De eeuwig hangende melodie - contest

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja dat is waar, daar waren we al achter. Dus officieel hebben ze niet gecovered. Dat neemt niet weg dat ik de melodie enorm geïnspireerd vind op de keyboardriff van Jump van Van Halen, zowel in de originele als de Rank1 mix van Superstring.

Ik denk dat het verschil in het eerste deel van de melodie voldoende geacht werd om geen auteursrechten te moeten betalen.

Even de betreffende melodietjes achter elkaar gezet zodat mensen snel kunnen vergelijken.

Eerste deel dus anders, tweede deel erg gelijkend, en als totaliteit vind ik het heel sterk op jump gebaseerd. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk. Misschien toch een voorbeeld van hoe een melodietje blijft hangen :).

Attachments

• superjump.mp3
    224,1 KB · Bekeken: 105
Cygnus X - Special 2 + (3)

Cygnus X - Special 2 + (3)

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
In hoever superstring met jump te maken heeft zal je aan de makers zelf moeten vragen, maar als ik met iets kom dat zo dicht bij een ander nummer zijn melodie blijkt te liggen, durf ik het niet uit te brengen. Dat is ook iets persoonlijk natuurlijk, dus als de auteursrechtendings het goed vinden, dan is het neutraal gezien allemaal OK. Er worden inderdaad geen credits naar van halen gegeven, dus kunnen we er van uit gaan dat ze niks geregeld hebben qua auteursrechten.
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Kennen jullie het origineel van Superstring eigenlijk wel?
Wat bedoel je GeitenBreijer, Jump van Van Halen of superstring niet in de rank1 mix?

Even je mp3 beluisteren, ik ben benieuwd over jump/superstring :). Van de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat het een ver doorgedreven cover was (goed en origineel, daar gaat het mij niet om hoor!). Wim Mertens is iig wel gecredit :).

Ja.. Vind het inderdaad jammer dat mensen vinden dat hun nummer lijkt op een superster melodie en dan geld eisen.. Niet goed..

En.. Over superstring, hoor t origineel net pas (!) bij de superjump (
Even de betreffende melodietjes achter elkaar gezet zodat mensen snel kunnen vergelijken.

Eerste deel dus anders, tweede deel erg gelijkend, en als totaliteit vind ik het heel sterk op jump gebaseerd. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk. Misschien toch een voorbeeld van hoe een melodietje blijft hangen :).
)

:O Kende alleen de rank 1 remix maar de originale is ook vet!

Heb ff 2x opnieuw gefilterd en bij special 3 (zie volgende post) is het melodietje met wat effects enzo overgebleven.. Luister en vergelijk!!!

Ik ben volop bezig met nieuwe melodietjes, waarvan ik hoop dat ze nog niet bestaan. Niet dat ik zo vernieuwend bezig ben hoor, ik vis ook in de vijver van mijn idolen, maar haal toch niet de verteerde vissen van hun mesthoop :D.

Niks mis met een geslaagde, persoonlijke cover van tijd tot tijd hoor. Maar aan 200 verschillende "80's hit met een vette monotone bas, een JP8000 en iemand die minder goed kan zingen" heb ik geen boodschap. Iets al superstring -auteursrechten of niet- vind ik wel een bijdrage leveren.

Maar liefst van al een originele melodie voor mij.

Leukleuk! Hou je ons op de hoogte?

Attachments

• cygnus x - special 2.mp3
    892,2 KB · Bekeken: 106
Cygnus X - Special 3 (DEZE MOET JE HEBBEN)

Cygnus X - Special 3 (DEZE MOET JE HEBBEN)

Hey iedereen,

Deze hieronder moet je hebben! De ultimate superstring melodie.. Vergelijk die maar met jump en vorm en post je mening!!
DOEN!!

Gr. D600OWNER:W

Attachments

• cygnus x - special 3.mp3
    890,6 KB · Bekeken: 100
Re: Cygnus X - Special 2 + (3)

Re: Cygnus X - Special 2 + (3)

Origineel geplaatst door D600OWNER
Leukleuk! Hou je ons op de hoogte? [/B]

Ik heb een myspoace (zie myspace thread, post 1). Mijn muziek is echter over het algemeen wel totaal anders dan Cygnus X :D. Op mijn myspace staan minder recente en werkelijk oude opnames; er staat nog niks op dat met mijn huidige setup is gemaakt (philicorda + MS 2000). Eigenlijk staat er niks op dat met een synthesizer gemaakt is. Alles met keyboard+soundfontbanks, en eentje met orgel en solina string ensemble (uit het orgel).

Ik ben met een nieuwe opname bezig, als die helemaal af is zet ik ze er wel bij in de plaats van iets op de myspace. Dit keer wel met de phili en MS2000 erin, maar nog steeds geen "synthmuziek". Ik lijk de synth voorlopig subtiel te gebruiken, niet of nog niet van "en er zit dus ook een moddervette synthlead in TRZZZZZZZA TRRRRIOOOOWWWWZZZAAAAAA" :D. ;)

Ohja, synths subtiel gebruiken is ook leuk, kijk maar hoe een minimoog vaak heel anoniem maar toch geslaagd in een nummer gebruikt werd.

Suggesties

Suggesties

Iemand nog suggesties of zijn dit alle goede melodieen tracks :o: ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back