(trance / dance) project 23F vs. mrt - the subliminal 2 - break the ice pt. 2

ROGUE85

@wearerogue85
Hi all..

Dit is totaal op iets anders uitgedraaid als oorspronkelijk de bedoeling was (rustig, housy..)

Eerste keer ook dat'k een eigen nummer inzing (geleende JB Systems mic op Soundcraft Compact 4 mixer), en eerste keer sinds lange tijd dat ik me aan iets meer trancy's waag (haha nostalgie) buiten het overige technoïde gebeuk..

Zaterdagavond en zondag aan gewerkt.

Tekst:

Decisions fall from the air like rain
Never touch the ground anyway
A u-turn to a dead end road
my nails scrape stones, the heavy load..

I'll find what I've been longing for..
I'll reach what I've been living for..
I've found what I've been looking for..
I've tried, what I've done wrong before..

Enjoy!

project 23F vs. mrt - the subliminal 2 - break the ice pt. 2 (2007 vocal version)

mtechnology.

Het heeft zeker wel wat.
Zang doet wat Autotune achtig aan da wel.

Qua mix denk ik dat het teveel opgefokt is en dat het te breed is gemaakt.
Qua laag is het ook aan de modderige kant denk ik.

Hey Fuse, bedankt voor het luisteren.

'k Heb voor deze render de mastercompressor zo afgesteld dat hij serieus pompt, maar daar wordt hij inderdaad wel stout van en iets rommeliger in't laag, nu je het zegt. Zal'k nog ff naar kijken.

Die breedte waar je't over hebt vind ik net wel tof, ik zie daar overigens niet echt een nadeel in, voor op een HiFiketentje af te spelen of in de auto..

En tjah, die Autotune, ik ben dan ook geen zanger he ;) :W. Behelpen!

Aardig lekker stukje muziek :)

Ik vind dat je wel een mooie stem hebt (met autotune heb ik geen ervaring).
Het I'll/I've stukje had wel met wat meer expressie gemogen, maar dat vind ik ook van veel popmuziek van vandaag de dag. Misschien ietsje harder inzingen.

Bij het einde stopt de galm wel erg abrupt :)

Vind het ook wel wat hebben! De zang vind ik niet geweldig, zoek een lekkere zangeres ofzo, wordt het meer juicy van.
Mix is in het laag een beetje een soep. Overall sfeer vind ik wel goed.

Origineel geplaatst door skies
Aardig lekker stukje muziek :)

Ik vind dat je wel een mooie stem hebt (met autotune heb ik geen ervaring).
Het I'll/I've stukje had wel met wat meer expressie gemogen, maar dat vind ik ook van veel popmuziek van vandaag de dag. Misschien ietsje harder inzingen.

Bij het einde stopt de galm wel erg abrupt :)

Hey skies, thanks voor je reactie.

Ik vind het moeilijk om me helemaal in te leven in de tekst, aangezien ik voor alles zelf moet zorgen qua productie etc., 't is makkelijker om alles zonder zorgen in te zingen.. Misschien moet ik me daar toch wat meer op toeleggen!

Einde is inderdaad een fadeout, schoonheidsfoutje :)

Joep, ook bedankt voor het luisteren.
De zangeres van onze band heeft dan weer wél een geweldige stem, nu nog tijd vinden om't haar te laten inzingen :)..

Overigens vind ik het laag wel lekker, kick en bas zijn gesidechaind, en zowel hier thuis als in de auto klinken ze beide op hun plaats, dus vreemd dat sommigen dat anders ervaren.

'k Heb 'm wel bewust niet afgemixt als 'n cleane trance track waar je élk elementje mooi kan onderscheiden, m'n techno-achtergrond en voorkeur voor beetje rauwe mixen zal hier wel ergens de kop opsteken zeker :).

lekkere track met goeie sfeer :okdan:

ik ben het met joep eens, ik zou de vocals laten inzingen door een zangeres en de fx op de stem zo zetten dat het gaat klinken als het stemsfeertje die andain ook heeft in beautifull things. Dat past naar mijn mening perfect bij deze track. Jouw stem is prima geschikt om dan gedeeltes te doublen (in het refrein).

zeker als je de mix in orde maakt (want deze vind ik echt niet best) dan kun je hier best wel eens succes mee hebben.

goed bezig !
ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Origineel geplaatst door quifster
lekkere track met goeie sfeer :okdan:

ik ben het met joep eens, ik zou de vocals laten inzingen door een zangeres en de fx op de stem zo zetten dat het gaat klinken als het stemsfeertje die andain ook heeft in beautifull things. Dat past naar mijn mening perfect bij deze track. Jouw stem is prima geschikt om dan gedeeltes te doublen (in het refrein).

zeker als je de mix in orde maakt (want deze vind ik echt niet best) dan kun je hier best wel eens succes mee hebben.

goed bezig !
ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hey bedankt voor je antwoord Quifster!

Dat nummer van Andain ken ik inderdaad wel, zou mooi zijn als't zo kon klinken.
Misschien wel de moeite waard ja, dat inzingen.
Verder begrijp'k niet echt wat er dan zó erg mis is met de mix?

Origineel geplaatst door mrt
Hey bedankt voor je antwoord Quifster!

Dat nummer van Andain ken ik inderdaad wel, zou mooi zijn als't zo kon klinken.
Misschien wel de moeite waard ja, dat inzingen.
Verder begrijp'k niet echt wat er dan zó erg mis is met de mix?

als je de truuk wilt weten die producers gebruiken voor het andain effect pb me dan maar, dan vertel ik het je wel (alhoewel ik vermoed dat je het wel weet als ik je track zo hoor).

Mix is altijd persoonlijk natuurlijk, vraag het 10 mensen en je krijgt 10 verschillende antwoorden.
Mijn mening over de mix in het kort is ongeveer wat fuse hier zegt. Dus ik vind dat hij teveel pompt (compressie), daarnaast in het laag is het te rommelig (geen ruimte in de sounds in het laag) waardoor de sounds niet goed uitkomen.
Levels staan naar mijn mening niet goed, als je de levels van de individuele sounds zou veranderen dan zou de track al veel opener klinker. Eq helpt hier natuurlijk ook bij. Het is niet dramatisch slecht of zo nu, maar met de juiste touch zou het vele malen beter kunnen klinken.

Mix tips zijn nogal abstract, bovendien leert de ervaring dat als je hier gedetailleerd op ingaat dat het hier uit de hand loopt, dus gewoon je track lekker afmaken en gaan opsturen :) , als iemand geinteresseerd is wordt die toch wel gemixt en gemasterd door het label (vaak).

Origineel geplaatst door mrt
Nog iemand die d'r iets van vindt?

jawel hoor:)
vooraf zeg ik dat de zang niet echt mijn ding is (wb stijl dan niet de zangkwaliteit ) maar dat is puur mijn smaak, qua rest van de track zou ik in de totale mix mischien een tikje minder terughoudend zijn met het (mid-)hoog/...en iets brutaler met de panning.. iets milder met de compressie inderdaad..

wat betreft de zang zou ik mischien de delay beperken , in die zin dat ie alleen de laatste 3-4 woorden van elke zin zou moeten weergeven.(makkelijk te automatiseren). ik geloof dat de mix iets dichtslibt door alle zang te delay-en...
voor de rest zou ik zeggen zoals Barry Stevens... ( wie kent hem nog? ) voowral zo doowrgaan:)

Quifster, ik denk gewoon dat het aan de geluidskeuze van de baslijn zelf kan liggen, zo'n brommende, vettige lage bas tegen een ronde kick, denk dat het om problemen vragen is.
't Is zoals je zegt, redelijk persoonlijk hoe je een mix interpreteert, ik vond het iets rauwig hebben.
Overigens is dit helemaal niet het genre dat ik maak, dus je mag me gerust die tip doorpb'en, want denk niet dat ik direct weet waar je het over hebt :) (misschien onbewust wel toegepast).

man-T, het mid had ik al wat gecorrigeerd (nog niet in deze versie), iets terug in de mix geduwd waardoor 't geheel ook opener en rustiger klonk.
Die tip van de delay ga'k ook es proberen toe te passen!

Bedankt!

Zomers en clubby, ik doe het je niet na hoor...
zie echt een zwoele zomeravond voor me in een volle club

sound is goed

hij begon wat matig maar hij komt erg lekker op gang! Afmix en sound mag iets aan gesleuteld worden.. (weet niet wat kwaliteit mp3 is?) maar verder vind ik het leuk klinken! leuke zang ook (2e zin had ik anders gedaan maar dat ligt mss aan mij). Kick zou ik op veel plaatsen wel anders aanpakken net als de bassline in sommige breaks. Verder wel een radio edit maken want in deze versie vind ik hem wat langdradig worden.. iig leuk gedaan:)!

Zeer geslaagd dit!

Ik zou oppassen met teveel aan galm. Het nummer klinkt iets te wollig allemaal (smeert dicht)l. Ik denk ook dat je teveel geluiden links/rechts hebt gepanned en ben van mening dat de essentiele sounds in het midden moeten zitten (bij galm gebruik die ook wat in het midden laten zitten en niet te breed). Probeer die bass eens zonder al te veel galm.

Zang vind ik best wel lekker, alleen klinkt te monotoon. Zeker in het thema zou ik de hoogte ingaan. Wordt een beetje zeurderig op deze manier.

groet Erik

Tof dat jullie geluisterd hebben.

Ik zou graag de hoogte ingaan maar zit al aan't max. van m'n bereik (ben normaal gezien 'bas'), misschien iets voor de zangeres? :)

De overige tips neem ik mee voor de volgende keer dat'k eraan werk.
Heb tot nu toe aantal malen geprobeerd de mix 'beter' te krijgen, maar nog zonder resultaat.

:halleluja :dj:

Zeer lekker!,

Alleen in het laag wat rommelig, en iets te veel reverb.

Je zang vind ik vet.

fuck , dit nummer doet me lekker voelen
Alleen zou ik de zang achterwege laten...zeker vanaf 2:00 :D

Ik vind het een erg fijne track, alleen intro is een beetje "saai" maar das persoonlijk denk ik.
Over je stem:

Ik vind wel dat je een hele mooie stem hebt eigenlijk voor dit soort nummers.
Ok je hoort bij de lyrics @ 2minuten wel dat je erg je best moet doen
om het nog zuiver te laten klinken, maar qua sound is je stem wel heel goed
vind ik persoonlijk.

Verder loopt het nummer lekker door en is het een fijn zomer-achtig trackje geworden.
Met nog wat extra werk goed voor in de clubs zou ik denken..:)

Goed gedaan mrt!

Dit laat mij denken aan Chicane.
Ik luister de mp3 dan ook regelmatig.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Back