben we de 2 meest gesamplede artiesten alweer gehad... wie staat er ook alweer op 3?

klinkt meteen bekend/groovie/commercieel.....

bliepbliep

edit: zou nummertje drie die amen beat zijn?

Re: owja!

Re: owja!

Origineel geplaatst door ZERO1985
wat ik trouwens zo goed vond aan Try again zijn die shakers/sambaballen (dat lullige geluidje zorgt voor een lekkere groove.) Maar ook die baslijn zit wel strak in elkaar en past goed bij het drumritme.

Je hoort nog wel eens dat mensen eerst de drum en bas opnemen voordat ze aan de rest van een nummer beginnen. Dit samen heet (dacht ik tenminste) de 'ritmesectie'.

Aks ik try again hoor vind ik de ritmesectie wel okee!

dagdag

daan

op ebaymaken ze schaamteloos reclame det drdre / timbaland sample cds...direct voor in je s5/6000 dikke sampler ....en dan
topicstarter
ik denk dat je iets goed mis hebt
ask bv een linndrum koop ,.. klink ik misschien qa drums as bv prince/talkingheads 90 ies muziek
maar t om de groove die mensen hadden geen complete grooves die maakje zelf

dus asje een volle sampler bv hebt [ of drum computer ]
of leuke pc met zat drums
begint de lol pas ,..enb dat kan jaren duren voor je de "groove "te pakken hebt

Maybe een torrent waar ik beats kan krijgen...

thank you, Nadeem

Torrents zal je hier geen info over krijgen. Er wordt geen hulp verleent bij het zoeken naar illegale software/sample cd's

;)

Origineel geplaatst door bliepbliep
als we dan toch bezig zijn met goeie hiphop samples: home computer van kraftwerk!!

of eeh.... james brown...

goh, dan hebben we de 2 meest gesamplede artiesten alweer gehad... wie staat er ook alweer op 3?

klinkt meteen bekend/groovie/commercieel.....

bliepbliep

edit: zou nummertje drie die amen beat zijn?

ik denk dat de amen dik op nummer 1 staat

en niet haten op die kraftwerk shit die shit vraagt gewoon om dikke hip hop drums maar tis wel lame als je ala black eyed peas gewoon geen hol doet met de samples "its oke to compute TAAA TAAA < dat geluidje dus :P )

weet je wat ik ga mn kraftwerk computerwold er eens bij halen en me te pletter samplen thanks voor de inspiratei :P

Back