Welke keyboardstandaard?

Jeroen

Music!
Hoi,

Nu ik weer wat meer live aan het spelen ben in wat nieuwe bandjes ben ik ook weer begonnen met zittend te spelen. Op deze manier kan ik meer pedaaltjes gebruiken (volume, sustain, wah). Met mijn huidige standaards heb ik echter te weinig ruimte voor mijn pedaaltjes. Mijn Apex is zowiezo niet handig voor pedaaltjes & zittend spelen. Bij mijn reguliere X-stand kan ik te weinig pedaaltjes kwijt. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een standaard voor 2 keyboards, zowel voor zittend als staand spelen, die genoeg ruimte biedt aan pedaaltjes, en redelijk compact is voor vervoer. Via internet zag ik de 'Invisible Stand' serie. Maar die wordt niet meer gemaakt. Iemand andere suggesties?

Grtz,
Jeroen

Misschien (op de groei?) zo'n A-stand van Jaspers. Ik heb er zelf ook één...
Prima dingen, hardstikke stevig, en ook makkelijk in te klappen voor transport.
Met een A-stand heb je zowiezo de ruimte voor je voeten die een X-stand niet heeft.

Bij deze ebay winkel zijn ze erg voordelig:
http://myworld.ebay.de/techno-design

Origineel geplaatst door Hanz
Misschien (op de groei?) zo'n A-stand van Jaspers. Ik heb er zelf ook één...
Prima dingen, hardstikke stevig, en ook makkelijk in te klappen voor transport.
Met een A-stand heb je zowiezo de ruimte voor je voeten die een X-stand niet heeft.

Bij deze ebay winkel zijn ze erg voordelig:
http://myworld.ebay.de/techno-design

tydje geleden wilde ik een stand zelg gaan maken
met as voorbeeld de a stand en dan van alu buizen ...en wilde koppelstukken rgens bestellen
[iig kwam ik opt idee om dat te doen omdat ik een lascursus deed ...
dus kon ik nogal cheapo aan alu komen div diktes / en kon dus ook netjes aan elkaar lassen
op de hoogtes en groote zoals ik wilde ,..
uiteindelijk koste t me nog iets van 75.- eu aan materiaal kosten alu is duur 16.50 p/meter 3 cm buis doorsnede

dus
vraag me eigen lijk af ; wat kost en jaspers stand .....?
ik hoop dat ik t over dezelfde heb - A stand met schuine poten
waarje bv drie synths in kan hangen ...en sommige gasten gebruiken de bovenste rail met meerdere liggers voor drummachines

ik heb ook drei best grote poly synths die wl in een racki kunne denkik
esq/ax80/siel opera.....ook w30 doet niet eens mee:D

dus ben benieuwd

Ik ben eigenlijk ook wel in de markt voor een 2 liefst 3 keyboardstand voor thuis.

Ik gebruik nu een X en een opzetstuk. Aan pedaaltjes gebruik ik:

Voor mijn EX5 (bovenste keyboard): sustain, volumepedaal
Voor mijn Nord stage (onder): sustain, control, swell
Bij elkaar dus 5 pedaaltjes, waarvan sommige vrij groot zijn....

Die V-Stand zou een oplossing kunnen zijn, maar kan daar ook een opzet stuk bovenop? Zelfbouw is niet handig, het moet ook snel/makkelijk inklapbaar zijn en compact te vervoeren zijn.

Die V-stand wordt aangeboden door zowel Ultimate als Roland. Beide versies lijken erg op elkaar (behalve de kleur) en je kan er een opzetstuk voor kopen (ca. 80 euro).

Ik heb ook een Japsers A-stand gekocht bij Thomann. 140cm hoog x 150cm breed. Ik had die Ebay gast ook gevonden maar thomann stuurt het spul GRATIS op naar Ierland dus dat beviel me wel. Ik heb ook extra dragers gekocht en heb het nu zo zitten:

Bar1 TR808 - Microkorg
Bar2 TR909 - AlphaJuno
Bar3 (TB303) - Monomachine

Zoals je ziet kan je makkelijk 2 dingen op 1 balk kwijt.

Back